[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Zaciski hamulcowe tył
bbandi - 09-11-2021, 15:09 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Zaciski hamulcowe tył Panowie pytanie
Miałem wymieniać hamulce tył u mechanika ale się okazało że zaciski są padnięte (tłoczek zablokowany) i teraz pytanie
- czy zaciski do galanata da się zazwyczaj zregenerować? czy nie warto się bawić i kupić nowe
- z tego co widziałem można kupić za 600 jeden cały zacisk więc 1200 za dwa - to sporo
- za 300 można kupić część tą z tłoczkiem i ewentualnie połączyć z tą oryginalną to by było 600
- czy zaciski w kombi i sedanie są takie same?
- co proponujecie robić, jakie macie własne doświadczenia z hamulcami na tył
Znalazłem coś takiego:
https://autowanda.pl/czesc/zacisk-hamulcowy-a-b-s-729681,2jj23?gru=5j&typ=7l9
Tylko to jest do kombi i czy samo to wystarczy czy trzeba brać taki zestaw:
https://allegro.pl/oferta/zacisk-hamulcowy-mitsubishi-eclipse-ii-galant-v-ga-11206365254
ewentualnie regeneracja tego co jest ale jak dzwoniłem do jakiegoś warsztatu to gość mówił że może nie dać się zregenerować i wtedy tylko koszty wzrosną bo oprócz próby naprawy poniosę koszty ewentualnych nowych części.
jacek11 - 09-11-2021, 16:21
Sedan kombi , nie ma znaczenia. Tylne zaciski były tylko jedne w całym okresie produkcji. Ja bym kupił zestaw naprawczy z tłoczkiem. Trzeba też sprawdzić w jakim stanie są prowadnice.
Krzyzak - 10-11-2021, 07:13
ja regenerowałem - w wielu egzemplarzach już, nie było z tym problemu, nawet najbardziej zapieczone tłoczki wychodziły
u siebie robiłem 5 lat temu i teraz przy okazji wymiany opon sprawdziłem - tłoczki można obracać bez problemu
na oba koła potrzebne są:
2 sztuki: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-ham-tyl-galantvi-z-tlocz-10591735021
2 sztuki: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisk-tyl-opel-frontera-monterey-6080007581
1 sztuka: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-szczek-hamulcowych-tyl-mitsubishi-10005382279
ostatnie jest do ręcznego - nie jest niezbędne, podobnie jak i zestaw środkowy, jednak z doświadczenia wiem, że śruby prowadzące często są zeżarte przez rdzę
dochodzi robocizna
przednie zaciski można kupić zregenerowane już od 160zł więc tu się nie bawię w regeneracje, kupuję gotowe, działają super
kupno tego na tył za 180zł może być bardzo dobrym pomysłem
Marcino - 10-11-2021, 08:37
Pewnie ze regeneracja. Mechanikom się nie chce robic, to sa wymieniacze teraz,
bbandi - 10-11-2021, 15:15
Znalazłem warsztat który zajmuje się regeneracją i można u nich auto zostawić, gość mnie ostrzegał że może być tak że się nie da nic zrobić i jak się zaciski u nich rozsypią to auto uziemione i trzeba będzie kupić nowe, mam nadzieję że do tego nie dojdzie.
Niestety nie mam możliwości zdjąć zacisków i wysłać na regenerację muszę zostawić całe auto dlatego liczę że mnie nie wyrolują.
Po tej regeneracji chcę żeby od razu wymienili tarcze, klocki i zestaw naprawczy ręcznego.
Dzięki za odpowiedzi.
Hugo - 10-11-2021, 20:41
bbandi, zaciski w Galancie są żeliwne, zawsze można je zregenerować. Pewnie mechanicy mają uraz do niemieckich i francuskich wynalazków z aluminiowymi zaciskami tylnymi. Tam rzeczywiście regeneracja przeważnie kończy się wymianą całych zacisków na nowe, bo nie da się ich rozebrać, tak puchną. Także zamawiaj to co podał kolega Krzyzak i masz nowe zaciski.
Faza - 17-11-2021, 13:26
To jak już regenerujesz oba zaciski, zmieniasz tarcze, klocki i ręczny to może warto się zastanowić nad zrobieniem swapa na zaciski od Space Wagona? Kupujesz używki za około 100-120zł za oba a reszta zabawy taka jak przy twoich obecnych. No jeszcze trzeba w tarczy zrobić otwory na 4 śruby. Zyskujesz za to większe tarcze i lepsze hamowanie przy minimalnym koszcie.
Mam też zaciski takie jak chcesz - TRW BHN519E (Lewy) i TRW BHN520E (Prawy) w bardzo dobrym stanie, kupione na przełomie styczeń/luty 2019 w Autowanda. Zdemontowałem je pół roku temu, żeby właśnie swapa na większe heble zrobić i do teraz żałuje, że je kupiłem zamiast od od razu robić swapa. Mogę sprzedać jak chcesz.
Krzyzak - 17-11-2021, 14:29
Faza napisał/a: | Kupujesz używki za około 100-120zł za oba | ostatnio widziałem zaciski tył od E88 z mojego byłego sedana - były na sprzedaż z tarczami i klockami za 1400zł
jacek11 - 17-11-2021, 15:36
Krzyzak, Poważnie taka cena ?
Hugo - 17-11-2021, 19:23
Krzyzak, to chyba pozłacane były. Takie same zaciski jak w E88 były z tyłu w Lancerze EVO 4-6 i sprzedałem je z nowymi klockami i prawie nowymi tarczobębnami za niecałe 500 zł. O ja głupi. Widzę, że z racji, iż były od EVO powinienem za nie wołać z 3000 zł
Krzyzak - 18-11-2021, 09:59
mówię tylko za ile były wystawione - czy się sprzedały? nie wiem
Hugo - 19-11-2021, 19:41
Wiem, wiem.
bbandi - 24-11-2021, 14:05
No to jestem po imprezie z hamulcami która mnie srogo kosztowała, okazało się że trzeba piasty wymienić i to mi dołożyło kosztów, zaciski dało się zregenerować, oprócz tego trzeba było rzeźbić szczęki hamulcowe Deckermana które kupiłem w zestawie bo nie chciały spasować.
Krzyzak - 25-11-2021, 08:41
bbandi napisał/a: | trzeba było rzeźbić szczęki hamulcowe | kupowałem kilku firm lub pakowaczy i żadne nie pasowały jak ori...
zawsze musiałem trochę spiłować albo roztoczyć bęben
robertdg - 25-11-2021, 23:44
Krzyzak napisał/a: | bbandi napisał/a: | trzeba było rzeźbić szczęki hamulcowe | kupowałem kilku firm lub pakowaczy i żadne nie pasowały jak ori...
zawsze musiałem trochę spiłować albo roztoczyć bęben |
Zapewne nikt nie sprawdzał odkształcenia tarczy kotwicznej, montowałem, ajusy, blueprint i brembo, wszystie pasowały jednako, bezkonfliktowo, zdarzało sie odkształcenie tarczy kotwicznej (zmierzyc, poprawic i pasowało wszystko)
|
|
|