Outlander III GEN Techniczne - PHEV i długi postój urlopowy.
mohinder - 10-06-2022, 08:09 Temat postu: PHEV i długi postój urlopowy. Szykuję sie do urlopu i tak się zastanawiam co się dzieje w sytuacji kiedy PHEV stoi na parkingu bez ładowania. Załózmy, że zostawiam samochód z rozładowaną baterią (i tak zostaje w niej sporo prądu) i przez czas postoju bateria rozładuje sie bardziej niż powinna, czyli dużo niżej od dopuszczalengo poziomu. Co sie stanie przy próbie uruchomienia samochodu? Zakładając że mały akumulator jest w porządku. Czy samochód będzie w stanie uruchomic silnik aby ładować baterię czy jest jakaś procedura na taką sytuację?
Oczywiscie to teoretyczne pytanie bo po pierwsze raczej przez dwa tygodnie nie powinno ulecieć tyle pradu z baterii a po drugie raczej nie bedę zostawiał auta z rozładowana baterią.
Jednak chciałbym wiedzieć i ewentualnie byc przygotowanym na taką sytuację tak samo jak się juz przygotowałem na brak prądu w akumulatorze dodatkowym po właśnie takiej przygodzie. (power bank z kablami rozruchowymi)
[ Dodano: 18-07-2022, 22:22 ]
Witam po urlopie. W nocy wróciłem bez problemów. Po dwóch tygodniach postoju samochodu na parkingu nie miałem zadnych problemów z uruchomieniem. Obawiałem sie trochę o akumulator dodatkowy ale na szczeście nie zrobił niemiłej niespodzianki.
Natomiast akumulator trakcyjny przy zostawianiu na postój 25,6Ah, a w momencie uruchomienia 18,5Ah. To taka ciekawostka.
Michauek22 - 15-08-2022, 15:09
Teoretycznie to można zostawić podpiętą ładowarkę na dowolną ilość czasu.
Bo jest "inteligentna" i jak będzie full prądu to się wyłączy i przejdzie w tryb podtrzymania.
W ten sposób trakcyjny nic nie ucierpi.
Oczywiście to jest opcja tylko jeśli masz garaż.
mohinder - 15-08-2022, 15:14
Akurat w tym przypadku mowa o parkingu lotniskowym więc garażu raczej tam nie mam ale zauwazyłem cos przy wyjeździe z owego parkingu. Są postawione dwie stację ładowania wiec zakładam że były problemy z uruchamianiem hybryd lub elektryków. Podstawiali pewnie auta aby je uruchamiać.
|
|
|