To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Pytanie o rurkę od odmy

msokol - 02-01-2022, 22:43
Temat postu: [II 2.0 DID] Pytanie o rurkę od odmy
Czy zna ktoś nr katalogowy rurki prowadzącej od odmy w pokrywie zaworów do dolotu?
Dzisiaj wymieniałem pokrywę i zobaczyłem, że jest pęknięta. Na razie owinąłem taśmą izolacyjną i ściągnąłem opaską, ale taką pierdołę wolałbym wymienić.

Bizi78 - 02-01-2022, 23:01

msokol, szukaj w katalogu po vinie w dziale silnik.
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi

msokol - 03-01-2022, 10:53

Bizi78, Dzięki!
Bamboszo1 - 04-01-2022, 18:27

Jaka była cena pokrywy i przyczyna wymiany, jeśli można spytać?
Tomasz87 - 05-01-2022, 11:00
Temat postu: Re: Pytanie o rurkę od odmy
Bamboszo1, przecież msokol napisał, że:
msokol napisał/a:
zobaczyłem, że jest pęknięta.


A to pęknięcie pewnie gdzieś w okolicach otworów na śruby...?
Te pokrywki serio skręca się na bardzo małe momenty...

msokol - 05-01-2022, 13:34

Pęknięta była rurka przy przy końcówce. Pokrywa cała.

Wcześniej wymieniałem EGR i zobaczyłem, że w rurze do przepustnicy było dość mokro od oleju.

Jeszcze wcześniej mechanik podczas przeglądu zobaczył, że jest trochę zapocone turbo...

Sprawdzałem wężyki gumowe od podciśnienia i zobaczyłem, że są plamy oleju na pokrywie oraz na chłodnicy EGR.

W związku z tym padło na odmę. Niestety w tych silnikach odma jest razem z pokrywą, dlatego wymieniłem pokrywę.

Podczas wymiany zobaczyłem, że rurka jest pęknięta. Zobaczyłem dopiero, jak ją zakładałem.
Pewnie ktoś wcześniej założył rurkę odwrotnie. Wydawałoby się, że można ją założyć na dwa sposoby. Jednak w jednym kierunku była za bardzo naprężona w miejscu, w którym łączyła się z dolotem. W związku z tym pękła i przepuszczała olej. No i trochę za dużo tego oleju z niej wyciekło. Wiadomo, że odma wszystkiego nie wyłapie, ale wyłapywała zdecydowanie za mało.

W grudniu wymieniłem kolumny mcphersona i dodatkowo miałem sporo wydatków (jak to w grudniu), więc kupiłem regenerowaną pokrywę za 180zł.
Zobaczymy czy dobrze zrobiłem. Jak nie, to będę zmuszony kupić nową. Nowe chodzą po ok. 700zł.

Dokręciłem na razie na wyczucie, ale idzie do mnie już mały klucz dynamometryczny. Z tego, co widziałem w WOW! moment tych śrub, to 10 Nm. Sprawdzę jeszcze przed dokręcaniem w innym źródle.

Michal_A - 05-01-2022, 21:58

Service manual mówi 10Nm

http://mmc-manuals.ru/man...02300ENG.HTM#Ia

msokol - 06-01-2022, 01:03

Michal_A, dzięki. czyli dane z WOW! się potwierdziły. Jak przyjdzie klucz, to dociągnę śruby zgodnie z manualem.
Bamboszo1 - 06-01-2022, 12:51

Regenerowana, czyli ktoś zregenerował Twoją, czy gdzieś można takie kupić ?
Mam podobny problem z Odmą, kupiłem auto z umytym silnikiem, ale po czasie dopatrzyłem się, że właśnie chłodnica EGR i cały tył silnika jest mokry od oleju, to samo przepustnica. Noszę się z zamiarem zamontowania OCT (zbiorniczka do wyłapywania oleju na przewodzie odmy właśnie), ale waham się czy to bezpieczne dla silnika.
Odstraszyła mnie cena 700 zł za nową pokrywę, ale skoro regenerowana kosztuje 170 zł, to może być niezła alternatywa.
Podziel się proszę za jakiś czas, jak się spisuje taka regenerowana pokrywa, chodzi mi szczególnie o cieknący olej. Mam wrażenie że w moim przypadku odma przepuszcza całkiem sporo i idzie to w dolot, czyli tam gdzie nie powinno.

Pozdrawiam.

msokol - 09-01-2022, 22:41

Bamboszo1, kupiłem zregenerowaną.

Tamtej aukcji już nie ma, ale ta jest tańsza i to ten sam sprzedający:
https://allegro.pl/oferta/pokrywa-zaworow-03g103469n-regenerowana-orginalna-11135684146

Nie ma w aukcji tylko info o tym, że pokrywa pochodzi z Grupy Wilk. Może ktoś inny ją regenerował. W tej aukcji gwarancja jest na 12 miesięcy.

Ja dostałem na pokrywę pisemkną gwarancje 24 m-ce właśnie z Grupy Wilk:
https://grupawilk.pl/kategorie/wtryski/?gclid=CjwKCAiArOqOBhBmEiwAsgeLmb4aIjnD3o-UOyoR3JHIWsnzBIScUlvHuc5YduI6IoDK67_ChPH2nhoCxCwQAvD_BwE

Jak czegoś nie zrobisz z tą odmą, to za raz będziesz miał jeszcze zawalony EGR, czujnik ciśnienia dolotu też może być niedługo do wymiany. No i zasyfioną turbinę, ale tą już pewnie masz. Oczywiście na razie nie ma się co nią martwić, bo powinna się oczyścić po wymianie odmy.

Czytałem trochę o tym OCT i są dwie opcje - jedna z zamkniętym obwodem, czyli rurka z pokrywy do filtra i z filtra do dolotu. No i z otwartym - rurka z pokrywy do filtra i z filtra przewód pod auto.
W obydwu przypadkach pojawiają się problemy zimą podczas ujemnych temperatur, kiedy te zewnętrzne odmy przymarzają.

Jeśli już, to skłaniałbym się na OCT z zamkniętym obwodem, tylko nie wiem, czy ciśnienie zasysania powietrza z odmy będzie na tyle dobre, żeby wystarczyło obsłużyć dwie odmy. Tutaj musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto zna temat.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group