To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Szarpanie kierownicy podczas hamowania

Raiz3n89 - 07-05-2022, 10:22
Temat postu: Szarpanie kierownicy podczas hamowania
Siemka, mam mały problem z Outkiem. Co jakiś czas podczas hamowania czuje wibracje na kierownicy. Tak, tak.. Zaraz wszyscy napiszą że krzywe tarcze/piasty/felgi. No ale dzieje się to w bliżej nieokreślonych momentach, ogólnie zazwyczaj wszystko jest w porządku ale mialem kilka razy sytuacje że wsiadam do auta, jade do pracy i od razu wali po kierownicy, jak wracam to już jest ok. Wydaje mi się że problem wystepuje częsciej jak tył auta jest obładowany. Za kilka dni bede zmieniał kapcie to zajrze do wszystkich zacisków, zmierze bicie na tarczach ale może ktoś podrzuci pomysł co jeszcze sprawdzić. Zaciski wszystkie były regenerowane niedawno, klocki, szczęki i tarcze są nowe, płyn też. Jeszcze mam taki objaw że po nocy przez kilka metrów, lekko szorują mi klocki z tyłu, jakby były sklejone do tarczy.
Aleksander1965 - 07-05-2022, 10:54

Może na maglownicy masz już luzy?
Raiz3n89 - 07-05-2022, 13:01

O tym rzeczywiscie nie pomyslalem, nad maglownicą się zastanawiałem przy okazji innej usterki. Jak będę pod autem to poszarpie troche i zobacze. Jest jakaś szansa że to przez uciekający płyn od magla? Widziałem że poci mi się przewód zbiorniczek--->magiel i płynu mam teraz lekko poniżej min.
tościk - 07-05-2022, 21:21
Temat postu: Re: Szarpanie kierownicy podczas hamowania
Raiz3n89 napisał/a:
Siemka, mam mały problem z Outkiem. Co jakiś czas podczas hamowania czuje wibracje na kierownicy. Tak, tak.. Zaraz wszyscy napiszą że krzywe tarcze/piasty/felgi. No ale dzieje się to w bliżej nieokreślonych momentach, ogólnie zazwyczaj wszystko jest w porządku ale mialem kilka razy sytuacje że wsiadam do auta, jade do pracy i od razu wali po kierownicy, jak wracam to już jest ok. Wydaje mi się że problem wystepuje częsciej jak tył auta jest obładowany. Za kilka dni bede zmieniał kapcie to zajrze do wszystkich zacisków, zmierze bicie na tarczach ale może ktoś podrzuci pomysł co jeszcze sprawdzić. Zaciski wszystkie były regenerowane niedawno, klocki, szczęki i tarcze są nowe, płyn też. Jeszcze mam taki objaw że po nocy przez kilka metrów, lekko szorują mi klocki z tyłu, jakby były sklejone do tarczy.


Hah...miałem to samo, tylko w Outku 1 generacji. Do tej pory nie wiem co to było. Zaczęło mi się po wymianie tarcz i klocków, bo stare były już zużyte.

Cudowałem różne komplety części, nowe zaciski, mierzenie bicia kilkanaście razy, wyważanie kół, mechanik jak widział, że na plac wjeżdżam, to już wiedział z czym.

Biło totalnie losowo, pod warunkiem, że temperatura otoczenia była od 5 stopni w górę. Robiłem po dwa hamowania na jednej prostej z tej samej prędkości i na pierwszym kierownice wyrywało, a na drugim za chwilę spokój.
Aż któregoś dnia coś lekko gruchnęło przy hamowaniu i bicie minęło. Mechanik przejrzał wtedy jeszcze raz cały układ hamulcowy, kierowniczy i zawieszenie, stwierdził, że zmian nigdzie nie widzi, nawet nie wiedział, co mogło tak gruchnąć. Teraz jedynie czyszczę je regularnie i jeździ jak trzeba.

Także jak znajdziesz, to aż jestem ciekaw co by to mogło być.

Raiz3n89 - 07-05-2022, 22:38

A pamietasz czy "gruchneło" z przodu czy z tyłu? Może to jakaś blaszka od klocków gdzieś sie klinuje albo coś w bębnach. W czwartek biore sie za auto, rozbiore hamulce i spróbuje znaleźć przyczyne.
tościk - 09-05-2022, 09:30

Raiz3n89 napisał/a:
A pamietasz czy "gruchneło" z przodu czy z tyłu?

Niestety nie byłem w stanie tego stwierdzić na 100%, bo ogólnie w tamtej sytuacji dużo się działo na drodze i nie byłem skupiony na nasłuchiwaniu.

CB4W_00 - 09-05-2022, 21:03

A jak osadzenie koła, czy przylgnia na felgach jest równa i bez wżerów? Nakrętki koła dokręcane kluczem dynamometrycznym?
Raiz3n89 - 11-05-2022, 08:06

Ogólnie to tarcze/klocki/płyn zmieniałem całkiem niedawno, oczywiscie przed tym piasta została wyczyszczona "na lustro", koła też zawsze oczyszczam przed załozeniem, nakrętki przykrecane ręcznie. Poza tym wydaje mi sie że objawy wtedy wystepowały by zawsze a nie w losowych momentach. Myśle że może jakaś blaszka od klocków sie przygieła albo coś. Wgle wczoraj mi sie przypomniało że jak robiłem hamulce to pozdejmowałem te gumki z prowadnic, jak jutro nie znajde nic innego to pozakładam je z powrotem i zobacze co bedzie.
Edit: Panowie bo tak myśle że znowu bedę musiał czyścić piasty, ze względu na szpilki jest to męcząca robota, niedawno kupiłem pistolet do piaskowania w lidlu, moge to wypiaskować? Próbowałem w necie coś znaleźć ale chyba nikt tego nie stosował :P Jeszcze jedno.. jutro pozakładam gumki które posciągałem z prowadnic, czy już wiadomo gdzie która ma być? Patrzyłem na serwicemanual i katalog z częściami, na jednym jest tak, na drugim inaczej. Jak założe z przodu u góry a z tyłu na dole, bedzie ok?

robsongkw - 12-05-2022, 21:36

Przewody elastyczne wymień i zobaczysz różnice.
Raiz3n89 - 13-05-2022, 18:23

Mówisz? W sumie tylko to mi zostało do wymiany, ale w jaki sposób miałyby one powodować trzęsienie kierownicą? Wczoraj za długo zeszło mi z uszczelką pokrywy i nie rozebrałem hamulcy jeszcze. Chyba rzeczywiscie zamowie przewody i płyn i zrobie to od razu.
robsongkw - 14-05-2022, 02:43

trzęsie kierownica bo tłoczek nie cofa się odpowiednio głęboko i klocek przylega do tarczy hamulcowej i trzepie kierownica jak się nagrzeje to odskoczy i jest już ok ale następne hamowanie i problem sie pojawi ponownie choć nie zawsze( zależy od siły hamowania) a powodem jest tego że płyn nie ma możliwości powrotu przez mały prześwit przewodu elastycznego gumowego. Przewód uszkadzany jest każdorazowo podczas jakichkolwiek napraw hamulców oraz regeneracji zacisków . Każdorazowo go uszkadzamy zaciskając przewód aby płyn hamulcowy nie leciał..... nie jest tak..???? Z zewnątrz może być cały ale on w środku ma miedzianą rurkę która się odkształca w zależności kto jak odcisnął przewód. Guma wróci do pierwotnego wyglądu ale rurka w środku już nie. Weź nowy przewód i dmuchnij a weź stary i zrób to samo i poczujesz różnice. Oczywiście wymiana płynu hamulcowego obowiązkowa.
CB4W_00 - 14-05-2022, 09:04

Ja nie zaciskam przewodów elastycznych, płyn sobie leci do słoiczka butelki etc. potem uzupełniam i odpowietrzam hamulce. Mimo to problemy z hamulcami miałem prawie w każdym mitsu. konstrukcja jest do słaba do tego dochodzi korozja.
W serwisówce na rysunku złożeniowym zacisku są podkładki 2szt od strony tłoczka i 1szt. z zewnętrznej strony nie wiecie gdzie można takowe kupić ?

https://zapodaj.net/bb823394c6807.png.html

Bizi78 - 14-05-2022, 09:53

CB4W_00 napisał/a:
nie wiecie gdzie można takowe kupić ?

CB4W_00, ale o jakim aucie piszesz, grandisie czy outku :?:
Jeśli do grandisa to chyba Zbyszek ma.
https://e-pajero.pl/uklad-hamulcowy/3225-podkladka-klocka-hamulcowego-przod-pajero-mr510540.html
Oczywiście należy sprawdzić numer OE i jak to jest pakowane, bo w Pajero wg katalogu są 2szt a grandisie 3szt, a numer zestawu ten sam :| .

CB4W_00 - 14-05-2022, 12:56

MN116865 coś takiego znalazłem wg katalogu amayama. Ale w polsce nigdzie tego nie widzę.
Bizi78 - 14-05-2022, 21:46

CB4W_00 napisał/a:
Ale w polsce nigdzie tego nie widzę.

Bo ten numer części nie był stosowany na Europę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group