To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Pomoc w Diagnozie Usterki

TenGong - 02-07-2022, 21:50
Temat postu: [Cari 1.6] Pomoc w Diagnozie Usterki
Witam to mój pierwszy post na tym forum i z góry przepraszam jeśli pisze go w złym miejscu.
Mój samochód to Carisma 1.6 2003 Rok 103KM.
Wyskakuje mi błąd P0170 - Fuel Trim, Bank 1 - malfunction , Abnormal fuel system.
Filtr powietrza wymieniony.
Przepustnica wyczyszczona.
Sonda Lambda nr. 1 Na Kolektorze przed katalizatorami wymieniona.
I szczerze mówiąc nie wiem już gdzie szukać.
Tutaj daje zdjęcie zamrożonych ramek błędu:

A tutaj filmik z jazdy po mieście ( przepraszam za wyskakujące okienka z messegera ):
FIlm z danymi z OBD2

plecho1 - 02-07-2022, 22:04

Masz LPG? Korekty są dość wysokie na plus czyli masz ubogo więc albo masz gdzieś nieszczelność w dolocie lub na wydechu koło pierwszej sondy albo masz zbyt mało paliwa.
TenGong - 02-07-2022, 22:16

Samochód od nowości nie widział gazu.
Jutro sprawdzę czy nie mam nieszczelności przy sądzie.
Dolot już sprawdzałem ale nie zaszkodzi sprawdzić jeszcze raz.
Czy przy braku paliwa nie powinien samochód szarpać? Błąd wyskakuje tylko na biegu jałowym ( na luzie lub z wduszonym sprzęgłem ) Podczas Normalnej jazdy nie wyskakuje wnioskując z zamrożonych ramek.

plecho1 - 02-07-2022, 22:55

To tak jak by była jakaś nieszczelność w dolocie lub przy sondzie, przy małym zapotrzebowaniu na paliwo taka ilość lewego powietrza wprowadza zamieszanie w dawce a przy wyższych obrotach nie ma ona znaczenia. Jakbyś miał LPG to można by było sprawdzić wartość podciśnienia na biegu jałowym. To auto nie ma tego czujnika więc nie podejrzysz tego parametru przez OBD. Sprawny, rozgrzany silnik na biegu jałowym pracujący bez obciążenia powinien mieć około 0,28 do 0,32 bara. W dolot można wpiąć zewnętrzny wakuometr lub podglądając korektę STFT psikać po podejrzanych miejscach jakimś paliwem w sprayu typu plak lub samostart. jak trafisz na nieszczelność to korekta powinna na chwilę się zmniejszyć.
TenGong - 02-07-2022, 23:22

Jutro posprawdzam i dam znać co udało mi się ustalić.
Jaro1974 - 06-07-2022, 09:29

W twoim przypadku, tak jak napisał Przemek, prawdopodobnie ciągnie sobie lewe powietrze i dlatego korekta jest wysoka. I zgodzę się że należy jakimś plakiem spryskać cały dolot obserwując przy tym wskazania STFT (krótkoterminowej korekty). Ja do tego dołożyłbym sprawdzenie zaworu EGR. Może to nie to samo auto, bo u mnie w outlanderze miałem podobnie i po zaślepieniu EGR skończył się problem.
TenGong - 08-07-2022, 18:04

Wybaczcie że tak długo nie odpisywałem.
Posprawdzłałem trochę i znalazłem przyczynę błędu którą była uszczelka wtrysku widoczna na zdjęciach.




Ale po naprawie długo się nie cieszyłem bo teraz pojawia mi się taki błąd:





I zastanawiam się czy to może druga sonda? czy już katalizator.

Hugo - 08-07-2022, 22:54

Ja nie widzę żadnych zdjęć itp.
plecho1 - 08-07-2022, 23:26

Może być wina katalizatora jak i drugiej sondy. Może też być problem z pierwszą sondą i niewłaściwą regulacją mieszanki na podstawie wskazań pierwszej sondy. Ale najbardziej prawdopodobne s a raczej kat i druga sonda. Dla sprawdzenia dobrze by było zrobić test spalin na analizatorze, jak będą w normie to wina sondy, jak poza normą to pewnie katalizator ale to tylko przypuszczenia.
TenGong - 09-07-2022, 00:03

Hugo napisał/a:
Ja nie widzę żadnych zdjęć itp.


Już powinno być widać zdjęcia.

Hugo - 11-07-2022, 08:06

P0421 to błąd sondy za katalizatorem. Emulator na sondę powinien załatwić sprawę: https://allegro.pl/oferta/363-emulator-drugiej-sondy-lambda-prosty-mosiezny-6871152089


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group