Outlander I GEN Techniczne - Rozrząd po raz kolejny
h404 - 16-05-2021, 00:18 Temat postu: Rozrząd po raz kolejny Mam pytanie do osób, które ustawiały rozrząd w 4g63 samodzielnie. Czy stan opisany poniżej jest prawidłowy?
Tym razem rozchodzi się o ustawienie napinacza i luz na pasku pomiędzy kołami rozrządu.
Wykonując procedurę wg instrukcji – czyli ustawiamy na znaki i luźną zawleczkę -> wyjęcie zawleczki – dwa obroty (pasek pomiędzy kołami jest napięty, zawleczka nie wchodzi – czekamy kilka minut lewe koło rozrządu schodzi lekko do środka tworząc luz na pasku pomiędzy kołami a napinacz ustawia się tak że można ponownie luźno włożyć zawleczkę. Kolejny obrót i pasek napięty, koła na znakach – po chwili pojawia się luz pomiędzy kołami. Wygląda tak:
https://youtu.be/90c7wMTwMvI
Sprawdzałem kilka razy, luz pojawia się zawsze.
W przypadku mocniejszego naciągnięcia rolki łapa jej wózka opada zbyt nisko (pierwotnie w moim przypadku opierała się o krawędź napinacza – luz i tak się wytworzył.) Pasek Mitsuboshi 153 zęby.
Przyznam że trochę niebezpiecznie to wygląda.
kuba!!! - 16-05-2021, 09:14
tu https://www.youtube.com/watch?v=JrwgM94wG8Q masz pokazane jak powinno to wyglądać, ma końcu poruszony jest problem luźnego paska.
od siebie dodam że wymieniałem w innym aucie z innym silnikiem i nigdy nie miałem tak luźnego paska na górze .
Krzyzak - 16-05-2021, 12:32
Generalnie przy dobrze napiętym pasku zawleczka wychodzi bez problemu z napinacza. Jak zrobić 2 obroty wałem to masz taka sama sytuacje - czas potrzebny na ustawienie się napinacza to max kilka minut, chociaż procedura serwisowa mówi o 15. Po tym czasie odległość między obudową napinacza a łapą od rolki powinna być między 3.7 a 4.5 mm. Zawleczka powinna też wejść w dziury w tym przypadku.
luk2501 - 16-05-2021, 13:03
No faktycznie luźny, wczoraj sprawdzałem u siebie naciąg paska po ok 4 tyś od wymiany ale jest ok. U mnie był taki luźny stary po ok 55 tyś przebiegu. Sprawdzałeś czy łapa do której jest przykręcona rolka napinająca jest luźna może się zacina na sworzniu i nie ma prawidłowego napięcia.
h404 - 16-05-2021, 14:58
kuba!!!
On tą rolkę ma przeciągniętą na drugą stronę
Krzyzak
W teorii tak, w praktyce po ustawieniu na luźną zawleczkę, wykręceniu śruby pomocniczej, zdjęciu blokady z kół i wykonaniu 2 obrotów zawleczki od razu nie włożysz ponieważ otwór będzie ok 1mm wyżej. Po kilku minutach lewe koło dociąga napinacz i zawleczka wchodzi luźno ale pojawia się ten luz na górze. Luz kasuje się podczas obrotów.
Wczoraj chwilę po tym nagraniu odpaliłem silnik i nic się nie działo. Rano sprawdzam i pasek wygląda tak:
https://www.youtube.com/watch?v=oJpURzM-V14
Jest napięty. Podczas pracy nic nie lata, wygląda OK.
https://www.youtube.com/watch?v=rJ5-mh2G6xs
Wygląda na to że ten luz na początku po złożeniu rozrządu jest czymś normalnym i nie ma potrzeby się nim przejmować.
luk2501
Mechanik który składał mi rozrząd 2 lata temu za mocno napiął pasek, możliwe że próbował właśnie ten luz skasować. Efekt był taki że po postoju wózek rolki leżał dosłownie na krawędzi napinacza.
krzychu - 16-05-2021, 19:22
Ja też miałem taki luźny. 2 obroty, 15 minut i zawleczka według pomiarów powinna być w górnym położeniu (sensie podobnie jak jest przed zamontowaniem włożona). Dokładnie tak miałem, ale 6 latach i 63 tys przestawił się o 2 ząbki podczas odpalania. Tak się jeszcze zastanawiam bo auto stało na jedynce delikatnie pod górę, parkowałem tak pod pracą więc dość często. Podobno tak można naciągać rozrząd... Po próbnym naciągu napinacza na tym pasku skończyła się regulacja więc wygląda, że to pasek się rozciągnął.
Krzyzak - 17-05-2021, 11:54
h404 napisał/a: | zawleczki od razu nie włożysz | przeczytaj jeszcze raz, co napisałem
h404 - 17-05-2021, 12:24
Krzyzak
Masz rację, jest dokładnie tak jak napisałeś
krzychu
Jakie były konsekwencje?
krzychu - 17-05-2021, 12:25
Po założeniu nowego rozrządu kompresją była bardzo dobra. Samochód jeździ nadal u ojca.
roger18sx - 11-11-2021, 19:19
Dziś wkońcu wziąłem się za rozrzad w moim autku bo części już mi poł roku leżą. Wszystko pięknie ładnie , zacząłem montować nowy pasek z dayco i się okazał za krótki. Na opakowaniu pisało 153 zęby a na pasku 151 zębów. Ktoś w fabryce zrobił mi mega niespodziankę. Stary pasek był dość luźny i nie zaciekawy.W sobotę ciąg dalszy.
Bzyk_R1 - 11-11-2021, 20:24
A nie było dostępnych jakiś normalnych pasków z porządnej firmy?
roger18sx - 12-11-2021, 21:20
Zamówiłem z geitsa bo i poprzedni taki był. Pasek był ogólnie już luźny rolka napinająca była obrucona otworami w dół więc nie poprawnie. Pasek od balansu zaczą się powoli niszczyć bo rolkę ktoś założył odwrócona o 180 stopni.
Krzyzak - 13-11-2021, 19:24
Ale ori Gates z UK to zupełnie co innego niż te produkowane u nas. A niestety ich jakość jest znana w Polsce od 15 lat i jest to totalny syf. Rolkę na balansie można wyprasować i założyć poprawnie
Bzyk_R1 - 13-11-2021, 20:29
U mnie na początku tak założyli rolkę balansu na odwrót. Był błąd w Auto Data źle w instrukcji montażu. Oryginalna instrukcja mitsubishi pokazuje rolkę poprawnie czyli kołnierzem na zewnątrz.
Siema92 - 20-12-2021, 10:48 Temat postu: Re: Rozrząd po raz kolejny
h404 napisał/a: | Mam pytanie do osób, które ustawiały rozrząd w 4g63 samodzielnie. Czy stan opisany poniżej jest prawidłowy?
Tym razem rozchodzi się o ustawienie napinacza i luz na pasku pomiędzy kołami rozrządu.
Wykonując procedurę wg instrukcji – czyli ustawiamy na znaki i luźną zawleczkę -> wyjęcie zawleczki – dwa obroty (pasek pomiędzy kołami jest napięty, zawleczka nie wchodzi – czekamy kilka minut lewe koło rozrządu schodzi lekko do środka tworząc luz na pasku pomiędzy kołami a napinacz ustawia się tak że można ponownie luźno włożyć zawleczkę. Kolejny obrót i pasek napięty, koła na znakach – po chwili pojawia się luz pomiędzy kołami. Wygląda tak:
https://youtu.be/90c7wMTwMvI
Sprawdzałem kilka razy, luz pojawia się zawsze.
W przypadku mocniejszego naciągnięcia rolki łapa jej wózka opada zbyt nisko (pierwotnie w moim przypadku opierała się o krawędź napinacza – luz i tak się wytworzył.) Pasek Mitsuboshi 153 zęby.
Przyznam że trochę niebezpiecznie to wygląda. |
Mam dokładnie tak samo. Zacznę od tego, że 2 razy źle ustawili mi ten rozrząd w warsztacie. Dwa razy znaki się nie zgadzały o jeden ząbek był przestawiony. Po tym samemu się za to wziąłem i efekt jest jak u ciebie. Pasek się luzuje pomiędzy kołami wałków rozrządu i zależy to w jakim miejscu się "zatrzyma". Raz będzie napięty a raz luźny. Ja spędziłem 3 dni w garażu próbując ustawić napięcie tak jak instrukcja mówi i nawet jak po tych 15 minutach dało sie wsadzić zawleczkę to po 20 lub więcej już nie. Praktycznie zawsze trzpień napinacza chowa się więcej niż powinien efektem czego jest ten luz. Ja się boję, że ten pasek przy którymś uruchomieniu przeskoczy. Możliwe, że jak mechanicy ustawiali to też ustawili na znakach a po postoju jak sie pasek zluzował to przeskoczył...Wykonałem kilkanaście prób napinania i efekt mniej więcej ten sam. Napinacz nowy. Ja nie wiem co ja mam z tym zrobić....
|
|
|