Outlander III GEN Techniczne - Dziwne zachowanie skrzyni CVT(Transmission Service Required)
jerzy110 - 21-06-2021, 21:14 Temat postu: Dziwne zachowanie skrzyni CVT(Transmission Service Required) Cześć,
Drugi raz mam taki mały problem w moim Outlandzerze III 2.4 CVT SEL z USA.
Problem jest ten sam ale wystąpił w różnych sytuacjach.
1) Podczas jazdy autostradą, przy 140km/h na godzinę przyśpieszyłem a na liczniku dostałem komunikat TRANSMISSION SERCIVE REQUIRED i zaczęła migać literka D, oraz przestał działać tempomat, oraz samochód słabiej przyśpieszał i z opóźnieniem reagował na gaz.
Wróciłem do domu, zgasiłem samochód, odpaliłem ponownie za 10 minut i komunikatu już nie było. Do tej pory jeździłem i było wszystko OK.
2) Dzisiaj zdarzyła się taka sama sytuacja ale, przy normalnej jeździe 80-90km/h, za to wcześniej samochód "lekko szarpał" przy gwałtowniejszym przyśpieszeniu. Ten sam błąd, podobne objawy. Dotarłem do domu, wyłączyłem samochód i po ponownym odpaleniu znowu komunikat znikł.
Samochód ma 23tys mil przejechane, z czego około 6tys mil przejechane przeze mnie.
Jakiś pomysł co może być powodem? Oczywiście planuję się udać do serwisu, ale chciałbym wiedzieć czym to może być spowodowane, żeby mi zaraz w serwisie kitu nie zaczęli wciskać że cała skrzynia do wymiany
Dzięki za pomoc
Łukasz
krzychu - 22-06-2021, 10:50
Była taka akcja serwisowa na zmniejszenie ilości oleju w skrzyni łącznie z wymianą bagnetu z inną podziałką. Tyle, że wtedy był chyba komunikat o przegrzaniu, ale nie jestem pewien.
michal_l - 22-06-2021, 14:45 Temat postu: Transmission Overheating - P0868, P0741 - przegrzewanie Właśnie wszedłem by opisać dokładnie analogiczny problem,
jadąc z prędkością 120km/h, na tempomacie. przez pół godziny - dostaję komunikat
TRANSMISSION OVERHEATING SLOW DOWN który po zwolnieniu do 80km/h znika po 5ciu minutach.
Natomiast miesiac temu po takim komunikacie dostałem drugi - pomarańczowy -
TRANSMISSION SERVICE REQUIRED.
Błędy na komputerze to:
P0868 - Wtórne ciśnienie oleju niskie
P0741 - Zawór blokady sprzęgła zabl. wyłącz.
Olej w skrzyni wymieniany tydzień temu, ale tylko 4 litry - poprzednia wymiana 60 tys km wcześniej.
W momencie wyskoczenia komunikatu - następuje wzrost obrotów i skrzynia przechodzi w tryb bardzo podobny do trybu Ds (sport)
Tutaj coś znalazłem na ten temat.
https://www.700r4transmis...ishi-outlander/
Jakieś pomysły? @Tokyo zasugerował zmianę filtra w skrzyni biegów i już we wtorek będę to robił, ale może ktoś miał podobną sytuację
jerzy110 - 28-06-2021, 09:04
Ja jestem umówiony na środę do serwisu na diagnostykę.
Jak będę coś więcej wiedział to napiszę.
michal_l - 13-07-2021, 10:11
jerzy110, i jak tam ta diagnostyka?
jerzy110 - 13-07-2021, 10:14
Jutro jestem umówiony ponownie. Bo mieli za mało czasu na dokładne zbadanie (miało być 2-3 godziny ale okazało się za mało).
Wstępne ustalenia wg. tego co pokazuje błąd w komputerze to czujnik prędkości obrotowej.
Ale więcej będę wiedział jutro albo po jutrze.
[ Dodano: 21-07-2021, 09:32 ]
Dla wiedzy potomnych, u mnie pomogło na razie wymienienie Czujnika szybkości obrotowej skrzyni biegów. Koszt czujnika ok. 170zł + 150zł robocizna + 150 diagnostyka. W sumie ok. 500zł. Na razie jest Ok.
lukaszgne - 10-08-2021, 15:16
Mam podobny problem a jestem z Rzeszowa, gdzie to naprawiałeś?
jerzy110 - 10-08-2021, 16:26
lukaszgne napisał/a: | Mam podobny problem a jestem z Rzeszowa, gdzie to naprawiałeś? |
https://www.hoffman.auto.pl/
michal_l - 26-01-2022, 10:37
Czy ktoś z Was jeszcze sprawdzał ten czujnik u Hoffmana? Chciałbym potwierdzić czy to to czy skrzynia do wymiany. Bo coraz częściej ślizga mi się i obroty nijak nie przekładają się na prędkość.
Czy w Lublinie jest ktoś kto jest w stanie ogarnąć skrzynię CVT pod tym względem, bo jak nie to będę musiał śmigać do Rzeszowa, a jednak trochę to jest wycieczka.
|
|
|