To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Outlandera - Uszkodzony outlander PHEV

patrick54 - 06-08-2022, 00:31
Temat postu: Uszkodzony outlander PHEV
Jestem nowy na forum więc na początek proszę o wyrozumiałość. Od kilku tygodni szukam outlandera PHEV. Tuż obok miejscowości, w której mieszkam stoi uszkodzony, byłem już go oglądać wraz z właścicielem blacharni do której mam bardzo duże zaufanie. Do wymiany jest kielich amortyzatora i fartuch błotnika ( no i oczywiście elementy blacharskie typu maska, błotnik zderzak). Łączny koszt naprawy sprawdzając części szacuję na około 20k, moim zdaniem cena samego auta jest jeszcze do zbicia (znam sprzedającego i auto jak widać już trochę stoi).

Poniżej wrzucam link do ogłoszenia, dajcie znać proszę co sądzicie. Zdaję sobie sprawę, że część osób nie jest zwolennikiem napraw samochodów, ale jeżeli jest to zrobione zgodnie ze sztuką (łączenie nowych elementów w oryginalnych miejscach) to auto po takiej naprawie jest całkowicie bezpieczne. W tym przypadku o takiej właśnie naprawie mówimy (blacharz chce za robotę 8k). Nie toleruję półśrodków, ale niejednokrotnie kupowałem już uszkodzone auto (zarówno blacharsko jak i mechanicznie) i zawsze auto wychodziło parę złotych taniej, wiedziałem co mam no i zawsze było zrobione na tip top.

https://www.otomoto.pl/of...y-ID6EL5v9.html

Auto jest w środku meega brudne ale nie jest zniszczone (akurat ze sprzątaniem i doprowadzeniem wnętrza do łądu bez problemu sam sobie poradzę z powodu moich zainteresowań).

mohinder - 06-08-2022, 09:15

Patrzc po cenach i na to co piszesz wyglda, że ten samochód może wyjśc Cię około 15tys taniej niz sprawny jesli oczywiście nic nie wyskoczy podczas naprawy. Samochód ma juz kilka latek na karku i nie wiadomo w jakim stanie bateria, ale jezeli nie wyjdzie nic więcej podczas naprawy to to co zaoszczedzisz będziesz mógł w razie czego wydać na nowszą baterię. Jednak nie to jest jest najważniejsze. Trzasnięte jest w okolicach skrzynki z bezpiecznikami, nie wiadomo gdzie poszły jakieś zwarcia. Powiem Ci, że ja bym się trochę bał i jednak wybrałbym sprawne auto.
patrick54 - 06-08-2022, 10:21

Oczywiście chce pojechać jeszcze raz i sprawdzić stan baterii, przy pierwszych oględzinach nie miałem OBD oraz teflonu z Androidem aby skorzystać z Watchdoga-a. Szacując naprawę zawsze liczę trochę na górkę, natomiast to by była moja pierwsza hybryda, którą „naprawiam” dlatego niewiadomych rzeczywiście może być więcej, stąd tez mój post tutaj :) . Generalnie dzięki takim naprawom aut duuużo nauczyłem się o motoryzacji i cały czas siedziałem w VAG-u więc jeżeli się zdecyduje to będzie dla mnie nowa przygoda. Na coś szczególnie powinienem zwrócić uwagę przy kolejnych oględzinach? Przy wstępnych poszukiwaniach części nie mogę znaleźć jeden rzeczy, „pompki” w okolicach skrzynki bezpieczników pod maską (zdjęcie nr 15 obok koła), widać ją na zdjęciach, zakładam, że służy ona do systemu chłodzenia baterii, ale to tylko moje przypuszczenia, nie wiem czy jest sprawna ale szukam w razie co jak by się okazało, ze będzie trzeba ją wymienić. A jak już jesteśmy przy temacie układu chłodzenia to czy wszytko (silnik i baterie) jest chłodzone za pomocą jednego płynu czy może baterie wcale w taki sposób nie są chłodzone?
mohinder - 06-08-2022, 11:55

Z tego co wiem bateria jest chłodzona z klimatyzacji. Ma wewnątrz wymiennik i wentylator.
Odnośni owej pompki to jesli jest w układzie chłodznia to możliwe, że w układzie któregoś z silników elektrycznych. Czy ich instalacja jest wspólna jeszcze tego nie wiem.

nemmooo - 10-08-2022, 22:49

Za tą cenę może być warto tylko sprawdź jak się jeszcze jak się bateria ładuje. Bo jeśli stał długo i spadło do zera to czeka Cię zakup używki a to dodatkowy koszt rzędu 10-14k.
Rander - 10-08-2022, 23:24

Tutaj jeszcze o tyle dobrze / niedobrze, że:

1. Dobrze, że nie ma aktywnego tempomatu - ponoć jego naprawa i kalibracja kosztuje majątek.

2. Szkoda, że nie ma aktywnego tempomatu - po przyzwyczajeniu się ciężko jechać autem ze statycznym tempomatem albo bez niego.

patrick54 - 11-08-2022, 05:50

nemmooo napisał/a:
Za tą cenę może być warto tylko sprawdź jak się jeszcze jak się bateria ładuje. Bo jeśli stał długo i spadło do zera to czeka Cię zakup używki a to dodatkowy koszt rzędu 10-14k.


Myślisz, ze jest to możliwe, ze bateria wyładowała się do zera? Jeżeli tak się stało to już nie wstanie?

nemmooo - 11-08-2022, 11:15

Wstać wstanie ale nie wiadomo czy będzie dawała się ładować. Auto odpala? Jeśli tak to odpal i wrzuć przycisk charge, na watchdog phev zobaczysz napięcia na poszczególnych modułach baterii. trzeba sprawdzić jakie napięcia są, czy w ogóle się ładuje, jakie różnice pomiędzy najmocniejszym i najsłabszym ogniwem.
Michauek22 - 15-08-2022, 14:54

mohinder napisał/a:
bateria jest chłodzona z klimatyzacji

Tak i to nawet jak klima w kabinie jest wyłączona...

mohinder - 15-08-2022, 15:27

I jak patrick54 zdecydowałeś się? Jestem ciekaw Twojej decyzji po zebraniu danych.
patrick54 - 17-08-2022, 22:52

Dzisiaj znowu obok niego przejeżdżałem, niestety nie miałem jeszcze czasu podjechać. Wczoraj kupiłem moto i wymiana auta zeszła na drugi plan. Ale i tak zamierzam podjechać i go posprawdzać zgodnie z Waszymi sugestiami. Oczywiście o wynikach poinformuje tutaj.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group