To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Outlandera - zakup OT3 PHEV

creazy - 05-05-2021, 21:08
Temat postu: zakup OT3 PHEV
Witam, zastanawiam się nad kupnem OT3 PHEV lub 2.0 B+G , 2015 - 2018 rok mój budżet to max 80k i potrzebuje pomocy w podjęciu decyzji.
Hybrydą nigdy nie jeździłem główną moją bolączką jest pytanie jak długo te baterie wytrzymują czy zakup 5 letniego Outalndera z przebiegiem 200k ma jeszcze sens, czy lepiej kupić poprostu 2.0 B+G ?

Rander - 07-05-2021, 20:18
Temat postu: Re: zakup OT3 PHEV
creazy napisał/a:
Witam, zastanawiam się nad kupnem OT3 PHEV lub 2.0 B+G , 2015 - 2018 rok mój budżet to max 80k i potrzebuje pomocy w podjęciu decyzji.
Hybrydą nigdy nie jeździłem główną moją bolączką jest pytanie jak długo te baterie wytrzymują czy zakup 5 letniego Outalndera z przebiegiem 200k ma jeszcze sens, czy lepiej kupić poprostu 2.0 B+G ?


Widzę, że nikt nie odpowiada, to może coś powiem.

Ogólna zasada: kupując auto z "automatem", z reguły mamy pewność, że silnik jest w lepszym stanie, niż ta sama wersja ze skrzynią ręczną. W automacie raczej ciężko przekręcić silnik czy go nadmiernie przemęczać.

Dodatkowo w przypadku PHEV-a - tam nie ma skrzyni biegów, jest tylko mokre sprzęgło wielopłytkowe, notabene bardzo miękko chodzące. Ponadto silnik pracuje w cyklu Atkinsona. Dzięki temu 200 tys. przebiegu dla takiego silnika, to jest tyle, co nic.

Znam kilka PHEV-ów z datą produkcji 2014 i 2015. Akumulatory straciły nieznacznie na pojemności, więc nie ma się co przejmować. Realny zasięg nowego PHEV-a w wersjach 2013-2016 to ok. 35 do 40 km. Prawie tyle samo teraz da się uzyskać dla tych roczników.
Natomiast, gdybyś miał PHEV-a używać jak HEV-a (czyli bez ładowania prądem), to nawet spadek pojemności akumulatorów poniżej 50% nie ma w zasadzie żadnego znaczenia.

Przy zakupie zwróć jeszcze uwagę na wersje wyposażeniowe. Były trzy główne. Najwyższa ma m.in. aktywny tempomat i samoczynne hamowanie przed przeszkodą.
Natomiast zapomnij o ichniej nawigacji - tego bym nie polecał nawet przysłowiowej zołzowatej teściowej ;)
Pomijając kilka lat do tyłu dla map, to nawet nie można znaleźć niektórych ulic. Wchodzisz w miasto, a tam tylko część ulic. Robisz na mapie powiększenie, a tu raptem nagle zjawiają się ulice, których nie było w zestawieniu. Może czegoś nie ustawiłem, ale mnie to wystarczyło.
Poza tym korzystam z innych nawigacji.
Przykładowo: Automapa zmienia trasę w przypadku jej zamknięcia (np. wypadek), nowo oddanym odcinkiem kieruje już czasem kilkanaście minut po oddaniu tegoż odcinka/mostu/wiaduktu. Pomiędzy tymi nawigacjami jest po prostu kosmiczna przepaść.

mohinder - 21-02-2022, 13:41

Witam
Rozpatruję zakup Outlandera PHEV z 2 litrowym benzynowym silnikiem rocznik około 2015. Mieszkam w Irlandii i oczywiście tutaj poszukuję owego. Znalzałem kilka w cenie około 16000 euro ale zdecydowana większość jest droższa. Nie wiem co może powodowac niższą cenę. Ale nie o to chodzi. Troche poczytałem o tym samochodzie tutaj na forum i na innych stronach. Powtarzało się stwierdzenie, że potrafia przegnić zaciski hamulcowe tylne co mnie bardzo zdziwiło. Obecnie jeżdzę Suzuki Grand Vitara II i auto jest praktycznie bezawaryjne choć lata już swoje ma (2007r) i tego samego bym oczekiwał od Outlandera. Miałem już kontakt z Mitsubishi ale z Galantem i nie miałem z nim wiekszych problemów. Czy tego samego można się spodziewać po sześcio czy siedmioletnim outlanderze?
I jeszcze pytanie czy baterie można wymienić i jaki jest eventualny koszt?

mariusz_sz - 21-02-2022, 21:54

Ja mam O3 phev 2014, 160 tys.
pojemność baterii spadła mi do 59% (phev watchdog). Przejeżdzam na tym max 23km.
Nowa bateria to w aso 40tys. Ogniw się nie regeneruje, bo zużywają się równomiernie Li-Ion.
Pozostaje ew. zakup z Holandii baterii z O3 z mniejszym przebiegiem.
Generalnie auto, bajka jak dla mnie. Ale ja nigdy nie jeździłem automatem i do tego SUVem.

mohinder - 22-02-2022, 16:59

Dzięki za odpowiedź. Nieźle sobie cenią za baterie. A jak bys miał kupować kupiłbys jeszcze raz to auto?

[ Dodano: 27-02-2022, 20:14 ]
Mam kolejne pytanie. Jak to jest z modułem WIFI. Wiem, że nie każda wersja go posiada ale nie jestem pewien jak to potwierdzić. GX3H z założenia nie ma modułu czy jeszcze to od czegoś zależy? A czy GX4H ma go zawsze czy też są jakieś odmiany bez niego?

robek295 - 11-03-2022, 19:52

witam
podepnę się do tematu, zastanawiam się nad outlanderem z 2017r może 18, max przebieg 100tys
na co zwracać uwagę? jakie są wersje i jaka jest najlepsza? jak je rozróżnić? nie miałem styczności nigdy z hybrydą wiec jak głupie pytania to z góry przepraszam

Rander - 11-03-2022, 22:03

robek295 napisał/a:
witam
podepnę się do tematu, zastanawiam się nad outlanderem z 2017r może 18, max przebieg 100tys
na co zwracać uwagę? jakie są wersje i jaka jest najlepsza? jak je rozróżnić? nie miałem styczności nigdy z hybrydą wiec jak głupie pytania to z góry przepraszam


Jeśli chodzi o wersje, to tylko najwyższe miały aktywny tempomat. Tak więc dość łatwo odróżnić po klawiszach na kierownicy.
Przy hybrydzie nie przejmuj się przebiegiem.

nemmooo - 16-03-2022, 19:48

mariusz_sz napisał/a:
Ogniw się nie regeneruje, bo zużywają się równomiernie Li-Ion.


Ja dziś oddałem swojego Miska na sprawdzenie baterii i na pomiarach wyszło że jedna cela walnięta. Serwis w Krakowie za wymianę celi i ogólne kondycjonowanie baterii zażyczył sobie 3.5k PLN.

Podobne wnioski miałem wczoraj po podłączeniu Watchdoga Phev, jedna cela nie trzymała napięcia i pokazywało 3.2-3.8 w trakcie jazdy. W piątek odbieram auto to zobaczymy czy można jednak wymieniać ogniwa. Zakładam że wrzucą mi ogniwo z używanej baterii o podobnych parametrach co pozostałe z ogniw.

robek295 - 17-03-2022, 09:02

Rander napisał/a:
robek295 napisał/a:
witam
podepnę się do tematu, zastanawiam się nad outlanderem z 2017r może 18, max przebieg 100tys
na co zwracać uwagę? jakie są wersje i jaka jest najlepsza? jak je rozróżnić? nie miałem styczności nigdy z hybrydą wiec jak głupie pytania to z góry przepraszam


Jeśli chodzi o wersje, to tylko najwyższe miały aktywny tempomat. Tak więc dość łatwo odróżnić po klawiszach na kierownicy.
Przy hybrydzie nie przejmuj się przebiegiem.


bo z tego co przegladam to sa jakies podpisane intense+ i PHEV np jak w tym linku

AUTKO
AUTKO 2

mohinder - 06-04-2022, 14:02

Musisz wiedzieć co chcesz mieć w aucie.
Myślę, że powinieneś patrzeć na oznaczenia typu GX4Hs na przykład. Są oczywiscie rózne GX3 GX5 i na przykład z tego co wiem GX4H ma ogrzewanie elektryczne czyli możesz sobie ustawić godzinę o której ma się nagrzać samochód (odmrozić szyby). Literka "s" oznacza pakier bezpieczeństwa w którym jest zawarty aktywny tempomat na przykład oraz inne.
Byc może jest gdzieś spis dokładnych oznaczeń ale ja nie znalazłem.

Marcino - 07-04-2022, 08:07

robek295 napisał/a:
bo z tego co przegladam to sa jakies podpisane intense+ i PHEV np jak w tym linku

eno, PHEV to widomo ze hybryda z ładowaniem z gniazdka, a itense + to akurat wersja wuposażenia w Oultanderze 3



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group