[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Moj Galant - neudana regulacja wolnych obrotów -
Anonymous - 20-04-2007, 22:46 Temat postu: [E33A 2.0] Moj Galant - neudana regulacja wolnych obrotów - Witam serdecznie,
Po czyszczeniu przepustnicy obroty mi skoczyły na 1500 i tak się trzymały wahając od czasu do czasu , wiec przeczytałem dokładnie stronę Krzyżaka - tutaj ukłon dla pana ale już na tym etapie zaczeły się schody.... Otóz śrubki regulacyjne są w innym miejscu a zaślepki która ma chronić śrube regulacyjną od obrotów nie widać Zrobiłem zdjęcia i zamieszczam je poniżej . Są czasem trochę nie wyraźne gdyż były robione na silniku który był na około 2000 obr/min. Proszę doradźcie mi jak ustawić w tym przypadku obroty. I etap w/g instrukcji przeszedłem ale nie wiem do czego służy druga śrubka na poniższym zdjęciu.
Poniżej widać niebieski kabelek podłaczony do złacza diagnostycznego.
Ale nie widać nigdzie śrubki regulacyjnej od wolnych obrotów jak w etapie 2.
kamilek - 20-04-2007, 22:51
Twoja śrubka B to jest śrubka 2 u Krzyzaka.
Twoja śrubka A to jest 3 u Krzyzaka.
Poluzuj linkę gazu, a obroty spadną Ci do jakichś 600 W każdym razie w te okolice
Aha, nie ma czegoś takiego jak zaślepka. Nie w tym silniku.
Anonymous - 20-04-2007, 22:54
Patrząc na stronę Krzyżaka sprawdziłem na wszelki wypadek jeszcze regulację obrotów dla Wolne obroty 4G15/4G37 i patrzę , toż to jak u mnie. Ale mi się zdawało że mam silnik 2 litry 4G93 a nie 4g37.
[ Dodano: 20-04-2007, 23:55 ]
Czyli wychodzi na to że mając w dowodzie rejestracyjnym wpis o silniku 2.0 de facto jest to silnik 1800? Jak to można jeszcze sprawdzić?
Anonymous - 21-04-2007, 09:26
santanayana,
procedura regulacji wolnych obrotow w wiekszosci silnikow z tamtego okresu jest podobna. zrob zdjecie komory silnika - silnik 1,8 od 2,0 rozni sie z wygladu i nie ma szans zeby je pomylic
http://eurosoftware.com.p...x/oil/oile3.jpg
tu masz ze strony krzyzaka fote ktora akurat pokazuje charakterystyczny ksztalt pokrywy w silniku 1,8 - 4g37
http://photos.allegro.pl/...707/184847079_1
a tu masz z allegro jakas fote 2,0 - 4g63
Anonymous - 21-04-2007, 21:59
Dzieki za zdjęcia, więc okazuje się że mam jednak silnik 2.0 tylko przepustnicę z silnika G37 , a może po prostu tak fabrycznie robili w Mitsubishi? W każdym bądź razie na początku myślałem ze zamiast 2.0 mam 1.8 bo regulacja jak w 1.8 . Czy ktoś tak też ma?
Anonymous - 21-04-2007, 22:59
ale co to znaczy ze masz przepustnice od 1,8? TPS - czyli to czarne ustrojstwo robili rozne w roznych latach (3 lub 4 przewodowe) wiec wszystko zalezy!
pozdrowka
Krzyzak - 22-04-2007, 21:52
przepustnica i regulacja obrotow pasuje zarowno do 4G37 jak i 4G63 SOHC z lat 88-92
zrob jeszcze raz regulacje DOKŁADNE wg wskazowek i bedzie OK
kwazar1 - 25-04-2007, 21:37
Ja ustawiałem obroty w moim silniku według informacji ze strony Krzyżaka, a mam G64B 2,4L i wszystko gra, więc u Ciebie nie powinno być problemu.
Anonymous - 10-07-2007, 12:40
wiem ze to stary temat, ale czy ktoś mógłby mi napisać na podstawie schematu z pierwszego postu która śrubka to główna a która jest zxgrubna, sorry za tak banalne pytanie ale nie mam pojęcia
kamilek - 15-07-2007, 00:31
A zajrzyj na stronę Krzyzaka, tam masz wszystko ładnie opisane
Śrubka A - zgrubna
Śrubka B - główna
Anonymous - 15-07-2007, 13:39
zaglądałem i według tego staram sięto ustawić, ale........
jakiekolwiek manewry ze śrubką B nie przynoszą efektu w postaci regulacji wolnych obrotów, co robić mam nadzieje że to nie jest moment w którym muszę sprawić sobie nową przepustnicę!!!
proszę o pomoc, wolne obroty moge regulować jedynie zmieniając położenie przepustnicy
kamilek - 15-07-2007, 13:57
sitar napisał/a: | wolne obroty moge regulować jedynie zmieniając położenie przepustnicy |
A tymi śrubkami to niby co robisz?
sitar napisał/a: | mam nadzieje że to nie jest moment w którym muszę sprawić sobie nową przepustnicę!!! |
Nie ma takiej opcji
sitar napisał/a: | jakiekolwiek manewry ze śrubką B nie przynoszą efektu w postaci regulacji wolnych obrotów |
A wykręciłeś śrubkę A? Odłączyłeś silniczek krokowy zgodnie z zaleceniami? Jeśli tak, to nie ma bata, obroty muszą reagować na kręcenie śrubką B.
Ew. jak masz za wysokie obroty, to mogłeś zapomnieć poluzować linkę gazu.
A tak w ogóle to jaki silnik posiadasz?
Anonymous - 15-07-2007, 15:02
silnik 2.0 8v 4g63
wierz mi ze robiłem wszystko według zaleceń: sprawdziłem silniczek krokowy, wyczyściłem przepustnicę i robiłem wszystko według zaleceń Krzyżaka, też mnie to dziwi, wykręciłem całkowicie śrubkę i nawet poruszanie samą dżwignią nie przynosi efektu, chodzi o to że jak przekręcę śrubkę A o 1.25 obrotu i próbuję ustawić wolne obroty po podłączeniu ZUZ do masy to nic nie daje śrubka B, jedynie regulując A moge ustawić obroty, efekt jest taki, że jak ustawie wszystko to na zimnym silniku ciężko odpalić i wejść później na obroty.
[ Dodano: 15-07-2007, 16:44 ]
sprawdziłem dokładnie i silniczek krokowy wogóle nie działał, wyczyściłem i już jest ok, dzięki
Krzyzak - 15-07-2007, 19:30
sitar, regulacje przeprowadz jak dla 4G37!!! - bo z opisu wyzej wynika, ze robiles jak dla 4G13/93
w 4G63 8v nie trzeba robic tego 1.25 obrotu ani podlaczac ZUZ do masy!
Anonymous - 16-07-2007, 14:40
dzięki wielkie za pomoc, jestem pod wrażeniem waszej wiedzy i chęci pomocy, mam galanta od tygodnia i dopiero zaczynam przygode, bede musiał się jakoś zrewanżować...
pozdro i wielkie dzięki
|
|
|