Outlander I GEN Techniczne - Zacinanie się skrzyni biegów i drgania karoserii przy 70+km
Gelwin - 06-12-2021, 20:26 Temat postu: Zacinanie się skrzyni biegów i drgania karoserii przy 70+km Witam
Wymieniłem ostatnio tarcze, zaciski, sprzęgło, przegub wewnętrzny lewy przód, opony, mechanik zmienił olej w skrzyni biegów, pomimo tego dalej potrafi się przyciąć, że trzeba na Hama wciskać biegi,a raz działa bez problemów, myślę że mogą to być tulejki wybieraka lub wysprzęglik, a jeśli chodzi o drgania budy, pojawiają się przy 70 do 120 km/h, wymieniłem przegub bo wyszło że walnięty jest, sprawdzony został wał, podpory wału, krzyżaki wału i jest ok, amortyzatory idealne, zbieżność zrobiona, wymieniłem wachacze, końcówki drążków, dalej drgania są, może to wał balansowy przy rozrządzie, będę sprawdzał felgi, jeśli to nic nie da, to może pół oś, pod silnikiem wymieniłem poduszki, dalej dragona są, może ktoś miał tak i co może być ze skrzynią, proszę o pomoc.
Pozdrawiam
h404 - 06-12-2021, 21:59
Przycina na wszystkich biegach czy tylko na dwójce?
Gelwin - 06-12-2021, 22:02
Niestety na różnych biegach, czasami jedynki nie chce wrzucić, czasem trójki, itd. a raz jest idealnie, nie zależnie czy jest zimny czy gorący
luk2501 - 06-12-2021, 23:09
Może spróbuj to o czym piszesz czyli gumki na wybieraku biegów może są już tak wybite że nie wybierają dobrze biegów.
h404 - 07-12-2021, 09:43
Ja tak mam z dwójką, czasami z jedynką. Raz jest ok raz ze zgrzytem, temperatura nie ma znaczenia. Wymieniony olej, wszystkie poduszki, tulejki na cięgnach - bez zmian. Co ciekawe jeśli zluzujesz drążek pomiędzy przejściem z 1 na 2 to za każdym razem wejdzie idealnie. Pozostałe biegi ok.
Gelwin - 07-12-2021, 19:46
Biegi zrobione, winą był zapowietrzony układ, wysprzęglik nie odbijał jak trzeba i wyregulowane został pedał sprzęgła i działają biegi ok. Teraz zostaje kwestia drgań karoserii między 70 - 120 km/h, jak puszcze gaz to straszne drgania mam, jak spadnie prędkość poniżej 70 jest ok, myślę że może to pół osie, przegub wymieniłem, ale to nie pomogło, może są delikatnie skrzywione
W@sio - 08-12-2021, 12:35
równie dobrze może być wał napędowy, albo źle wyważone koła. Równie dobrze może to też być kwestia źle zamontowanych tarcz hamulcowych, jeśli piasty były niedokładnie wyczyszczone... źródeł problemu może być wiele. Zwykle przy niewyważonych kołach rezonans (drgania) pojawiają się przy około 80 i 120 km/h
Gelwin - 09-12-2021, 07:48
Wyważyłen koła ponownie, mam nowe opony, sprawdziłem felgi, są ok, amory ok, wymieniłem przegub wewnętrzny, wał sprawdzony na krzyżakach, podporach i jest ok, zostają pół osie, może łożyska lub tak jak piszesz źle tarcze założyli
Krzyzak - 09-12-2021, 11:28
Wyważenie to tylko poprawienie rozłożenia masy. Ważniejsze jest sprawdzenie czy zestaw felga+opona nie ma bicia promieniowego. Od paru lat korzystam z usług warsztatu, który sprawdza takie kwestie po montażu i dokonuje optymalizacji położenia opony - bardzo polecam...
Gelwin - 12-12-2021, 14:26
Raczej to będzie któraś z pół osi, ale mechanik musi je zdemontować i sprawdzić wszystkie przeguby, możliwe że któraś jest krzywa
|
|
|