To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Problem z wymianą metalowego filtra paliwa

krzysieg - 19-07-2021, 22:38
Temat postu: Problem z wymianą metalowego filtra paliwa
Witam

Wymieniłem filtr paliwa który jest pod maską , w postaci metalowej
puszki .
Od dołu jest zasilanie w postaci metalowego wężyka z nakręcaną złączką do filtra .
Niestety na tym połączeniu cieknie ,nie widać uszkodzeń.
W filtrze zostaje niepełny ślad po rurce tak jakby dobrze nie dociskała mimo mocnego dokręcania .
Nie wiem jakiś jest sposób ?
Auto to colt cj1a ale taki filtr jest chyba także w innych modelach.

kuba!!! - 19-07-2021, 23:09

jak miałem Colta też miałem ten problem, auto oddałem więc do mechanika i ten stwierdził że kupiłem nie taki filtr. Zobacz czy na starym masz jeszcze numer i zamów taki sam.
krzysieg - 20-07-2021, 08:10

Chyba znalazłem przyczynę ,po prostu nie było kompletu uszczelek,na zdjęciu są 3 do tego filtru .
Stara widocznie mi wypadła a w nowym nie było tej najmniejszej od strony metalowej rurki która wchodzi do wewnątrz.
Może ktoś potwierdzić to jeszcze .
Na zdjęciach filtrów jedne mają tylko dwie podkładki miedziane od strony przyłącza węża a inne jeszcze trzecią b.małą .

[ Dodano: 20-07-2021, 13:19 ]
Jednak nie ma być uszczelki , metalowa rurka zaszczelnia się na stożku wewn. filtra wykonanego z miękkiego metalu .
U mnie jest coś źle dopasowane ,nie dociska wookoło stożka.
Widać na zdjęciu że po lewej się nie odcisnęło,a dokrecałem mocno,kręciłem filtrem kilka razy ...
filtr

Krzyzak - 20-07-2021, 14:16

mam taką samą konstrukcję w starym Galancie i też po pierwszym dokręceniu mi ciekło - musisz mocniej skręcić, to jest gwint, bierze pod skosem - zawsze jedna strona będzie mocniej zgnieciona
krzysieg - 20-07-2021, 14:26

Z całej siły dokręcałem jednym kluczem a drugim trzymałem ,dostęp też nie jest za dobry.
W starym filtrze jest ledwo ryska dookoła .
To jest tani filtr nipparts za 21zł , moge kupić coś lepszego.

[ Dodano: 20-07-2021, 14:49 ]
Zamówiłem filtrona , jak będzie to samo to wymyślę jak ścisnąć oba klucze do siebie aby mocniej dokręcić.

[ Dodano: 20-07-2021, 21:27 ]
Jak mocno to musi być dokręcone ?
Raczej jedyne co mogę zrobić to wsiąść dwa klucze płaskie jednym przytrzymać drugim dokręcić, oba klucze dociągnąć do siebie .
Odkrecałem w ten sposób ale musiałem klucze ścisnąć obejmą do tłumika ręcznie nie byłem wstanie dobrze chwycić.

kuba!!! - 20-07-2021, 22:46

Jak ja dokręcałem to nie używałem wielkiej siły, po prostu jak pojawił się opór to jeszcze trochę dokręcałem i było ok.
krzysieg - 21-07-2021, 08:51

To by było fajnie jakby u mnie też tak było bo już się nieźle namęczyłem.
Jakiej firmy filtr założyłeś ?
Wcześniej pisałeś że też Ci ciekło więc oddałeś do mechanika .

[ Dodano: 21-07-2021, 18:59 ]
Chyba w końcu się udało, na drugim filtrze nie cieknie .
Wkręciłem ręką i trochę dokręciłem kluczem do oporu .
Przy wtryskach też na razie sucho ,przyłącze założyłem na starym oringu smarując go silikonem w sprayu,nie był popękany ale już trochę spłaszczony .

kuba!!! - 23-07-2021, 10:12

To miałeś tak jak ja. Filtr który pasował był filtrona lub boscha. A ten nie pasujący jakiś najtańszy z IC.
krzysieg - 23-07-2021, 15:43

Stary filtr to jakiś JC premium , była kiedyś taka firma .
W środku wszystkie 3 filtry były takie same wszędzie taki sam stożek różniły sie kolorem tylko
czarny,srebrny srebrno miedziany .
Wg mnie po prostu musi być idealnie precyzyjnie dopasowany ten stożek do gwintu + z miekkiego metalu .
Z tanimi częściami to loteria .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group