[92-96]Galant E5xA - Problem z hamulcami.
Feliks - 08-08-2021, 11:32 Temat postu: Problem z hamulcami. Witam. Otóż mam taki problem, że nie znam się do końca i kupiłem sobie nowe tarcze z klockami firmy Brembo, niestety są one do Galanta VIII i są większe niż te moje oryginalne z VII. Dlatego zapewne teraz nie chce mi wejść jarzmo oraz klocki hamulcowe w zaciski bo są ewidentnie za duże ^^.... I tu moje pytanie czy wystarczy, że znajdę zaciski oraz jarzmo z galanta VIII i będzie pasowało czy tu mnie czeka jakaś większa rozkmina?
A jeśli ktoś ma na sprzedaż w miarę normalnej cenie jarzmo z zaciskami przód to też chętnie zobaczę oferty
jacek11 - 08-08-2021, 11:54
Jaka średnica tarczy ?
Feliks - 08-08-2021, 16:26
276 mm. Będę wdzięczny za znalezienie odpowiednich zaciskow oraz jarzma bo klocki hamulcowe to zaciskow naturalnie też mi nie wchodzą bo są troszkę za duże...
jacek11 - 08-08-2021, 17:07
Co by nie zmieniać zwrotnic, to proponuję Zaciski i jarzma z Carismy po lifcie. Niestety nie wiem, czy klocki będą pasowały.
Chcąc montować zacisk z Galanta, będziesz musiał zmienić zwrotnicę.
Jest na podforum EA obszerny temat o hamulcach. Tam się wszystkiego dowiesz.
[ Dodano: 08-08-2021, 17:17 ]
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3704&postdays=0&postorder=asc&start=0
Miłej lektury
Feliks - 08-08-2021, 18:06
Chcesz mi powiedzieć, że jarzmo oraz zacisk od 1 gen noweszego galanta niż ja mam już nie pasuje? O.o tam mi brakuje dosłownie z 0.5 cm żeby śrubki można było przekręcić O.o miałem szczerze mówiąc nadzieję, że nie będzie takich głupich problemów... Bo wielkość oryginalnych tarcz i klocków jest śmiesznie wręcz mała... Przy mojej jeździe sa praktycznie beznadziejne
jacek11 - 08-08-2021, 19:08
Tak. Do Twoich zwrotnic pasuje taki zestaw jaki napisałem wcześniej. Wtedy tarcza 282mm. Minus jest taki, że jak posiadasz aluminiowe felgi 15 cali, to nie nakleisz odważników, ponieważ będą ocierać o zacisk.
Jak chcesz lepsze hamulce, to napisz wiadomość do użytkownika HUGO. Tam się dowiesz dokładnie co trzeba zmienić, i jakie są realne koszty.
Feliks - 08-08-2021, 19:18
Na szczęście mam założone 16 cali alusy oryginalne od Mitsubishi xD a ta tarcza co mam nową jak wejdzie to i tak zrobi mi już kolosalna różnicę czyli jarzmo i zaciski od Carismy po lifcie tak?
jacek11 - 08-08-2021, 20:44
Tak. Kilka Galantów tak ma zrobione. W tym mój, bo przedlifty VIII generacji w początkowym okresie miały takie hamulce jak E5x. Klocki które zakupiłeś nie będą pasowały. Carisma ma system Lucas. Galant Akebono z tego co kojarzę.
Krzyzak - 08-08-2021, 21:31
kup takie zaciski (prawy i lewy) oraz do tego jarzma na rozstaw 130mm i będzie git - sam mam tak z przodu w jeszcze starszym Galancie (E3x czyli 6 generacja)
https://allegro.pl/oferta/zacisk-prawy-przod-mitsubishi-outlander-1-2-3-11009944358
jarzmo musi być od Galanta, bo outlander czy francuskie odpowiedniki mają jeszcze większe tarcze (ale te same zaciski)
Hugo - 08-08-2021, 21:41
jacek11, ale namieszałeś koledze
A więc tak:
jacek11 napisał/a: | Co by nie zmieniać zwrotnic, to proponuję Zaciski i jarzma z Carismy po lifcie. Niestety nie wiem, czy klocki będą pasowały. | Zaciski z Carismy po lifcie będą pasowały bez problemu na te zwrotnice, które ma kolega Feliks, ale klocki do tych zacisków są zupełnie inne i te co ma kolega nie będą pasowały, tak samo tarcze, bo kolega kupił tarcze zapewne 276/24 mm, a Carisma poliftowa ma tarcze 281/24 mm. jacek11 napisał/a: | Chcąc montować zacisk z Galanta, będziesz musiał zmienić zwrotnicę. | A właśnie, że nie, bo każdy Galant EA, czyli VIII generacji od połowy 1998 r. do I liftu, czyli do końca 1998 r. miał zaciski dwutłoczkowe z małym rozstawem otworów na jarzma zacisków, czyli taki jak ma w swoim Galancie kolega Feliks. jacek11 napisał/a: | przedlifty VIII generacji w początkowym okresie miały takie hamulce jak E5x | Zgadza się, od początku produkcji, czyli od 10.1996 r.do mniej wiecej połowy 1998 r.
Podsumowując, kolego Feliks, szukasz zacisków dwutłoczkowych od Galanta VIII z małym rozstawem otworów na śruby mocujące jarzma zacisków do zwrotnicy, czyli od środka do środka otworu ok. 130 mm. Takie zaciski występowały j/w tylko przez pół roku produkcji, najłatwiej takie trafić od przedliftowej wersji Sport Edition (poszukaj w necie jak wygląda, czym się różni od zwykłej wersji). Jak kupisz takie zaciski to wtedy pasują one bez żadnych przeróbek do Twoich zwrotnic, a do nich pasować będą idealnie tarcze i klocki, które kupiłeś.
Feliks - 08-08-2021, 23:24
Z tego co tu czytam to o ile wejdzie w 16' alusa to kupić wsio od Carismy po lifcie kupić większą tarczę i klocki po prostu takie jak na te zaciski od Carismy po lifcie i powinno wsio pasować mi tutaj? Bo jeśli tak to po problemie ^^. Te co kupiłem po prostu opchnę komuś Tylko pytanie czy ta tarcza z zaciskami wejdzie mi do 16' alusa? ^^
Hugo - 09-08-2021, 07:46
Tak, hamulce z Carismy po lifcie wchodzą na 15" felgi. To będzie lepsze rozwiązanie niż zaciski dwutłoczkowe z Galanta, jednak napisałem Ci co zrobić jeśli chciałbyś te tarcze i klocki montować co kupiłeś.
Feliks - 09-08-2021, 09:49
Czyli na 16' alusy nie powinienem mieć żadnego problemu Dzięki za pomoc można zamykać temat. Znalazłem odpowiedź na to co chciałem
Dzięki za pomoc jeszcze raz i pozdrawiam
jacek11 - 09-08-2021, 16:23
Hugo napisał/a: | tak samo tarcze, bo kolega kupił tarcze zapewne 276/24 mm, a Carisma poliftowa ma tarcze 281/24 mm. |
Tarcze podejdą, a nawet Arek zakładał w swoim E54 takie, bo klocek jest wtedy równo z tarczą, i nie tworzy się rant na tarczy.
Hugo napisał/a: | A właśnie, że nie, bo każdy Galant EA, czyli VIII generacji od połowy 1998 r. do I liftu, czyli do końca 1998 r. miał zaciski dwutłoczkowe z małym rozstawem otworów na jarzma zacisków, czyli taki jak ma w swoim Galancie kolega Feliks. |
A to przepraszam, byłem święcie przekonany, że dwutłoczkowe mają inny rozstaw.
|
|
|