To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Lancer 92' prędkość maxymalna 110 km/h

Anonymous - 21-04-2007, 18:57
Temat postu: [C62A 1.5] Lancer 92' prędkość maxymalna 110 km/h
Witam. Problem mojego lancerka jest taki że muli. Zarówno na gazie jak i na bezynie. Na niskich obrotach dławi się (trzęsie całym autem), natomiast dając mu gazu do dechy, na wysokich obrotach powyżej 3,7 tys staci moc i już kiepsko idzie. Prędkość jaką da sie z niego wyciągnąć to 110-120 km/h dalej nie chce mimo że obroty są dosyć niskie. Poprostu dodaje gazu a on muli.

To co już zrobiłem - wymienione świece, przewody, filtr powietrza, wyregulowane obroty, przeczyszczona przepustnica, komputer resetowany.

Musze dodać że misiek ma kiepskie ciśnienie na cylindrach - kolejno 14,10,10,8. Nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na prędkość, w co wątpie, ale podaje dla informacji. Dodatkowo miskiek sporo pali od początku 13-15 L gazu w mieście. Co mu jest?

Bartek - 21-04-2007, 19:25

Na prędkość bezpośrednio nie ma wpływu ciśnienie - ma zasadniczy na rozwijaną MOC silnika.

Pracuje on praktycznie na jednym cylinrdze (zakładając, że te 14 atm. nie powstało z uszczelnienia się pierścieni olejem)

W skrócie - silnik DEAD.....

Anonymous - 21-04-2007, 22:24

Mechanik mówi że to ciśnienie to nie jest tragedia i jeszcze dłuuuugo można jeździć. Co więc ma wpływ na to że auto muli? Silnik krokowy?
Bartek - 21-04-2007, 22:43

Zmień mechanika..... 4G15 z 8 bar sprężania praktycznie nie pracuje na takim cylindrze. Najprawdopodobniej masz wypalone zawory wydechowe - efekt oszczędzaniu na paliwie.......
Anonymous - 21-04-2007, 22:46

Sibilak ... posluchaj Bartka bo ma racje , twoj silnik pracuje praktycznie tylko na jednym zaworze , silnik jest zajechany i chyba juz go nie uratujesz
Anonymous - 21-04-2007, 23:04

Więc co ja mam z tym zrobić?
Anonymous - 21-04-2007, 23:11

Sibilak napisał/a:
Więc co ja mam z tym zrobić?


Na poczatek odwiedz innego mechanika i niech przejrzy te zawory ,moze jakims cudem uda sie z tego silnika cos jeszcze zrobic , a jak sie nie uda to trzeba sie rozgladac za nowym silnikiem

Bartek - 22-04-2007, 00:47

Uważam, że silnik "zrobiony" porządnie jest lepszą inwestycją (choć większą niestety) niż używany z niewiadomym przebiegiem i stanem.

Niestety porządne graty (pierścienie, zawory 12 szt., prowadnice zaworów 12 szt, uszczelki, uszczelniacze, rozrząd z pompą wody) kosztują - w przypadku 4g15 12v to wydatek ok. 1700 zł wraz z obróbką mechaniczną głowicy (wymiana prowadnic, szlif gniazd, zarównanie powierzchni) ale zyskujesz pewność braku jakichkolwiek problemów z silnikiem na min. 200 000 km - nie licząc okresowych wymian oleju i rozrządu

Anonymous - 23-04-2007, 14:49

No to sie zdziwicie panowie:). Wyregulowałem zawory - idzie 150 km/h na 3-cim biegu (dalej nie próbowałem bo droga mi sie skończyła). 12 s do setki. Nie trzęsie się na niskich obrotach wogóle (nie dławi się jak tobyło wcześniej), ogólnie chodzi lepiej niż lanos mojego brata :) . Dodatkowo mechanik powiedział że teraz o wiele mniej będzie palił. Wcześniej silnik na obrotach się trząsł bardzo, aż całym samochodem chebotało. Teraz wogóle się nie trzęsie. Regulacja 50 zł + uszczelka pod zaworami 30 zł.
Anonymous - 23-04-2007, 15:49

No to cale szczescie ze tak sie ta sprawa rozwinela - dlugiego uzytkowania Lancerka :wink:
Anonymous - 23-04-2007, 17:41

no teraz to się będzie młodszy braciszek Lansował po okolicy hehe, taką ma mordę szczęśliwą po regulacj zaworów jak mister Maska w filmie :mrgreen:

jak zwykle szacuneczek dla wszystkich :toothy10:

Bartek - 23-04-2007, 19:33

Sibilak napisał/a:
Wyregulowałem zawory


Pewnikiem były podparte...... stąd słaba kompresja.....ale zmartwić Cię muszę - podparte zawory to oznaka końca zaworów (lub absolutnego ignoranctwa kogoś, kto ustawiał je wcześniej)

Anonymous - 24-04-2007, 00:19

Podobno na gazie zawory szybciej "siadaja"...
Hubeeert - 24-04-2007, 00:23

Wypalenie sie zaworu/gniazda z powodu LPG ze zle ustawiona mieszanka ma malo wspolnego z regulacja zaworow :wink:
Optic - 27-04-2007, 12:55

Sibilak napisał/a:
Wyregulowałem zawory - idzie 150 km/h na 3-cim biegu

Ty masz automat? :P
Jesli nie, to nie dociskaj go tak, bo kolejny Twoj wydatek to bedzie min. 500zl na wydech...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group