Pajero Ogólne - Czy Pajero Sport to nadal Pajero?
elektryk - 31-08-2021, 12:56 Temat postu: Czy Pajero Sport to nadal Pajero? Jako że wiele dyskusji o różnicach kończy się pyskówką o Konibijcach i Montero, nie mogę znależć dobrego porównania między "normalnym" Pajero a Pajero Sport. Ze skrawków informacji wyłowiłem że są podobne jedynie z wyglądu, natomiast wszystko pod spodem od ramy, silników, napędów i zawieszenia jest zrobione inaczej. To by sugerowało że opowieści o zawodności i niezawodności Pajero nie mają nijak do wersji Sport. Czy dobrze rozumuję? Jakbym chciał kupić Pajero Sport to są jakieś sugestie?
Tuff - 31-08-2021, 16:21
Największa różnica jest taka, że pajero 3 i 4 mają samonośne nadwozie, natomiast wersja sport posiada pełną ramę jak w pickupie l200. Do tego jeśli chodzi napęd w wersji sport 1 to zazwyczaj jest napęd ES i nie można jeździć po asfalcie z napędem na 4.
elektryk - 01-09-2021, 01:38
Tuff napisał/a: | Największa różnica jest taka, że pajero 3 i 4 mają samonośne nadwozie, natomiast wersja sport posiada pełną ramę jak w pickupie l200. | Rozumiem różnicę w budowie, ale nie rozumiem konsekwencji w działaniu. Jeśli Pajero 3/4 nie miałoby jakiś dodatkowych wzmocnień nadawałoby się gorzej do offroad. Więc na co przekłada się ta różnica w budowie między wersją Sport a "zwykłą" w czasie jazdy po asfalcie i terenie?
Tuff - 01-09-2021, 12:47
Na asfalcie wersja 3/4 z samonośnym powinna się prowadzić lepiej. Natomiast przy jeździe w terenie przy wykrzyżach auto na ramie nie będzie miało pracy karoserii. Nie miałem okazji pojeździć 3/4 w terenie, ale miałem ładę nivę i tam jak zawisło jedno koło w powietrzu to drzwi się nie chciały zamknąć (na tyle pracowało nadwozie). Przy samochodzie z ramą nie ma tego problemu.
Rama też zabiera więcej miejsca, więc w środku robi się ciaśniej, chociaż tutaj dokładnych różnic w wymiarach między wersjami pajero nie znam. W sporcie masz koło zapasowe pod podłogą bagażnika, natomiast w 3/4 na tylnej klapie.
I łatwiej solidnie zamontować uchwyty do szarpania, płytę pod wyciągarkę czy progi wzmacniane do ramy.
elektryk - 01-09-2021, 23:04
Tuff napisał/a: | Na asfalcie wersja 3/4 z samonośnym powinna się prowadzić lepiej. Natomiast przy jeździe w terenie przy wykrzyżach auto na ramie nie będzie miało pracy karoserii. Nie miałem okazji pojeździć 3/4 w terenie, ale miałem ładę nivę i tam jak zawisło jedno koło w powietrzu to drzwi się nie chciały zamknąć (na tyle pracowało nadwozie). Przy samochodzie z ramą nie ma tego problemu. | No i tutaj dochodzimy do clou mojej wątpliwości, czemu Pajero jest uważane za dobrą platformę do off-roadu? Czy może to rodzaj renomy z czasów Pajero 1/2?
Tuff napisał/a: | Rama też zabiera więcej miejsca, więc w środku robi się ciaśniej, chociaż tutaj dokładnych różnic w wymiarach między wersjami pajero nie znam. W sporcie masz koło zapasowe pod podłogą bagażnika, natomiast w 3/4 na tylnej klapie. | Według wiki, różnica długości jest 30cm, tyle co koło na tylnej klapie. Obecność ramy może być przyczyną braku 3 rzędu foteli, bo się robi wąsko żeby schować ławeczkę pod podłogę. Nie wiem tylko czemu Sport wychodzi ~500kg lżejsze niż Pajero 3/4?
Tuff - 02-09-2021, 12:26
elektryk napisał/a: | No i tutaj dochodzimy do clou mojej wątpliwości, czemu Pajero jest uważane za dobrą platformę do off-roadu? Czy może to rodzaj renomy z czasów Pajero 1/2?
|
Jeep XJ też nie ma klasycznej ramy i też jest uważany za bardzo dobrą bazę do offroadu Popatrz na rajdy tam nie ma za wiele mitsubishi, te auta są bardziej traktowane jako terenowe i wyprawowe, ale nie koniecznie do topienia po klamki w błocie
elektryk napisał/a: | Nie wiem tylko czemu Sport wychodzi ~500kg lżejsze niż Pajero 3/4? |
To rzeczywiście ciekawe, mój sport 1 gen ma w dowodzie coś koło 2000 masy własnej
dabramczuk - 02-09-2021, 20:10
różnice są zasadnicze i każdy z modeli do innej zabawy służy. Pajero jest lepszą bazą do ofroad'u tylko pytanie co kto uważa za off road???? Jeżeli chcecie Pajero pojeździć po lesie i potopić go w błocie to faktycznie "zabawę" będziecie mieć przednią ale nie polecam. To tego najlepszy jest Samuraj.
Ale jak chcecie dojechać wszędzie i mieć z tego niezłą zabawę i przyjemność z jazdy to Pajero nadaje się najlepiej.
Co do braku tradycyjnej ramy to w niczym to nie przeszkadza w modeli 4 generacji. Wszystkie dodatki montujecie bez problemu.
Poza tym ten model i jego nazwa do czegoś zobowiązuje - 12 razy wygrać Paryż-Dakar to chyba nie lada wyczyn
Marcino - 03-09-2021, 11:18
No cóż nasz Tczewski kierowca Piotr Borys zajmuje ostanio 3 miejsce na Baja Poland swoim Pajero 3.2 cross country
https://ne-np.facebook.com/GTC-Transport-Piotr-Borys-111430750230129/videos/mitsubishi-pajero-32-cross-country-rally-car-for-sale/2906260866272859/
https://www.youtube.com/watch?v=yeGrfDUjsx4
https://racemarket.net/rally-raid/raid-vehicles-for-sale/project-pajero-iv-3-2-250km-t2-cross-country-i3253
https://www.facebook.com/...11430750230129/
elektryk - 03-09-2021, 22:09
To do jakich celów jest bardziej dedykowane Pajero Sport?
dabramczuk - 08-09-2021, 18:42
Trudne pytanie i wydaje się być pytaniem w stylu: "którą nóżkę ma wróbelek"
Do czego lepsze? To zależy od podejścia czyli tak naprawdę poniesionych środków i nakładów.
Jak pokazują dołączone filmiki powyżej można zrobić niezła furę z krótkiej wersji Pajero. Widziałem też takie przeróbki z długiej wersji Pajero. Pewnie istnieją i z wersji Sport.
Tak jak pisałem to miałem na myśli wersje niemal fabryczne z niewielkimi przeróbkami. Przebudowując całkowicie pojazd można osiągnąć swój cel. A każdy ma inny i trudno mi się wymądrzać co jest lepsze do czego. To tylko moje doświadczenia
Ale działaj i będziesz miał swoje
Tuff - 09-09-2021, 11:13
Różnica jest taka, że 20 lat temu w salonie pajero sport 1 było od pajero 3 tańsze o 30%. Nie wiem jaka była różnica między PIV a sportem 2, podejrzewam, że też były różne ceny.
elektryk - 09-09-2021, 18:24
dabramczuk napisał/a: | Tak jak pisałem to miałem na myśli wersje niemal fabryczne z niewielkimi przeróbkami. Przebudowując całkowicie pojazd można osiągnąć swój cel. A każdy ma inny i trudno mi się wymądrzać co jest lepsze do czego. | Nie odpowiadasz na pytanie, pytam się które lepsze w wersji cywilnej. Oba mają podobny napęd, ale dużą różnicę konstrukcyjną. Musi być z tego jakaś korzyść w określonych warunkach. Na początku zakup po prostu Pajero bo nie byłem świadomy istnienia wersji Sport. Potem uznałem że to kwestia drobiazgów stylistycznych i jakoś inaczej zestrojonej skrzyni biegów, ale jeszcze później dzięki forum zorientowałem się że konstrukcja jest inna znacząco inna. Jedyną różnicą dla użytkownika jest obecność trzeciego rzędu foteli i koła na tylnych drzwiach. W sumie obie rzeczy do jazdy na asfalcie są zaletami, możliwe że po drogach polnych też więc do czego przydaje się to że Pajero Sport ma ramę?
Pytam bo chcę kupić, do jazdy 95% po asfalcie, 5% w lekkim terenie. Na rynku słabo z młodymi egzemplarzami, jakie są za i przeciw posiadania Pajero Sport?
|
|
|