Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Szarpanie przy ruszaniu
agnes7676 - 27-04-2022, 08:58 Temat postu: [Cari 1.6] Szarpanie przy ruszaniu Witam mam problem z moją cari cały czas szarpie przy ruszaniu wymieniłam już wszystko co mogło by powodować tą usterkę i nadal szarpie zastanawiam się czy winny może być jakiś czujnik ktoś coś podpowie plisss ??
Bizi78 - 27-04-2022, 09:15
A tak z ciekawości, co wymieniłaś?
agnes7676 - 27-04-2022, 09:51
Bizi78 napisał/a: | A tak z ciekawości, co wymieniłaś? |
Świece,kable,nowe cewki NGK ,czujnik temperatury 😊
plecho1 - 27-04-2022, 13:54
A czy robiona była jakaś diagnostyka czy tylko wymiana na chybił trafił?
agnes7676 - 28-04-2022, 06:52
plecho1 napisał/a: | A czy robiona była jakaś diagnostyka czy tylko wymiana na chybił trafił? |
Tylko był podpinany pod komputer raz wyskoczył błąd przypływki ale po czyszczeniu jest ok innej diagnostyki nie było nie wiem już co robić
plecho1 - 28-04-2022, 21:15
Należy podejrzeć podstawowe parametry pracy silnika takie jak korekty paliwowe, pracę sondy lambda, przepływ powietrza pokazywany przez przepływomierz, temperaturę silnika, temperaturę powietrza zasysanego. Trzeba sprawdzić czy te parametry mają właściwe wartości dla biegu jałowego na rozgrzanym silniku i dla wyższych obrotów. W sprawnym silniku korekty powinny oscylować w granicach +- 5%, Wykres pierwszej sondy powinien oscylować w przedziale około od 0 do 1V, druga sonda powinna pokazywać około 0,4V. Przepływomierz na biegu jałowym powinien pokazywać, jak dobrze pamiętam, około 2g/s. Temperatura rozgrzanego silnika powinna być około 90 - 100 stopni Celcjusza a temperatura powietrza dolotowego to już zależy od temperatury na zewnątrz. Dobrze by było podejrzeć jaka jest wartość podciśnienia w dolocie ale Carisma nie ma czujnika pokazującego ten parametr a mógł by on sporo podpowiedzieć. Można to sprawdzić zewnętrznym vakumetrem podpiętym pod jakieś wyjście w kolektorze. Wartość podciśnienia powinna być około 0,28 - 0,32 bara. Każdy ogarnięty mechanik powinien chociaż to sprawdzić bo te parametry mogą sporo podpowiedzieć o ewentualnym problemie.
zysio - 26-05-2022, 12:06
Dobra diagnostyka to podstawa.
Ja rozwiązałem analogiczny problem wykonując dwie rzeczy:
1) czyszczenie przepustnicy + oczywiście nowa uszczelka po złożeniu. Nagaru było od choroby i ciut ciut.
2) wymiana przepływomierza na sprawny - to już po odczycie błędów, zwłaszcza że pojawił się błąd. Przepływkę kupiłem używaną, ale w aucie które można było odpalić i puścić diagnostykę OBD.
To są dwie bardzo proste rzeczy, które można sobie spokojnie samemu zrobić i nie generują ogromnych kosztów.
Fakt, że u mnie zapłon sprawny i żadnych innych błędów nie ma. Po ogarnięciu dwóch tematów powyżej wszystko działa jak powinno, spadło nieco spalanie, ponadto nie wywala błędów na LPG.
|
|
|