To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Olej do japońskiego 2.2 DID 4N14 150 KM

dziku79 - 02-11-2021, 12:15
Temat postu: Olej do japońskiego 2.2 DID 4N14 150 KM
Wiem że lepkość 5W30 8)
ale pytam o Wasze najlepsze doświadczenia :idea:
na czym dokładnie jeździcie :?:
Co polecacie? :?:

Rander - 04-11-2021, 12:58
Temat postu: Re: Olej do japońskiego 2.2 DID 4N14 150 KM
dziku79 napisał/a:
Wiem że lepkość 5W30 8)
ale pytam o Wasze najlepsze doświadczenia :idea:
na czym dokładnie jeździcie :?:
Co polecacie? :?:


Ja osobiście staram się zmieniać oleje. Oczywiście wybieram możliwie najlepszych firm. Już od wielu lat (i wielu samochodów) nie robię tego sam, tylko najczęściej w firmach zajmujących się wymianą oleju.
Widziałem niektóre swoje silniki (m.in. Lanos 1.5/8V) po przebiegach bliskich 300 tys. km i wyglądały całkowicie dobrze - brak rys, duży zapas na pierścieniach, brak luzów, czyste w środku itd. Mechanik by powiedział, że miał nie więcej, niż 100 tys.

Podobnie robią moi znajomi, co zawodowo zajmują się mechaniką samochodową bądź motocyklową - za każdym razem inny olej.
Warunek: nie oszczędzać na filtrach, nie oszczędzać na olejach, nie przedłużać cykli wymiany oleju.
Trzeba też uważać, bo instrukcje dla samochodów zalecają długie przebiegi - przykładowo Land Rover (a w zasadzie BMW) dla silnika TD4 zalecało wymianę co 30 tys. km. Ja wymieniałem częściej - co 15 do 20 tys. Podobnie zalecali znajomi, co mieli te silniki na warsztacie.
Akurat ten silnik jako taki był dość dobry, ale miał problemy z odmą (błędy konstrukcyjne), z elektroniką sterującą wtryskiwaczami oraz z pompą wysokiego ciśnienia CR. Wtryskiwacze nie tolerowały "lepszej" wersji oleju napędowego - zacierały się. Ale to już oczywiście nie na temat.

Krzyzak - 04-11-2021, 13:08

Rander napisał/a:
duży zapas na pierścieniach
co to takiego?
Rander - 04-11-2021, 15:37

Krzyzak napisał/a:
Rander napisał/a:
duży zapas na pierścieniach
co to takiego?


Odległość na zamkach pierścieniowych - chodzi o pierścienie tłokowe: uszczelniające i zgarniające. Odległość na zamkach jest odzwierciedleniem stanu zużycia gładzi i samych pierścieni. Poniekąd określa, czy należy honować cylindry, czy może już tulejować.

dziku79 - 04-11-2021, 16:00

Wracając do oleju:
SHELL Helix Ultra Professional AF 5W30
czy lepiej
Motul X-Clean 8100+ 5W30 C3
:?:

Krzyzak - 05-11-2021, 06:46

Oba miałem w różnych autach i oba tak samo OK, serio - bez znaczenia jeśli zmieniasz co max 15 tkm i spełnia normy producenta auta.
leczo1 - 07-01-2022, 09:58
Temat postu: Jaki olej lejecie do Ot III 2.2 Di-D 4WD
Witam, wiem, że temat pewnie już wałkowany, ale jaki olej silnikowy do
OUTLANDER III (GF),2.2 Di-D 4WD (4N14) (150 KM / 110 kW) rocznik 2013. Przejechane 108 tyś. Ostatnia wymiana w serwisie przy 93 tys. olej syntetyczny 5W30. Pozdrawiam

DarioS - 10-01-2022, 10:13

Witam, ja ostatnio zalałem ENEOS SUSTINA 5W30.
benicjusz - 31-01-2022, 11:40

Za instrukcją od naszych aut:
==============
należy wybrać olej silnikowy o właściwym numerze lepkości SAE,
w zależności od temperatury otoczenia.

• Klasyfikacja ACEA:
"do użytku C1, C2, C3 lub C4"
• Klasyfikacja JASO:
"do użytku DL-1"
=============

Wybrałem 5w30


Motul 8100 X-clean+ C3, ostatnio jednak wymieniałem na ori czyli Mitsubishi 5W30 C4 (by Total).

Z Motula byłem bardziej zadowolony, jakby silnik ciszej chodził oraz szybciej ustawało klepanie zaworami.

rajan - 08-02-2022, 10:24

benicjusz napisał/a:
Za instrukcją od naszych aut:
==============
należy wybrać olej silnikowy o właściwym numerze lepkości SAE,
w zależności od temperatury otoczenia.

• Klasyfikacja ACEA:
"do użytku C1, C2, C3 lub C4"
• Klasyfikacja JASO:
"do użytku DL-1"
=============

Wybrałem 5w30


Motul 8100 X-clean+ C3, ostatnio jednak wymieniałem na ori czyli Mitsubishi 5W30 C4 (by Total).

Z Motula byłem bardziej zadowolony, jakby silnik ciszej chodził oraz szybciej ustawało klepanie zaworami.


Ja nigdy nie widziałem oleju Mitsubishi :shock: W serwisie nawet stwierdzili, że nie wiedzą jaki jest zalany ten pierwszy olej. Zawsze lałem Eneos, ale ten też zniknął i zalali mi oryginałem od Suzuki.

benicjusz - 14-02-2022, 10:07

rajan, zmień ASO :finga: :axe: olej suzuki? może być, pod warunkiem, iż ma odpowiednią specyfikację - tylko czy Suzuki robiło jakieś diesle z DPF kiedyś?
Nie wiem, tylko pytam.

Nikt nie wie co jest nalane w fabryce, może tylko logistyk który zamawia do fabryki dwie cysterny z olejem, albo dociekliwy nalewacz na końcu linii.

Ten co nalałem jest to olej firmy Total (za info z forum), brendowany przez Mitsu, obojętne i tak wracam do Motula.

Olej kupiony w ASO, waz z podkładką pod korek spustowy oleju i kilkoma innymi rzeczami.
Filtry niezmiennie na F.



Widziałem również płyn do skrzyni biegów w takiej metalowej wysokiej owalnej puszcze, jak po szynce, olej J2 czy jakoś tak, do mojego nie pasował to również nalałem Motula.

To masz - 13-10-2022, 08:27

Pisałem do gościa od lat zajmującego się sprzedażą olejów. Znalazłem jego wypowiedzi na wielu forach, w tym na forum z którego wcześniej korzystałem.
Napisał, że silnik 2.2 DID w Outlanderze III przy wypalaniu DPF "lubi" mocno podlać paliwem, przez co często dochodzi do rozrzedzania oleju, a co za tym idzie utraty jest parametrów. Z tego też powodu proponował mi oleje o parametrze 5W40 zamiast 5W30. Pomijam markę, bo każdy proponuje produkty ze swojej oferty.

[ Dodano: 13-10-2022, 08:28 ]
Mieliście problemy z rosnącym na bagnecie poziomem oleju? Jest to zauważalne?

rajan - 13-10-2022, 14:32

To masz napisał/a:
Z tego też powodu proponował mi oleje o parametrze 5W40 zamiast 5W30.


Każdy dobry mechanik Ci powie, żeby lać to co producent zalecił. Ale skoro gość wie jak Outlander podlewa paliwo przy wypalaniu to szacun za znajomość silnika :thumbright: (chyba, że sam miał i wie z autopsji)

To masz napisał/a:

Mieliście problemy z rosnącym na bagnecie poziomem oleju? Jest to zauważalne?


To nie jest problem - tak po prostu jest. Na bagnecie masz oznaczenie "X" i tego poziomu nie powinieneś przekraczać. U mnie nigdy to się nie wydarzyło.

Rozrzedzenie oleju na pewno wskazane nie jest, ale jeżeli Cię to martwi, to raczej lałbym 5W30 jak chce fabryka tylko wymieniał 2 razy częściej (co 8-10 kkm zamiast co 20 kkm).

To masz - 15-10-2022, 23:03

W poprzednim aucie wymieniałem co 10-12 tys., więc jeżeli dla tego silnika panaceum jest wymiana oliwy co 8-10 tys. to nie jest źle.
Jest moda na forum na lanie jakiejś konkretnej, polecanej do tego silnika oliwy czy każdy leje "co uważa"?

rajan - 17-10-2022, 11:56

To masz napisał/a:
W poprzednim aucie wymieniałem co 10-12 tys., więc jeżeli dla tego silnika panaceum jest wymiana oliwy co 8-10 tys. to nie jest źle.


Książkowo wymiana jest co 20 kkm. Jeżeli ktoś chce pojeździć to wymienia co ok. 8-10 kkm. Generalnie zasada bardziej tyczy się godzin pracy silnika - olej powinno się wymieniać co ok. 200-250h (tak generalnie - dla każdej marki). Czyli jak latasz trasy to wymiana może być nawet co 15 kkm, jak głównie miasto to pewnie wymiana bliżej 8 kkm.
To nie jest panaceum, tylko dbanie o silnik. Ja nigdy nie zauważyłem znaczącego wzrostu poziomu oleju u siebie.

To masz napisał/a:
Jest moda na forum na lanie jakiejś konkretnej, polecanej do tego silnika oliwy czy każdy leje "co uważa"?


Nie zauważyłem na forum żadnej mody. Osobiście lałem co mi serwis dawał, czyli Eneos, a teraz olej Suzuki (że niby japońskie do japońskiego). Ale zapewne inne marki krzywdy nie zrobią ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group