To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Ralliart TC-SST

grzesiopol - 14-12-2021, 14:08
Temat postu: Ralliart TC-SST
Napisałem w tym dziele ponieważ Ralliart nie godzien jest chyba bycia umieszczonym w dziale Mitsubishi Sport.

Czy zastanawialiście się nad udoskonaleniem chłodzenia oleju tej skrzyni?
Czy ktoś z Was zakładał już np dodatkowy wiatrak na chłodniczkę oleju?

Mam pewien pomysł. Wykorzystanie fabrycznego systemu włączania wiatraka chłodniczki. Taką funkcje posiada Outlander II w wersji 2.2 DiD ze skrzynią TC-SST. Fabryczny wiatrak ma sterowanie z ETACSa w którym włączona jest funkcja wiatraka skrzyni a sama chłodniczka ma dedykowany fabrycznie wiatrak firmy Denso.
Przejrzałem schematy i uważam, że można by było coś takiego uruchomić w Ralliartach, EVO X, Outlanderach z tą skrzynią.

Mazin89 - 16-12-2021, 19:15

Ja nie próbowałem, gdyż skrzynia nigdy nie zgłaszała takiej potrzeby. Ale jak coś będziesz kombinował, to możesz wrzucić relację na forum, chętnie się zapoznam. :)
grzesiopol - 27-12-2021, 11:07

Rozmawiałem z tokyo i ujawnił się jeden problem takiego rozwiązania. Zabrudzenia. W tym miejscu co jest chłodniczka mogłoby (zaznaczam mogłoby) dojść do zatkania brudem chłodniczki i/lub wiatraka co mogłoby spowodować jeszcze gorsze problemy. Czy by tak było nie mam pojęcia musiałby znależć się jakiś odważny aby to sprawdzić.
Niektórzy zakładają zamienne chłodnice np AMS wyposażone w wiatraczek włączony na stale i to działa. Dlatego osobiście nie przekreślałbym tego rozwiązania z wiatraczkiem.

Być może lepszym rozwiązaniem byłoby dołożenie tzw wymiennika ciepła w obwód olejowy i chłodniczy. Wg mnie na powrocie z chłodniczki do skrzyni. Taki wymiennik spełniałby podwójną rolę: ocieplania i chłodzenia oleju. Jak wiadomo płyn grzeje się momentalnie i np w zimie szybciej ogrzewałby olej w skrzyni.
Minus takiego rozwiązania o montaż dodatkowego urządzenia i wydłużenie instalacji olejowej i chłodniczej.
Pytanie tylko jaki wpływ będzie miało takie rozwiązanie na przepływ oleju i płynu. W końcu to dodatek obciążający pompę wody i oleju.

Czekam na jakieś pytania,pomysły itp.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group