Pajero II - schemat układu klimatyzacja
jawaldek - 23-06-2021, 16:16 Temat postu: schemat układu klimatyzacja Upały się zaczęły a klimatyzacja nie działa i działać nie będzie bo.....bo nie można (????) znaleźć miejsc gdzie podłącza się do nabicia czynnik. W serwisie szczerze powiedzieli że nie mogą znaleźć tych punktów do nabijania. Pacjentem jest MITSUBISHI PAJERO 2,5 1993r Z szukaniem po przez "lupkę" nie poradziłem sobie stąd pytanie ogólne->> szukam schematu lub podpowiedzi gdzie mogą znajdować się miejsca do napełniania czynnikiem. Szukanie po drodze rurek nie przynosi efektu :/
Bizi78 - 23-06-2021, 17:14
Zobacz czy nie masz czasem jakiegoś podpięcia na kompresorze.
Na fotce poniżej taki szary nakręcany kapsel.
Tutaj jakiś filmik z dobijania w mitsu.
https://www.youtube.com/watch?v=FACFeyyRtCg
Ale jak to dobić nie mierząc ilości i jaki u Ciebie jest stosowany czynnik to nie wiem .
Ewentualnie możesz skontaktować się ze Zbyszkiem .
jawaldek - 23-06-2021, 20:01
Bizi78 dzięki, trzeba będzie przepatrzyć Tylko to jest jeden "dyndzel" a chyba powinien być i drugi ?? Pomagajka tradycyjnie leci
Bizi78 - 23-06-2021, 20:12
Przestudiowałem manuala od PII i powiem szczerze, że nie mam pojęcia gdzie może być drugie podpięcie .
Skontaktuj się ze Zbyszkiem może oni na serwisie mieli podobną zagwozdkę.
Tak z ciekawości, jaki masz czynnik chłodzący bo chyba w PII był i R-12 i R-134a.
Janq - 23-06-2021, 21:52
Niekiedy jest tak, że jest tylko jedno złącze do nabijania.
jawaldek - 24-06-2021, 13:22
Bizi78 napisał/a: | Tak z ciekawości, jaki masz czynnik chłodzący bo chyba w PII był i R-12 i R-134a | poproszę inny zestaw pytań Tego Miśka mam od 1,5 roku
[ Dodano: 24-06-2021, 13:24 ]
Janq napisał/a: | Niekiedy jest tak, że jest tylko jedno złącze do nabijania. | ups to i jakaś specjalna końcówka do podłączenia też potrzebna ?? To chyba serwis będzie miał zagwozdkę niezłą :/
Janq - 24-06-2021, 15:31
jawaldek, z tego co kojarze, to któreś renówki chyba mają jedną złączkę do nabijania. Korzysta się wtedy albo ze złączki HP albo LP - nie wiem nie pamiętam. Wiem, że widziałem taką akcję w serwisie, gdzie sprawdzam klimę w swoim samochodzie.
jawaldek - 24-06-2021, 22:47
Janq napisał/a: | jawaldek, z tego co kojarze, to któreś renówki chyba mają jedną złączkę do nabijania. Korzysta się wtedy albo ze złączki HP albo LP - nie wiem nie pamiętam. Wiem, że widziałem taką akcję w serwisie, gdzie sprawdzam klimę w swoim samochodzie. | postaram się jakoś udokumentować, jeśli serwis pozwoli,proces nabijania/napełniania
upały, upały i może jutro dostanę się do warsztatu
[ Dodano: 08-07-2021, 14:55 ]
I KWADRATOWA D....A Od 1998 czynnik który miałem kiedyś jest ZAKAZANY !!!! i żaden warsztat który zajmuje się klimatyzacjami nie napełni legalnie
Rander - 08-07-2021, 23:57
jawaldek napisał/a: | Janq napisał/a: | jawaldek, z tego co kojarze, to któreś renówki chyba mają jedną złączkę do nabijania. Korzysta się wtedy albo ze złączki HP albo LP - nie wiem nie pamiętam. Wiem, że widziałem taką akcję w serwisie, gdzie sprawdzam klimę w swoim samochodzie. | postaram się jakoś udokumentować, jeśli serwis pozwoli,proces nabijania/napełniania
upały, upały i może jutro dostanę się do warsztatu
[ Dodano: 08-07-2021, 14:55 ]
I KWADRATOWA D....A Od 1998 czynnik który miałem kiedyś jest ZAKAZANY !!!! i żaden warsztat który zajmuje się klimatyzacjami nie napełni legalnie |
No to dupa
Niestety, przejście R12 -> R134a nie zawsze jest proste. Inne końcówki, dokładne płukanie układu po oleju (bo R12 chodził na mineralnym), wymiana uszczelnień i węży, czasem wymiana sprężarki.
Serwisówka Mercedesa:
http://www.w124performanc...3.83r134aSI.pdf
Jeszcze troszkę tu:
https://www.forum.klimaty...akie-proporcje/
Pamiętaj, że przy napełnianiu R134a daje się mniej - ok. 75 do 80% ilości dla R12.
jawaldek - 09-07-2021, 09:39
Trochę tych czynników jest i do zakupu indywidualnego. Skoro i tak do wywalenia/przeróbki to jakim napełnić aby choć miesiąc pochodziła ??
[ Dodano: 09-07-2021, 12:50 ]
Wiem że mam szczelny układ-sprawdzali w warsztacie. Znalazłem i czy to będzie (????) ten czynnik ?? https://www.easyklima.pl/...ASABEgLnHvD_BwE
Krzyzak - 09-07-2021, 13:58
Tak, ten możesz zastosować, nie wiem czy możesz kupić bo w teorii musisz mieć uprawnienia aby z takimi gazami pracować.
Tam jest od razu manometr, więc nawet nie musisz stosować obliczeń i wagi podczas dozowania. Puszczasz gaz tak długo aż będzie stosowne ciśnienie, JEDNAK - jeśli układ jest pusty i nieszczelny, to na 100% musisz zrobić w nim próżnię. Nie tylko usunie wilgoć, ale też ułatwi napełnianie.
R134a wchodzi faktycznie mniej i trzeba dać zgodny olej - obecnie na rynku bez problemu kupisz PAG46 do niego. Producent (Mitsubishi) opisuje nawet procedurę retrofitu R12->R134a i jedyne co jest wymagane, to wymiana wszystkich oringów, nawet płukania układu tam nie ma (co generalnie jest dobrym pomysłem).
[ Dodano: 09-07-2021, 14:01 ]
jawaldek napisał/a: | Skoro i tak do wywalenia/przeróbki to jakim napełnić aby choć miesiąc pochodziła ?? | najtańsza opcja to izobutan będzie - 20zł za butlę, plus jakieś zaworki
ew sam butan, ale łatwiej chyba mieszankę propan-butan kupić - to wtedy z 5-6zł za czynnik
Bizi78 - 16-07-2021, 10:56
Dzisiaj byłem na serwisie z moim bolidem i dopytałem czy jest opcja dobicia zamiast R12 zwykły R134.
Podobno dobijali już w starych mietkach i nie powinno być problemu tylko dopytywali o jakieś porty.
Myślałem, że chodzi o złącza ale podobno o coś innego .
Co do tego, że jest jedno podpięcie to też nie problem.
Krzyzak - 16-07-2021, 14:50
Bizi78, nie dobijaj, bo oba chodzą na różnych olejach, zrobisz sobie problem w układzie
to co musisz zrobić to rozmontować układ, wypłukać, zmienić wszystkie oringi na nowe pracujące z R134a i zalać sprężarkę nowym olejem PAG46
wtedy sprawdzić szczelność - jak wolisz czy próżnia (to raczej obowiązkowe, żeby wilgoć odessać), czy hel/azot pod ciśnieniem
i jak szczelne to próżnia i napełnij R134a w całości
w ramach cięcia kosztów można zrobić mieszankę najbardziej zbliżoną do R134a czyli propan i izobutan w proporcji 65/35 % (do max 50/50) - to jest najbardziej zbieżne z R134a (czynniki R290 i R600), ale nie jest jednorodne już i może być poślizg temperaturowy...
0.9kg R134 kosztuje ok. 130zł z butlą
mieszanki propan/izobutan wchodzi mniej - 30-50% tego co R134, koszt ok. 30zł, R290 i R600 są wybuchowe - to z minusów
Bizi78 - 16-07-2021, 16:23
Ale to nie ja chcę zmienić tylko autor tematu.
Spytałem tylko czy jest taka opcja w Czewe.
jawaldek - 30-07-2021, 13:42
Zakupiłem zestaw do nabijania takich klimatyzacji. Cała operacja trwała około 15minut i DZIAŁA Fakt w warsztacie sprawdzili szczelność i było OK. Z kosztami wysyłki 180 zł. Podpina się na ten grubszy cybant, jeśli są dwa-u mnie tak jest. Zobaczymy za dni parę co i jak będzie. Czynnik to R 12. Z przyczyn oczywisto nie oczywistych nie podam jak zakupić ale wujek google podpowie po wpisaniu nabijanie klimatyzacji. A już wcześniej podałem A cały wyjazd dwu tygodniowy się gotowaliśmy
|
|
|