Outlander II GEN Techniczne - Retrofity LED Outlander II po lifcie
Daimon - 30-05-2022, 10:58 Temat postu: Retrofity LED Outlander II po lifcie Hej,
Czy ktoś przerabiał temat retrofitów LED w Outlanderze II po lifcie?
Jakieś sprawdzone modele LEDów które pasują?
Wiem, że jest kłopot z przepisami ale czy ktoś w praktyce sprawdzał jak to wychodzi np na przeglądach? Faktycznie sprawdzają i nie przepuszczają jak LED a nie halogen?
m4rud3r - 15-06-2022, 21:14
Mówisz o LED w świetle mijania czy postojówce ?
apg2312 - 15-06-2022, 22:28
Daimon napisał/a: | Wiem, że jest kłopot z przepisami |
Nie ma żadnego kłopotu. Polskie przepisy zabraniają, i tyle. Czego nie rozumiesz ??
Daimon napisał/a: | jak to wychodzi np na przeglądach? |
jak zawsze. Jak diagnosta jest ślepy, naćpany i nie zauważy, to auto przejdzie przegląd.
Daimon napisał/a: | Faktycznie sprawdzają i nie przepuszczają jak LED a nie halogen? |
Przecież to widać na pierwszy rzut oka, że nie masz halogenu, tylko LED. I nie, nie przepuszczają.
Już któraś dyskusja na ten temat, inspirowana przypuszczam tym, że w Niemczech niektóre modele samochodów dostają warunkowe dopuszczenie do ruchu z założonymi retrofitami. Tyle tylko, że tam badania przeprowadzają nie producenci aut, tylko żarówek, czyli Osram i Philips. I takie warunkowe dopuszczenie dostają tylko wybrane konkretne modele aut z założonymi konkretnymi modelami retfofitów LED tych dwóch w/wym producentów. Koniec, kropka.
Tylko zastanów się nad potencjalnymi kosztami. A mogę być naprawdę spore - w razie jakiejś kolizji czy wypadku, jeśli policjant zauważy, że masz założone retrofity, to leżysz i kwiczysz. Bo reflektory mają homologację z konkretnymi źródłami światła, powiedzmy halogenami H4. Z retrofitami w oprawce H4 reflektor homologacji już nie ma. Wiesz, do czego zmierzam ?? Czy muszę pisać dalej ??
Oczywiście, na drogach jest sporo aut, w których widać z miejsca, że mają jakieś szajsowate LEDy założone, zamiast halogenów. Ja zawsze mówię - kto bogatemu zabroni ?? Stać kogoś na zapłacenie kilkuset zł za LEDy, stać będzie i na ewentualny mandat czy odszkodowanie, bo ubezpieczalnie albo odmawiają wypłaty odszkodowania, albo stosują regres.
Wybór należy do Ciebie. Ja odradzam.
Moody - 18-06-2022, 09:41
Nie wiem jak Philips ale Osram coś takiego robi. Często trzeba do tego dokupić u nich adapter dla can-bus.
Z tego co widzę mają poza rodzimymi Niemcami dopuszczenie w kilku krajach Europy wsch i zach. Pewno z czasem do nas też dojdzie.
Niestety dla Outlander/4007/C-Crosser nie mają oferty. Dla Mitsu to chyba w ogóle mają tylko jedną pozycję.
Może sprawa się dopiero rozkręca a może przyjęli, że nie warto tego robić dla aut z ksenonami.
krzychu - 19-06-2022, 09:12
A po co chcesz montować LED-y zamiast kesona? Jeśli masz prawdziwe 35W ksenony to zmiana na LED tylko by pogorszyła.
Retrofity mają zastąpić H4 i H7, a nie ksenony. LED ma tą przewagę, że po pierwsze pobiera zdecydowanie mniej prądu, a po drugie można dowolnie modelować wiązkę. Oszczędność prądy każdy ma w d, a bez zmiany całej lamy kształtu i rozproszenia nie zmienisz. Więc to bezcelowe.
apg2312 -
Ps. Zazwyczaj kesony mają dużo więcej światła w centrum niż LED który jest bardziej jednorodny i świeci szerzej.
m4rud3r - 19-06-2022, 13:55
Może Kolega ma wersję na zwykłej żarówce dlatego pomyślał o retrofitach
|
|
|