To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Rozładowany akumulator

Andy - 30-06-2022, 22:44
Temat postu: Rozładowany akumulator
Witam
Pojawił mi się problem z moim Outlanderem 2,0 benzyna bezkluczykowy 2017 r.
Rozładowuje się akumulator . Pierwszy raz jakiś miesiąc temu przyjechałem do domu jakby nigdy nic zostawiłem auto w garażu , rano po upływie ok. 12h okazało się że auto po po prostu umarło . Napięcie akumulatora 9V . Dodam że nie wchodzą w grę jakieś pozostawione światełka , kontrolki ani inne urządzenia pozostawione włączone. Ładowanie akumulatora , wizyta w serwisie (samochód jeszcze przez chwilę na gwarancji). Serwis przetestował akumulator itp nic nie stwierdził skasował 90PLN i do domu. Po kolejnych 3 tygodniach podobna sytuacja , z tym ,że po 16h postoju napięcie akumulatora spadło do 4V.
Mam pytanie, czy może ktoś spotkał się z podobną sytuacją , co może być przyczyną ?

Fred.X - 30-06-2022, 22:57

Masz jakiś alarm , nawet taki dokładany w ASO ?
Andy - 01-07-2022, 06:53

To akurat jest.
plecho1 - 01-07-2022, 07:16

Trzeba sprawdzić co kradnie prąd. Trzeba wpiąć w szereg z akumulatorem amperomierz, zamknąć auto aby uśpiły się wszystkie systemy i zmierzyć pobór prądu. W sprawnym aucie pobór powinien być w granicach 0,02 - 0,06A a czasem nawet do 0,1A w zależności od wyposażenia. Jeśli będzie więcej to można namierzyć co kradnie prąd wyciągając po kolei bezpieczniki aż pobór spadnie do normalnego. Pozwoli to zawęzić poszukiwania do tego jednego obwodu który zabezpiecza wyjęty bezpiecznik.
Andy - 01-07-2022, 15:10

plecho1 napisał/a:
Trzeba sprawdzić co kradnie prąd. Trzeba wpiąć w szereg z akumulatorem amperomierz, zamknąć auto aby uśpiły się wszystkie systemy i zmierzyć pobór prądu. W sprawnym aucie pobór powinien być w granicach 0,02 - 0,06A a czasem nawet do 0,1A w zależności od wyposażenia. Jeśli będzie więcej to można namierzyć co kradnie prąd wyciągając po kolei bezpieczniki aż pobór spadnie do normalnego. Pozwoli to zawęzić poszukiwania do tego jednego obwodu który zabezpiecza wyjęty bezpiecznik.

Problem polega na tym, że to było już robione kikakrotnie : w serwisie , u niezależnego elektryka i sam mierzyłem to w garażu kilka razy. Zawsze pobór prądu był w okolicach 20mA. I nagle przychodzi taki dzień , że prąd znika całkowicie
Przepraszam z góry , ale nie oczekuję tutaj porad jak zmierzyć prąd, czy sprawdzać czy są włączone jakieś odbiorniki . Sytuacja zdarza się raz na jakiś czas i jest właściwie nie do namierzenia.
Myślę o tym , że być może ktoś miał podobną sytuację i zna odpowiedź na pytanie co się dzieje z autem ?

Fred.X - 01-07-2022, 21:18

Taki objaw może powodowac alarm, odłącz go na próbe i będziesz wiedział, alarm uzbraja sie po zamknięciu auta i tez nie odrazu

Zwarcie na alternatorze tez może być (regulator nap), sprawdź też stan przewodów idących do alternatora i masę od aku do pojazdu i na silnik

Andy - 02-07-2022, 07:44

Fred.X napisał/a:
Taki objaw może powodowac alarm, odłącz go na próbe i będziesz wiedział, alarm uzbraja sie po zamknięciu auta i tez nie odrazu

Zwarcie na alternatorze tez może być (regulator nap), sprawdź też stan przewodów idących do alternatora i masę od aku do pojazdu i na silnik


Alarm raczej bym wykluczył , samochód stoi w garażu i nie jest zamykany . Przewody oglądałem, są ok. Intryguje mnie ten alternator , ale tu chyba wymagałoby wymontowania w jakimś niezależnym warsztacie (bo serwisowi już nie ufam).

plecho1 - 02-07-2022, 20:59

Kiedyś, tylko w Lancerze, ktoś tu miał podobny problem. jak się później okazało, to stało się coś z czujnikiem - włącznikiem stopu że był na granicy zadziałania co powodowało że światła czasem same się załączały. Też nikt nie mógł mu tu pomóc aż sąsiad zadzwonił do niego w nocy że chyba ktoś siedzi w jego aucie i bawi się hamulcem :)

[ Dodano: 02-07-2022, 21:07 ]
Czy alternator wyrabia to bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy multimetr cęgowy z pomiarem do około 100A, na odpalonym włączamy wszystkie odbiorniki i badamy ile amper auto pobiera oraz ile daje alternator. Na jałowych może być bidnie ale przy 2000 już powinien dawać radę. Jak będzie niewystarczająco to jeszcze przy takim obciążeniu warto pomierzyć spadki napięcia na przewodach masowych i plusowych. Maksymalny, ogólny spadek nie może przekraczać 0,25V.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group