To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Moj Galant - neudana regulacja wolnych obrotów -

Anonymous - 20-04-2007, 22:46
Temat postu: [E33A 2.0] Moj Galant - neudana regulacja wolnych obrotów -
Witam serdecznie,
Po czyszczeniu przepustnicy obroty mi skoczyły na 1500 i tak się trzymały wahając od czasu do czasu , wiec przeczytałem dokładnie stronę Krzyżaka - tutaj ukłon dla pana :) ale już na tym etapie zaczeły się schody.... Otóz śrubki regulacyjne są w innym miejscu a zaślepki która ma chronić śrube regulacyjną od obrotów nie widać :( Zrobiłem zdjęcia i zamieszczam je poniżej . Są czasem trochę nie wyraźne gdyż były robione na silniku który był na około 2000 obr/min. Proszę doradźcie mi jak ustawić w tym przypadku obroty. I etap w/g instrukcji przeszedłem ale nie wiem do czego służy druga śrubka na poniższym zdjęciu.
Poniżej widać niebieski kabelek podłaczony do złacza diagnostycznego.

Ale nie widać nigdzie śrubki regulacyjnej :( od wolnych obrotów jak w etapie 2.

kamilek - 20-04-2007, 22:51

Twoja śrubka B to jest śrubka 2 u Krzyzaka.
Twoja śrubka A to jest 3 u Krzyzaka.
Poluzuj linkę gazu, a obroty spadną Ci do jakichś 600 ;) W każdym razie w te okolice :)

Aha, nie ma czegoś takiego jak zaślepka. Nie w tym silniku.

Anonymous - 20-04-2007, 22:54

Patrząc na stronę Krzyżaka sprawdziłem na wszelki wypadek jeszcze regulację obrotów dla Wolne obroty 4G15/4G37 i patrzę , toż to jak u mnie. Ale mi się zdawało że :roll: mam silnik 2 litry 4G93 a nie 4g37.

[ Dodano: 20-04-2007, 23:55 ]
Czyli wychodzi na to że mając w dowodzie rejestracyjnym wpis o silniku 2.0 de facto jest to silnik 1800? Jak to można jeszcze sprawdzić?

Anonymous - 21-04-2007, 09:26

santanayana,
procedura regulacji wolnych obrotow w wiekszosci silnikow z tamtego okresu jest podobna. zrob zdjecie komory silnika - silnik 1,8 od 2,0 rozni sie z wygladu i nie ma szans zeby je pomylic
http://eurosoftware.com.p...x/oil/oile3.jpg
tu masz ze strony krzyzaka fote ktora akurat pokazuje charakterystyczny ksztalt pokrywy w silniku 1,8 - 4g37

http://photos.allegro.pl/...707/184847079_1
a tu masz z allegro jakas fote 2,0 - 4g63

:D

Anonymous - 21-04-2007, 21:59

Dzieki za zdjęcia, więc okazuje się że mam jednak silnik 2.0 tylko przepustnicę z silnika G37 , a może po prostu tak fabrycznie robili w Mitsubishi? W każdym bądź razie na początku myślałem ze zamiast 2.0 mam 1.8 bo regulacja jak w 1.8 . Czy ktoś tak też ma?
Anonymous - 21-04-2007, 22:59

ale co to znaczy ze masz przepustnice od 1,8? TPS - czyli to czarne ustrojstwo robili rozne w roznych latach (3 lub 4 przewodowe) wiec wszystko zalezy! :D

pozdrowka

Krzyzak - 22-04-2007, 21:52

przepustnica i regulacja obrotow pasuje zarowno do 4G37 jak i 4G63 SOHC z lat 88-92
zrob jeszcze raz regulacje DOKŁADNE wg wskazowek i bedzie OK :)

kwazar1 - 25-04-2007, 21:37

Ja ustawiałem obroty w moim silniku według informacji ze strony Krzyżaka, a mam G64B 2,4L i wszystko gra, więc u Ciebie nie powinno być problemu.
Anonymous - 10-07-2007, 12:40

wiem ze to stary temat, ale czy ktoś mógłby mi napisać na podstawie schematu z pierwszego postu która śrubka to główna a która jest zxgrubna, sorry za tak banalne pytanie ale nie mam pojęcia
kamilek - 15-07-2007, 00:31

A zajrzyj na stronę Krzyzaka, tam masz wszystko ładnie opisane ;)
Śrubka A - zgrubna
Śrubka B - główna

Anonymous - 15-07-2007, 13:39

zaglądałem i według tego staram sięto ustawić, ale........
jakiekolwiek manewry ze śrubką B nie przynoszą efektu w postaci regulacji wolnych obrotów, co robić mam nadzieje że to nie jest moment w którym muszę sprawić sobie nową przepustnicę!!!
proszę o pomoc, wolne obroty moge regulować jedynie zmieniając położenie przepustnicy

kamilek - 15-07-2007, 13:57

sitar napisał/a:
wolne obroty moge regulować jedynie zmieniając położenie przepustnicy

A tymi śrubkami to niby co robisz? :)
sitar napisał/a:
mam nadzieje że to nie jest moment w którym muszę sprawić sobie nową przepustnicę!!!

Nie ma takiej opcji ;)
sitar napisał/a:
jakiekolwiek manewry ze śrubką B nie przynoszą efektu w postaci regulacji wolnych obrotów

A wykręciłeś śrubkę A? Odłączyłeś silniczek krokowy zgodnie z zaleceniami? Jeśli tak, to nie ma bata, obroty muszą reagować na kręcenie śrubką B.
Ew. jak masz za wysokie obroty, to mogłeś zapomnieć poluzować linkę gazu.
A tak w ogóle to jaki silnik posiadasz?

Anonymous - 15-07-2007, 15:02

silnik 2.0 8v 4g63
wierz mi ze robiłem wszystko według zaleceń: sprawdziłem silniczek krokowy, wyczyściłem przepustnicę i robiłem wszystko według zaleceń Krzyżaka, też mnie to dziwi, wykręciłem całkowicie śrubkę i nawet poruszanie samą dżwignią nie przynosi efektu, chodzi o to że jak przekręcę śrubkę A o 1.25 obrotu i próbuję ustawić wolne obroty po podłączeniu ZUZ do masy to nic nie daje śrubka B, jedynie regulując A moge ustawić obroty, efekt jest taki, że jak ustawie wszystko to na zimnym silniku ciężko odpalić i wejść później na obroty.

[ Dodano: 15-07-2007, 16:44 ]
sprawdziłem dokładnie i silniczek krokowy wogóle nie działał, wyczyściłem i już jest ok, dzięki

Krzyzak - 15-07-2007, 19:30

sitar, regulacje przeprowadz jak dla 4G37!!! - bo z opisu wyzej wynika, ze robiles jak dla 4G13/93
w 4G63 8v nie trzeba robic tego 1.25 obrotu ani podlaczac ZUZ do masy!

Anonymous - 16-07-2007, 14:40

dzięki wielkie za pomoc, jestem pod wrażeniem waszej wiedzy i chęci pomocy, mam galanta od tygodnia i dopiero zaczynam przygode, bede musiał się jakoś zrewanżować...
pozdro i wielkie dzięki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group