To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [1.8 GDI 98'] Problem z grzaniem, zapchana nagrzewnica

adrian98 - 13-12-2021, 18:21
Temat postu: [1.8 GDI 98'] Problem z grzaniem, zapchana nagrzewnica
Witam, od pewnego czasu borykam się z problemem w mojej carismie a mianowicie bardzo słabe działanie grzania, w momencie kiedy ustawię na climatronicu 32 stopnie to po nagrzaniu auta z nawiewu leci letnie powietrze. Tydzień temu odebrałem auto od mechanika gdyż wymieniałem kompletny rozrząd i mechanik po przeglądzie powiedział że problem jest w nagrzewnicy gdyż jest zapchana i najsensowniejszą opcją jest jej wymiana. Jak wiadomo, koszt nagrzewnicy to i może nie wiele ( ~200zł) tak już robocizna obejmująca demontaż całej deski i całej operacje to jednak kilka kolejnych stówek co aktualnie mi się średnio widzi. Zrobiłem już wszystko co mogło wstępnie naprawić problem, wymieniony termostat, płyn, porządnie odpowietrzony układ tak niestety uzyskuje tylko letnie powietrze gdzie cały czas muszę mieć włączony nawiew na szybe by ta nie parowała. Czy jest jakaś szansa na uratowanie tej aktualnej i uniknięcia rwania całej konsoli ? Albo czy ktoś już kiedyś miał okazję wymieniać takową nagrzewnic ? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Hugo - 14-12-2021, 08:36

Na początek sprawdź czy oba węże od nagrzewnicy przy ścianie grodziowej mają podobną temperaturę, oba powinny być podobnie gorące. Jeśli ich temperatura różni się znacznie to nagrzewnica jest niedrożna. Możesz spróbować przepłukać nagrzewnicę. Odpinasz od niej węże, wlewasz jednym króćcem gorącą wodę z np. octem i zostawiasz na jakiś czas. Później podpinasz wąż ogrodowy i pod ciśnieniem wypłukujesz wszystko. Możesz czynność powtórzyć kilka razy. Jak to nie pomoże to tylko wymiana nagrzewnicy.
adrian98 - 15-12-2021, 17:15

Zlokalizowałem dwa węże faktycznie wchodzące do ściany grodziowej, po nagrzanym dobrze silniku pierwsze co zauważyłem że nie sa one gorące tylko jeden i drugi jest na tyle ciepły że pozwala to na złapanie go i objęcia bez parzenia w dłoń, nie wiem czy w przypadku akurat tych węży to tak powinno być czy powinny być gorące tak jak wąż u góry chłodnicy idący do silnika. Spróbuje jeszcze potestować i spróbować wyczuć bo wydawało mi się jakby ten po lewej był trochę chłodniejszy, ale nie dam sobie ręki uciąć
apg2312 - 15-12-2021, 21:45

Tak, powinny być. Jak myślisz, skąd nagrzewnica bierze ciepło ?? Krasnoludki siedzą i palą pod nią węglem ??
Zastosuj sposób podany wyżej przez kol. Hugo. Może pomoże.
Lepszym sposobem jest regularna, co dwa lata, wymiana płynu chłodzącego i profilaktyczne przepłukanie przy tym całego układu chłodzenia/ogrzewania. Koszt niewielki. No ale na to chyba jest już za późno.

adrian98 - 15-12-2021, 23:32

Miałem tutaj na myśli czy powinny być ciepłe tak jak u mnie że mogę je objąć w dłoni, czy powinny być gorące na tyle że nie powinno być to możliwe, akurat skąd nagrzewnica bierze ciepło wiem, nie byłem do końca pewien jedynie jaki dokładnie stopień "ciepła" one powinny mieć, a o fakcie wymiany płynu zdaję sobie sprawę, jednak samochód mozna powiedziec że dostałem w spadku wymagający potężnego dopieszczenia chociazby że auto miało dłuższy postój, dlatego krok po kroku tak jak fundusze pozwalają usuwam coraz to kolejne przypadłości i akurat ostatnim podpunkcie na liście po układzie hamulcowym, zawieszenia jak i silniku zostało już tylko to grzanie.
Hugo - 23-12-2021, 08:08

Na rozgrzanym silniku oba powinny być tak gorące jak węże chłodnicy, tak, że ich nie dotkniesz. Ewentualnie jeden może być lekko mniej gorący, będzie to wąż powrotny, czyli płynie przez niego płyn, który wytracił nieco temperatury przepływając przez nagrzewnicę.
adrian98 - 01-01-2022, 15:06

Czyli problem może być u mnie jeszcze innego typu, skoro nawet wąż doprowadzający po rozgrzaniu silnika i dłuższej trasie nie jest aż taki gorący i można spokojnie go złapać i trzymać w nieskończoność, będę miał to na uwadze


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group