Outlander III GEN Techniczne - Olej do japońskiego 2.2 DID 4N14 150 KM
dziku79 - 02-11-2021, 12:15 Temat postu: Olej do japońskiego 2.2 DID 4N14 150 KM Wiem że lepkość 5W30
ale pytam o Wasze najlepsze doświadczenia
na czym dokładnie jeździcie
Co polecacie?
Rander - 04-11-2021, 12:58 Temat postu: Re: Olej do japońskiego 2.2 DID 4N14 150 KM
dziku79 napisał/a: | Wiem że lepkość 5W30
ale pytam o Wasze najlepsze doświadczenia
na czym dokładnie jeździcie
Co polecacie? |
Ja osobiście staram się zmieniać oleje. Oczywiście wybieram możliwie najlepszych firm. Już od wielu lat (i wielu samochodów) nie robię tego sam, tylko najczęściej w firmach zajmujących się wymianą oleju.
Widziałem niektóre swoje silniki (m.in. Lanos 1.5/8V) po przebiegach bliskich 300 tys. km i wyglądały całkowicie dobrze - brak rys, duży zapas na pierścieniach, brak luzów, czyste w środku itd. Mechanik by powiedział, że miał nie więcej, niż 100 tys.
Podobnie robią moi znajomi, co zawodowo zajmują się mechaniką samochodową bądź motocyklową - za każdym razem inny olej.
Warunek: nie oszczędzać na filtrach, nie oszczędzać na olejach, nie przedłużać cykli wymiany oleju.
Trzeba też uważać, bo instrukcje dla samochodów zalecają długie przebiegi - przykładowo Land Rover (a w zasadzie BMW) dla silnika TD4 zalecało wymianę co 30 tys. km. Ja wymieniałem częściej - co 15 do 20 tys. Podobnie zalecali znajomi, co mieli te silniki na warsztacie.
Akurat ten silnik jako taki był dość dobry, ale miał problemy z odmą (błędy konstrukcyjne), z elektroniką sterującą wtryskiwaczami oraz z pompą wysokiego ciśnienia CR. Wtryskiwacze nie tolerowały "lepszej" wersji oleju napędowego - zacierały się. Ale to już oczywiście nie na temat.
Krzyzak - 04-11-2021, 13:08
Rander napisał/a: | duży zapas na pierścieniach | co to takiego?
Rander - 04-11-2021, 15:37
Krzyzak napisał/a: | Rander napisał/a: | duży zapas na pierścieniach | co to takiego? |
Odległość na zamkach pierścieniowych - chodzi o pierścienie tłokowe: uszczelniające i zgarniające. Odległość na zamkach jest odzwierciedleniem stanu zużycia gładzi i samych pierścieni. Poniekąd określa, czy należy honować cylindry, czy może już tulejować.
dziku79 - 04-11-2021, 16:00
Wracając do oleju:
SHELL Helix Ultra Professional AF 5W30
czy lepiej
Motul X-Clean 8100+ 5W30 C3
Krzyzak - 05-11-2021, 06:46
Oba miałem w różnych autach i oba tak samo OK, serio - bez znaczenia jeśli zmieniasz co max 15 tkm i spełnia normy producenta auta.
leczo1 - 07-01-2022, 09:58 Temat postu: Jaki olej lejecie do Ot III 2.2 Di-D 4WD Witam, wiem, że temat pewnie już wałkowany, ale jaki olej silnikowy do
OUTLANDER III (GF),2.2 Di-D 4WD (4N14) (150 KM / 110 kW) rocznik 2013. Przejechane 108 tyś. Ostatnia wymiana w serwisie przy 93 tys. olej syntetyczny 5W30. Pozdrawiam
DarioS - 10-01-2022, 10:13
Witam, ja ostatnio zalałem ENEOS SUSTINA 5W30.
benicjusz - 31-01-2022, 11:40
Za instrukcją od naszych aut:
==============
należy wybrać olej silnikowy o właściwym numerze lepkości SAE,
w zależności od temperatury otoczenia.
• Klasyfikacja ACEA:
"do użytku C1, C2, C3 lub C4"
• Klasyfikacja JASO:
"do użytku DL-1"
=============
Wybrałem 5w30
Motul 8100 X-clean+ C3, ostatnio jednak wymieniałem na ori czyli Mitsubishi 5W30 C4 (by Total).
Z Motula byłem bardziej zadowolony, jakby silnik ciszej chodził oraz szybciej ustawało klepanie zaworami.
rajan - 08-02-2022, 10:24
benicjusz napisał/a: | Za instrukcją od naszych aut:
==============
należy wybrać olej silnikowy o właściwym numerze lepkości SAE,
w zależności od temperatury otoczenia.
• Klasyfikacja ACEA:
"do użytku C1, C2, C3 lub C4"
• Klasyfikacja JASO:
"do użytku DL-1"
=============
Wybrałem 5w30
Motul 8100 X-clean+ C3, ostatnio jednak wymieniałem na ori czyli Mitsubishi 5W30 C4 (by Total).
Z Motula byłem bardziej zadowolony, jakby silnik ciszej chodził oraz szybciej ustawało klepanie zaworami. |
Ja nigdy nie widziałem oleju Mitsubishi W serwisie nawet stwierdzili, że nie wiedzą jaki jest zalany ten pierwszy olej. Zawsze lałem Eneos, ale ten też zniknął i zalali mi oryginałem od Suzuki.
benicjusz - 14-02-2022, 10:07
rajan, zmień ASO olej suzuki? może być, pod warunkiem, iż ma odpowiednią specyfikację - tylko czy Suzuki robiło jakieś diesle z DPF kiedyś?
Nie wiem, tylko pytam.
Nikt nie wie co jest nalane w fabryce, może tylko logistyk który zamawia do fabryki dwie cysterny z olejem, albo dociekliwy nalewacz na końcu linii.
Ten co nalałem jest to olej firmy Total (za info z forum), brendowany przez Mitsu, obojętne i tak wracam do Motula.
Olej kupiony w ASO, waz z podkładką pod korek spustowy oleju i kilkoma innymi rzeczami.
Filtry niezmiennie na F.
Widziałem również płyn do skrzyni biegów w takiej metalowej wysokiej owalnej puszcze, jak po szynce, olej J2 czy jakoś tak, do mojego nie pasował to również nalałem Motula.
To masz - 13-10-2022, 08:27
Pisałem do gościa od lat zajmującego się sprzedażą olejów. Znalazłem jego wypowiedzi na wielu forach, w tym na forum z którego wcześniej korzystałem.
Napisał, że silnik 2.2 DID w Outlanderze III przy wypalaniu DPF "lubi" mocno podlać paliwem, przez co często dochodzi do rozrzedzania oleju, a co za tym idzie utraty jest parametrów. Z tego też powodu proponował mi oleje o parametrze 5W40 zamiast 5W30. Pomijam markę, bo każdy proponuje produkty ze swojej oferty.
[ Dodano: 13-10-2022, 08:28 ]
Mieliście problemy z rosnącym na bagnecie poziomem oleju? Jest to zauważalne?
rajan - 13-10-2022, 14:32
To masz napisał/a: | Z tego też powodu proponował mi oleje o parametrze 5W40 zamiast 5W30. |
Każdy dobry mechanik Ci powie, żeby lać to co producent zalecił. Ale skoro gość wie jak Outlander podlewa paliwo przy wypalaniu to szacun za znajomość silnika (chyba, że sam miał i wie z autopsji)
To masz napisał/a: |
Mieliście problemy z rosnącym na bagnecie poziomem oleju? Jest to zauważalne? |
To nie jest problem - tak po prostu jest. Na bagnecie masz oznaczenie "X" i tego poziomu nie powinieneś przekraczać. U mnie nigdy to się nie wydarzyło.
Rozrzedzenie oleju na pewno wskazane nie jest, ale jeżeli Cię to martwi, to raczej lałbym 5W30 jak chce fabryka tylko wymieniał 2 razy częściej (co 8-10 kkm zamiast co 20 kkm).
To masz - 15-10-2022, 23:03
W poprzednim aucie wymieniałem co 10-12 tys., więc jeżeli dla tego silnika panaceum jest wymiana oliwy co 8-10 tys. to nie jest źle.
Jest moda na forum na lanie jakiejś konkretnej, polecanej do tego silnika oliwy czy każdy leje "co uważa"?
rajan - 17-10-2022, 11:56
To masz napisał/a: | W poprzednim aucie wymieniałem co 10-12 tys., więc jeżeli dla tego silnika panaceum jest wymiana oliwy co 8-10 tys. to nie jest źle. |
Książkowo wymiana jest co 20 kkm. Jeżeli ktoś chce pojeździć to wymienia co ok. 8-10 kkm. Generalnie zasada bardziej tyczy się godzin pracy silnika - olej powinno się wymieniać co ok. 200-250h (tak generalnie - dla każdej marki). Czyli jak latasz trasy to wymiana może być nawet co 15 kkm, jak głównie miasto to pewnie wymiana bliżej 8 kkm.
To nie jest panaceum, tylko dbanie o silnik. Ja nigdy nie zauważyłem znaczącego wzrostu poziomu oleju u siebie.
To masz napisał/a: | Jest moda na forum na lanie jakiejś konkretnej, polecanej do tego silnika oliwy czy każdy leje "co uważa"? |
Nie zauważyłem na forum żadnej mody. Osobiście lałem co mi serwis dawał, czyli Eneos, a teraz olej Suzuki (że niby japońskie do japońskiego). Ale zapewne inne marki krzywdy nie zrobią
|
|
|