To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Lancer Ogólne - Gdzie znajdę dolot i wylot przy regulacji zaworów?

MitshubishiCN? - 06-08-2022, 21:26
Temat postu: Gdzie znajdę dolot i wylot przy regulacji zaworów?
Witam, gdzie znajdę dolot i wylot , w moim autku? Lancer 1.6 16v silnik 4g92. Jeśli macie zdjęcie to bardzo proszę o zdjęcie. Z góry dziękuję!
pitt63 - 07-08-2022, 07:45
Temat postu: Re: Gdzie znajdę dolot i wylot przy regulacji zaworów?
MitshubishiCN? napisał/a:
Witam, gdzie znajdę dolot i wylot , w moim autku? Lancer 1.6 16v silnik 4g92. Jeśli macie zdjęcie to bardzo proszę o zdjęcie. Z góry dziękuję!

Zawory wylotowe są od strony kolektora wydechowego a zawory dolotowe od strony kolektora ssącego. Inaczej rzecz ujmując patrząc na silnik, stojąc przed samochodem, pierwsze są zawory dolotowe a z tyłu silnika wydechowe. Czy o to chodziło? Powiedz jeszcze, po co tobie ta tajemnicza wiedza?

MitshubishiCN? - 08-08-2022, 20:18

Dzięki, potrzebuję wyregulować zawory, i czy wiesz może czy do wyregulowania zaworów jest potrzebne jakieś specjalne ustawienie tłoków? Czy po podniesieniu pokrywy mogę przejść od razu do mierzenia szczelinomierzem i regulacji?
pitt63 - 09-08-2022, 06:24

Sprawdzić pewnie będziesz mógł bez problemu. Powstaje natomiast problem w chwili konieczności regulacji bo to już wyższa szkoła jazdy. Trzeba rozebrać pół silnika tj. rozmontować rozrząd, wałki rozrządu i mieć przede wszystkim części zamienne w postaci tzw. szklanek. Szklanki tylko oryginał, zamienników brak. Koszt jednej to około 40-50 PLN a jest ich 16 szt. Oczywiście zapewne nie wszystkie będą do wymiany o ile w ogóle będą. U mnie były sprawdzane zawory w ubiegłym roku przy przebiegu około 110 tkm i nic nie trzeba było regulować. Masz LPG? Jeśli tak to raczej musisz się liczyć z regulacją. Więcej info znajdziesz w osobnym temacie na temat regulacji zaworów.
plecho1 - 09-08-2022, 06:49

pitt63, autorowi tego tematu chyba chodzi o starszą wersję gdzie regulacja jest realizowana śrubami. Aby wyregulować w takim silniku zawory najlepiej podnieść jedno przednie koło i wrzucić 5 bieg a następnie obracać silnikiem za to podniesione koło oczywiście zgodnie z kierunkiem pracy silnika. Tak obracamy aby regulowany zawór nie był podpierany przez krzywkę wałka, najlepiej aby krzywka wałka podczas regulacji skierowana była w przeciwną stronę niż w kierunku dźwigienki zaworowej.
Krzyzak - 09-08-2022, 08:46

Musisz ustawić wał na pozycji T (dla komfortu warto zdjąć górną pokrywę rozrządu - to z reguły 3 śrubki). W tej pozycji jeśli wał na T i znak na wałku rozrządu się zgadza to regulujesz pewne zawory (oba na 1 cylindrze, dolot na 2 i wydech na 3) i robisz obrót wałem! i regulujesz pozostałe.
Tu ładnie opisane:
http://wirahybrid.blogspo...ce-setting.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group