To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Zgasł podczas jazdy

Montecarllo - 19-02-2022, 14:37
Temat postu: Zgasł podczas jazdy
Cześć. Temat dotyczy Grandisa(2.0 did), ale silnik ten sam co w Outlanderze i może ktoś mi tu pomoże. W wątku z Grandisem też się o to pytałem, ale użytkowników Grandisa nie ma za dużo i odpowiedzi brak.
Dwa dni temu jechałem autostradą, paliwa wg wskazań komputera było jeszcze na ok 70km i rezerwa się nie paliła.
Mocniej przyhamowalem , a później jak chciałem dodać gazu to auto zaczęło się krztusić i nie reagować na gaz. Zjechałem na pas awaryjny, wcisnąłem sprzęgło i auto zgasło. Rozrusznik kręcił , ale już nie odpalał, tak jakby się zapowietrzył. Kilkukrotnie włączałem/wyłączałem zapłon, żeby pompka w baku dopompowała paliwo , ale dalej nie chciał zapalić(trzymałem na rozruszniku po kilka sekund). Niestety nie miałem przy sobie żadnego "plaka" żeby w ten sposób spróbować go odpalic. Przyjechała pomoc drogowa, dolali 5l paliwa, psiknęli samostartem i odpalił po czym zgasł. Raz jeszcze psiknęli odpalił, potrzymałem chwilę na wyższych obrotach i już było ok. Od tamtej pory sytuacja się nie powtórzyła.
Na początku myślałem, że wskaźnik źle pokazał i rzeczywiście wyjeździłem całe paliwo, ale jak na najbliższej stacji tankowałem to weszło ok46 litrów czyli oprócz 5, którą dolali musiało być w baku jeszcze ok 10litrów.
Ma ktoś pomysł co mogło być przyczyną powyższej sytuacji?
Mi do głowy przychodzą dwie rzeczy:
1 jak przyhamowalem to bujnęło paliwem i załapało wtedy powietrze , i dlatego się zapowietrzył?
2 pompa w baku "stanęła" i nie podała paliwa , ale nie chce mi się w to wierzyć bo do tej pory żadnych oznak jej zużycia nie miałem, zawsze bezproblemowo odpalał i nie tracił mocy.
Pozdrawiam

kajos - 21-02-2022, 19:18

moze ktos kiedy zalozyl inny kosz z pompa i przez to zle wskazuje paliwo



poprostu nalej paliwo i odpalaj

m4rud3r - 21-02-2022, 20:31

Zdarzyło mi się tak raz podczas rocznej przygody z 2.0 DiD.
Podczas jazdy zgasł, nie mógł odpalić, pomimo dolania ON nie odpalał.
Po zaaplikowaniu plaka w dolot odpalił, i już taka historia nigdy mi się nie pojawiła ponownie.

Moody - 21-02-2022, 22:36

Obstawiał bym to pierwsze. Chociaż to i tak dziwne bo w zbiornikach paliwa stosuje się przegrody aby takim dynamicznym sytuacjom zapobiegać.
No ale może przeholowałeś :)
Jednak i tak przyjrzyj się pompie. Charakterystyczbym objawem jest, że gdy dużo paliwa to brak problemów a mało to coś się dzieje. Po prostu wysoki poziom paliwa pomaga pompie.

Słyszałem nawet, że jest tak - sam nie doświadczyłem - że w przypadku awarii pompy w baku pompa CR przy dużej ilości paliwa jest sama w stanie je zassać.
Nie wiem jak jest w przypadku pompowtryskiwaczy ale może być podobnie.

U mnie jest inny silnik ale mam takie kontrolowane sytuacje gdy u siebie wymieniam filtr paliwa. Wiadomo, że mimo starań nie da się całkowicie zapobiec zapowiertrzeniu.
Po pierwszym odpaleniu nie ma problemu bo do układu pompa CR/wtryskiwacze jeszcze to powietrze nie dotarło. Ale nie wolno wtedy zaraz gasić silnika bo wówczas powietrze już tam dociera i są potem problemy - trzeba nieźle się nakręcić.
Wystarczy jednak na kilka minut go zostawić na chodzie lub jeszcze lepiej kawałek przejechać (powietrze pójdzie w cylindry albo poleci zwrotką do baku) i potem już zero problemu.

kajos - 22-02-2022, 15:41

Moody
ty masz calkiem inny silnik niz kolega

Jak w 2.0DID padnie pompa paliwa w zbiorniku to rano trzeba dlugo krecic az pompa vacu zacznie pompowac paliwo do pompowtryskiwacza

na poczatek to sprawdzic trzeba czy pompa w zbiorniku pompuje
jesli nie to bezpiecznik a pozniej juz na krotko kostke przy zbiorniku

Moody - 22-02-2022, 16:34

kajos
Przecież napisałem wyraźnie "U mnie jest inny silnik".
Problem, który opisałem jest wspólny dla wszystkich dizli z pompą w baku (są takie i bez jak np. Peugeot 508 2.2HDi) i drugą przy silniku.

kajos - 22-02-2022, 17:32

ale jak pompa w zbiorniku nie bedzie pompowac to 2.0DID odpali ale bedzie na zimnym musal dlugo krecic
jak krotki czas po zgaszeniu to odpali bez problemu

przerabialem to u mnie

jedyne co mi przychodzi jeszcze do glowy to walniecie oringu przy dojsciu do pompy
bierze powietrze i nie odpala

Montecarllo - 23-02-2022, 08:06

Dzięki za pomoc. Obecnie auto odpala ok, niezależnie czy cały, czy pół zbiornika. Zobaczę jak będzie kiedy paliwa będzie mniej. Mam nadzieję że to tylko jednorazowa sytuacja była
@Kajos dobrze rozumiem, że jeśli pompa byłaby popsuta to niezależnie od ilości paliwa w baku na zimnym długo by kręcił?

kajos - 23-02-2022, 20:33

z 2,3 minuty
ale pompe latwo jest sprawdzic
wyciagasz wezyk zasilania z krocca przy filtrze paliwa
2 osoba przekreca stacyjka (nie musi krecic rozrusznikiem bo po wlaczeniu stacyjki 5s sterownik silnika podaje prad na pompe)

jesli paliwo przez ten czas nie leci to
sprawdzasz bezpiecznik a jesli jest OK to napiecie przy kostce do pompy

Montecarllo - 23-02-2022, 21:52

Dzięki za wskazówki, u mnie dłuższego kręcenia przy porannym rozruchu nie ma, więc obstawiam że pompa jest ok. Wymieniając filtr zrobię test o którym pisałeś
kajos - 24-02-2022, 18:05

ale pamietaj tez ze...
jak dlugo trzeba krecic rozrusznikiem to walnieta moze byc ktoras z swiec zarowych
zeby to sprwadzic trzeba odkrecic kape zaworow
odlaczyc przzewody od swiec i sprawdzic rezystencje w kazdej z nich
jesli na ktorejs jest brak rezystencji to sieca jest walnieta

tylko niech nie porzyjdzie tobie do glowy sprawdzac ''na krotko'' swiec bo one pracuja na napieciu 5V

Montecarllo - 24-02-2022, 20:17

Świec nie podejrzewam bo zima od pierwszego palił. Jeśli raz jeszcze przytrafi się opisana sytuacja albo będą problemy z rozruchem to w pierwszej kolejności zacznę od pompy. 280000 przebiegu to mogła się zużyć.
Z ciekawości dobrałem się dziś do pompki w baku, po przekręceniu na zapłon pompka nie brzęczała, ściągnąłem wężyki i po przekręceniu na zapłon paliwo też nie poleciało. Czas ją wymienić. Dziwi mnie jedynie fakt że auto odpala od pierwszego i ma moc.

kajos - 25-02-2022, 21:15

bedzie mialo moc bo pompa w zbiorniku ma za zadanie podpompowac paliwo do pompy vacu na start
pozniej juz sama vacu pompuje do wtryskow

dla pewnosci przed wymienieniem pompy sprawdz czy napiecie idzie do niej



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group