To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Jak wyciągnąć tylnie sprężyny

Aleksander1965 - 26-05-2021, 18:01
Temat postu: Jak wyciągnąć tylnie sprężyny
Jak w temacie muszę je wyciągnąć i zakonserwować,czym jeszcze nie wiem ale obecnie rdzewieją na potęge?
m4rud3r - 26-05-2021, 19:51

Ja zdejmowałem całą ławę do wymiany zawieszenia z tyłu ;-) ale przy okazji robiłem regenerację wahaczy, ławy itp.
Możesz zdjąć całą ławę, albo rozkręcać wahacze i odkręcić amortyzator jeżeli masz sprężyny na nim.
Zaopatrz się w jakiś dobry bezpieczny ściągacz do sprężyn.

Aleksander1965 - 26-05-2021, 20:45

A nie wystarczy odgręcic amorek od spodu i nagiąć wahacz do momentu kiedy sprężyna wyjdzie swobodnie?
kajos - 26-05-2021, 21:52

Aleksander1965 napisał/a:
A nie wystarczy odgręcic amorek od spodu i nagiąć wahacz do momentu kiedy sprężyna wyjdzie swobodnie?


nie da rady
trzeba podniesc obydwie strony,odkrecic stabilizator i dolny wachacz
a i tak bedzie ciezko wlozyc stara
gdy by wkladac nowe sprezyny bez sciagacza sie nie obedzie :axe:

Moody - 27-05-2021, 15:07

Aleksander1965 napisał/a:
A nie wystarczy odgręcic amorek od spodu i nagiąć wahacz do momentu kiedy sprężyna wyjdzie swobodnie?

Tak to u mnie dokładnie wyglądało a robiłem samodzielnie gdy wymieniałem na Lovells'y wiec wiem o czym piszę.
Może koledzy mają jakieś inne podwozia.

Jak już sobie z tym zadajesz trud to wymień na nowe/lepsze zamiast stare picować :)
Ja chyba bym wolał przyrdzewiałe niż jak mam teraz błękitne bo kto mi pod auto wlezie to zaraz komentuje :)

m4rud3r - 27-05-2021, 17:43

Są chyba dwa rodzaje mocowania sprężyn w O2. Tak przynajmniej katalogi pokazywały ;-)

Ja i tak zdejmowałem ławę do konkretniejszego remontu więc w sumie nie analizowałem jak to wygląda pod kątem pojedyńczego demontażu ;-)

Moody - 27-05-2021, 20:03

Z tego co się orientuję to są dwa typy tylnego zawieszenia - z aluminiowymi wahaczami wleczonymi gdzie amortyzatory i sprężyny są oddzielnie - ja takie mam.
I drugie ze stalowymi wahaczami gdzie sprężyny są klasycznie zintegrowane z amortyzatorami.

Aleksander1965 - 28-05-2021, 11:02

Musze wyciągnąć sprężyny któe załozyłem parę lat temu Lovells bo strasznie zardzewiały i je zabezpieczyć..
grzybus82 - 15-06-2021, 10:36

Koledzy tak w ramach bliskiego tematu podpowiedzcie proszę jak się demontuje amorki w celu ich wymiany ? (Mam zawieszenie gdzie amory są osobno a sprężyny osobno.)
kajos - 15-06-2021, 17:18

normalnie
odkrecasz kolo,podstawiasz pod piaste stojak, opuszczasz auto i odkrecasz dolna i gorna srobe
wybijasz dolna srobe,odkrecasz nakretke gorna i wyjmujesz amortyzator
montaz w odwrotnej kolejnosci

grzybus82 - 15-06-2021, 20:30

kajos napisał/a:
normalnie
odkrecasz kolo,podstawiasz pod piaste stojak, opuszczasz auto i odkrecasz dolna i gorna srobe
wybijasz dolna srobe,odkrecasz nakretke gorna i wyjmujesz amortyzator
montaz w odwrotnej kolejnosci


Czyli aby odkręcić górną nakretke amora nie trzeba w moim przypadku demontować w bagażniku plastików?

m4rud3r - 16-06-2021, 16:47

Te boczne zaślepki na dole wyciągnij i masz dostęp do śrub amortyzatorów.
grzybus82 - 17-06-2021, 08:36

m4rud3r napisał/a:
Te boczne zaślepki na dole wyciągnij i masz dostęp do śrub amortyzatorów.


Dziękuję :-)

lukanio - 07-07-2021, 17:53

Nie chcę zakładać nowego posta jak już jesteśmy przy temacie amortyzatorów. Wymieniałem komplet na kyb ale zauważyłem po odebraniu od mechanika że dochodzą stuki z tylnych jak np przejeżdzam przez próg zwalniajacy albo dość dobrze rozbujam auto góra dół. Sprzedawca powiedział że spokojnie wymieni tylko kasy za robotę szkoda jak to może mechanik spaprał. Widzę że macie w tym lepszą wiedzę coś mógł spierdzielić? Prawdopodobieństwo trafienia dwóch uszkodzonych amorków - mam pecha ale wierzę że nie takiego.
Poniżej wkleję link do filmiku - położyłem telefon w okolicy koła i rozbujałem bagażnik. Pomóżcie ocenić.

https://youtu.be/KJgDdDKySN0

Moody - 09-07-2021, 16:02

lukanio napisał/a:
Nie chcę zakładać nowego posta jak już jesteśmy przy temacie amortyzatorów. Wymieniałem komplet na kyb ale zauważyłem po odebraniu od mechanika że dochodzą stuki z tylnych jak np przejeżdzam przez próg zwalniajacy albo dość dobrze rozbujam auto góra dół. Sprzedawca powiedział że spokojnie wymieni tylko kasy za robotę szkoda jak to może mechanik spaprał. Widzę że macie w tym lepszą wiedzę coś mógł spierdzielić? Prawdopodobieństwo trafienia dwóch uszkodzonych amorków - mam pecha ale wierzę że nie takiego.
Poniżej wkleję link do filmiku - położyłem telefon w okolicy koła i rozbujałem bagażnik. Pomóżcie ocenić.
https://youtu.be/KJgDdDKySN0

Skoro jest jak piszesz (i słychać) to tu nie ma na razie miejsca na samodzielne dociekanie czy nachodzenie sprzedawcy amorów. Trzeba wrócić do mechanika, który to robił - po jego robocie jest coś nie tak. Niech to sprawdzi i zdiagnozuje/naprawi. Brzmi jak by o coś uderzało lub było niedokręcone. Amory to element wpł. na bezpieczeństwo więc to trzeba koniecznie wyjaśnić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group