Outlander II GEN Techniczne - Retrofity LED Outlander II po lifcie
Daimon - 30-05-2022, 09:58 Temat postu: Retrofity LED Outlander II po lifcie Hej,
Czy ktoś przerabiał temat retrofitów LED w Outlanderze II po lifcie?
Jakieś sprawdzone modele LEDów które pasują?
Wiem, że jest kłopot z przepisami ale czy ktoś w praktyce sprawdzał jak to wychodzi np na przeglądach? Faktycznie sprawdzają i nie przepuszczają jak LED a nie halogen?
m4rud3r - 15-06-2022, 20:14
Mówisz o LED w świetle mijania czy postojówce ?
apg2312 - 15-06-2022, 21:28
| Daimon napisał/a: | | Wiem, że jest kłopot z przepisami |
Nie ma żadnego kłopotu. Polskie przepisy zabraniają, i tyle. Czego nie rozumiesz ??
| Daimon napisał/a: | | jak to wychodzi np na przeglądach? |
jak zawsze. Jak diagnosta jest ślepy, naćpany i nie zauważy, to auto przejdzie przegląd.
| Daimon napisał/a: | | Faktycznie sprawdzają i nie przepuszczają jak LED a nie halogen? |
Przecież to widać na pierwszy rzut oka, że nie masz halogenu, tylko LED. I nie, nie przepuszczają.
Już któraś dyskusja na ten temat, inspirowana przypuszczam tym, że w Niemczech niektóre modele samochodów dostają warunkowe dopuszczenie do ruchu z założonymi retrofitami. Tyle tylko, że tam badania przeprowadzają nie producenci aut, tylko żarówek, czyli Osram i Philips. I takie warunkowe dopuszczenie dostają tylko wybrane konkretne modele aut z założonymi konkretnymi modelami retfofitów LED tych dwóch w/wym producentów. Koniec, kropka.
Tylko zastanów się nad potencjalnymi kosztami. A mogę być naprawdę spore - w razie jakiejś kolizji czy wypadku, jeśli policjant zauważy, że masz założone retrofity, to leżysz i kwiczysz. Bo reflektory mają homologację z konkretnymi źródłami światła, powiedzmy halogenami H4. Z retrofitami w oprawce H4 reflektor homologacji już nie ma. Wiesz, do czego zmierzam ?? Czy muszę pisać dalej ??
Oczywiście, na drogach jest sporo aut, w których widać z miejsca, że mają jakieś szajsowate LEDy założone, zamiast halogenów. Ja zawsze mówię - kto bogatemu zabroni ?? Stać kogoś na zapłacenie kilkuset zł za LEDy, stać będzie i na ewentualny mandat czy odszkodowanie, bo ubezpieczalnie albo odmawiają wypłaty odszkodowania, albo stosują regres.
Wybór należy do Ciebie. Ja odradzam.
Moody - 18-06-2022, 08:41
Nie wiem jak Philips ale Osram coś takiego robi. Często trzeba do tego dokupić u nich adapter dla can-bus.
Z tego co widzę mają poza rodzimymi Niemcami dopuszczenie w kilku krajach Europy wsch i zach. Pewno z czasem do nas też dojdzie.
Niestety dla Outlander/4007/C-Crosser nie mają oferty. Dla Mitsu to chyba w ogóle mają tylko jedną pozycję.
Może sprawa się dopiero rozkręca a może przyjęli, że nie warto tego robić dla aut z ksenonami.
krzychu - 19-06-2022, 08:12
A po co chcesz montować LED-y zamiast kesona? Jeśli masz prawdziwe 35W ksenony to zmiana na LED tylko by pogorszyła.
Retrofity mają zastąpić H4 i H7, a nie ksenony. LED ma tą przewagę, że po pierwsze pobiera zdecydowanie mniej prądu, a po drugie można dowolnie modelować wiązkę. Oszczędność prądy każdy ma w d, a bez zmiany całej lamy kształtu i rozproszenia nie zmienisz. Więc to bezcelowe.
apg2312 -
Ps. Zazwyczaj kesony mają dużo więcej światła w centrum niż LED który jest bardziej jednorodny i świeci szerzej.
m4rud3r - 19-06-2022, 12:55
Może Kolega ma wersję na zwykłej żarówce dlatego pomyślał o retrofitach
Jozefg - 19-11-2025, 15:32
[quote="Moody"]Nie wiem jak Philips ale Osram coś takiego robi.[/quote
Robi i Philips i robi Osram. Na swoich stronach zamieścili spis pojazdów do których można legalnie montować ledowe żarówki dozwolone w Europie
https://www.documents.phi...2b10085e65c.pdf
https://www.osram.pl/ecat.../GPS01_3574187/
Krzyzak - 20-11-2025, 08:45
| Jozefg napisał/a: | | dozwolone w Europie | na pewno w całej? czy tylko tam, gdzie jest uzyskana homologacja?
Marcino - Wczoraj 11:26
Jak ksenon slabo świeci to trzeba umyć/wyczyscic/zregenerowąć soczewkę jeśli nowy palnik nie pomaga.
Jozefg - Wczoraj 12:37
| Krzyzak napisał/a: | | gdzie jest uzyskana homologacja? |
To pytanie do producentów tych ledów, prawdopodobnie chodzi o kraje UE
Na stacjach diagnostycznych powinni więcej wiedzieć
Marcino - Wczoraj 13:52
| Krzyzak napisał/a: | | Jozefg napisał/a: | | dozwolone w Europie | na pewno w całej? czy tylko tam, gdzie jest uzyskana homologacja? |
https://www.amazon.pl/Phi...a/dp/B0CNY5388N
nformacje o tym produkcie
Wymień żarówki halogenowe reflektorów na innowacyjne żarówki LED Philips i ciesz się niezwykłą jasnością z dopuszczeniem do ruchu drogowego w Niemczech, Austrii i wielu innych krajach europejskich*. Przed zakupem należy sprawdzić aktualnie zatwierdzony przegląd modeli i inne informacje prawne na stronie philips.com/roadlegalled. Wszystkie informacje można znaleźć również poniżej w sekcji Instrukcje dotyczące produktu do pobrania.
A już się cieszyłem ze sobie do Jumpera dokupię Ale w sumie Austria Niemicy moge smigać .
[ Dodano: 21-11-2025, 13:56 ]
| Jozefg napisał/a: | | Krzyzak napisał/a: | | gdzie jest uzyskana homologacja? |
To pytanie do producentów tych ledów, prawdopodobnie chodzi o kraje UE
Na stacjach diagnostycznych powinni więcej wiedzieć |
Poniżej zestawienie kluczowych informacji dotyczących stosowania Philips Ultinon Pro6000 H7-LED na terenie Polski, w tym kwestii legalności i homologacji:
✅ 1. Co deklaruje producent?
Philips / Lumileds twierdzi, że Ultinon Pro6000 Standard H7-LED ma europejską homologację drogową (ECE-R37/R128) i jest dopuszczony do ruchu na wielu rynkach, np. w Niemczech – „Road-Legal… complies with local road-traffic regulations… including Germany”. [lumileds.com], [ledinside.com]
Gwarantuje +220 % jaśniejsze światło, 5800 K, beam-pattern „SafeBeam”, CANbus-adapter. [documents....hilips.com], [lumileds.com]
🇵🇱 2. Co mówi polskie prawo?
🔹 Ministerstwo Infrastruktury / TDT (czerwiec 2025)
Petycja o dopuszczenie LED-ów H7-retrofit została odrzucona. [gov.pl]
Polska wymaga świadectwa homologacji typu ONZ („E-mark”) zgodnej z regulaminami (np. ECE-R37). Bez tego użycie LED-ów H7 jest nielegalne. [gov.pl], [infolegnica.pl]
🔹 Interia / Business Insider / Dziennik.pl (2025–2026)
Przepisy się nie zmieniły – do legalnego stosowania LED-ów H7 wymagany jest E-mark i zastosowanie w reflektorach zgodnych homologacją. Diagnosta może np. zatrzymać dowód rejestracyjny. [motoryzacj...interia.pl], [businessin...der.com.pl]
Retrofity H11 z homologacją są już dopuszczone, ale H7 dopiero planowane, dostępne nieliczne produkty. [otomoto.pl], [motoryzacj...interia.pl]
🔹 AutoCentrum (listopad 2025)
Retrofity H7 wciąż problematyczne prawnie – UE wdraża zmiany, ale Polska wymaga nadal homologacji typu ONZ. LED-y retrofity H4/H7 bez homologacji grożą mandatem. [autocentrum.pl]
⚠️ 3. Jak się ma Philips H7-LED w praktyce w Polsce?
AspektStan na dziśProducent deklaruje homologację ECE-R37/R128, ciągle twierdzi „Road-Legal” [lumileds.com], [ledinside.com]Akredytowany w Niemczech i innych krajach.Polska wymaga homologacji ONZ („E”) dla każdego modelu reflektoraPhilips musi udowodnić dopuszczenie w Polsce.Retrofity H11 są pierwszym dopuszczonym rodzajem [otomoto.pl]H7 nadal w kolejce, brak większości homologowanych modeli.Brak aktualnych dowodów na legalność H7 w PolsceDiagnosta może zablokować dowód ze względu na niehomologowane LED.
✔️ Wnioski
Legalne: Jedynie LED-y z homologacją ONZ („E-mark”) dla H7 mogą być stosowane w Polsce – jeśli są przewidziane w danym reflektorze i wpisane do świadectwa homologacji typu pojazdu.
Dozwolone, jeśli masz:
E-mark 037/ECE-R37/ECE-R128 w dokumentacji H7 Ultinon Pro6000,
Świadectwo dopuszczenia do użycia w konkretnej łapie reflektora,
Zgodność z homologacją typu Twojego auta.
Na dziś: wielu ekspertów (ITS, Diagnosta, MI) nadal uznaje H7-retrofity
za nielegalne — brak ogólnopolskiej homologacji H7-LED
choć w UE proces się toczy, w praktyce jest kilka certyfikowanych przypadków, ale brak szerokiego wdrożenia w PL. [autocentrum.pl], [motoryzacj...interia.pl], [otomoto.pl]
🔍 Podsumowanie
✅ Tak, możesz korzystać z Philips Ultinon Pro6000 Standard H7-LED w Polsce, jeśli i tylko jeśli:
produkt ma ważny E-mark homologacji typu ONZ dla H7,
homologacja ta obejmuje Twój typ reflektora,
a napisy homologacyjne odpowiadają wpisom w dowodzie rejestracyjnym według certyfikatu.
❌ W przeciwnym razie – stosowanie H7-LED póki co nielegalne, możliwe zatrzymanie dowodu rejestracyjnego przez diagnostę.
📅 Choć UE pozawala na coraz więcej retrofitów, w Polsce proces wdrażania homologacji H7 trwa, a większość modeli, mimo deklaracji importera, nie jest jeszcze formalnie dopuszczona.
[ Dodano: 21-11-2025, 14:08 ]
Tak, w tym przypadku możesz jeździć legalnie w Polsce, ale pod pewnymi warunkami:
✔ Dlaczego?
Twój pojazd (Citroën Jumper / Relay 2. gen. Facelift od 2014) znajduje się na oficjalnej liście Philipsa jako kompatybilny z H7-LED (Boost, Standard, Pro6000).
Reflektor ma homologację E24 6266, co jest kluczowe – retrofit LED jest dopuszczony tylko w reflektorach z tym numerem homologacyjnym.
Nie są wymagane dodatkowe adaptery (Adapter Ring / CANBus), co upraszcza montaż.
✔ Warunki legalności w Polsce:
Musisz użyć dokładnie zatwierdzonych produktów:
H7-LED Boost (11972U60BX2)
H7-LED Standard (11972U60SX2)
H7-LED (11972U6000X2)
Instalacja musi być zgodna z homologacją ONZ (ECE) i dokumentacją Philipsa.
W razie kontroli lub przeglądu warto mieć przy sobie wydruk z listy kompatybilności (ten PDF) jako dowód dopuszczenia.
⚠ Uwaga:
Legalność dotyczy tylko reflektorów z homologacją E24 6266. Jeśli Twój Jumper ma inny typ lampy, retrofit nie będzie zgodny z przepisami.
[ Dodano: 21-11-2025, 14:08 ]
Tak, w tym przypadku możesz jeździć legalnie w Polsce, ale pod pewnymi warunkami:
✔ Dlaczego?
Twój pojazd (Citroën Jumper / Relay 2. gen. Facelift od 2014) znajduje się na oficjalnej liście Philipsa jako kompatybilny z H7-LED (Boost, Standard, Pro6000).
Reflektor ma homologację E24 6266, co jest kluczowe – retrofit LED jest dopuszczony tylko w reflektorach z tym numerem homologacyjnym.
Nie są wymagane dodatkowe adaptery (Adapter Ring / CANBus), co upraszcza montaż.
✔ Warunki legalności w Polsce:
Musisz użyć dokładnie zatwierdzonych produktów:
H7-LED Boost (11972U60BX2)
H7-LED Standard (11972U60SX2)
H7-LED (11972U6000X2)
Instalacja musi być zgodna z homologacją ONZ (ECE) i dokumentacją Philipsa.
W razie kontroli lub przeglądu warto mieć przy sobie wydruk z listy kompatybilności (ten PDF) jako dowód dopuszczenia.
⚠ Uwaga:
Legalność dotyczy tylko reflektorów z homologacją E24 6266. Jeśli Twój Jumper ma inny typ lampy, retrofit nie będzie zgodny z przepisami.
[ Dodano: 21-11-2025, 14:19 ]
Niestety tylko dwa modele Mitsbishi na liście - Colt 2016..
Krzyzak - Wczoraj 16:02
| Marcino napisał/a: | | umyć/wyczyscic/zregenerowąć soczewkę | nigdzie się jeszcze nie spotkałem, żeby soczewka była jakkolwiek winna - problem jest zawsze w odbłyśniku
to co miałem w mercedesie (xenon Hella) to szmata najgorszego sortu
|
|
|