To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Ograniczenie mocy (maksymalnie wkręca na 4tyś) brak błędów

fh1216 - 07-08-2022, 18:56
Temat postu: Ograniczenie mocy (maksymalnie wkręca na 4tyś) brak błędów
Witam...zagadka typu "z archiwum x " .... otóż po wymianie rozrządu auto dostało 2osobowości - nie wkręca sie powyżej 4tyś obrotów (czasem nagle cos jej przejdzie i chodzi tak jak powinna) - brak błędów...rozrząd sprawdzony 2raz i wszystko ok -na znakach ..... wysprawdzane duzo rzeczy :
1. Przepustnica ok - płynnie chodzi i otwiera sie cała
2. Zmieniony filterek paliwa w pompie WC (ori mitsubishi)
3. Cewki zapłonowe i przewody WC ok (świece nowe pół roku temu takie jak książka przewiduje)
4.ciśnienie z pompy WC w granicach 4Mpa przy 2tyś (troszke malo ale do wymiany rozrządu samochód jezdził bezproblemowo)
5. Byłem u 3różnych mechaników (każdy swój komputer i brak błędów)
6. Egr był zaslepiany na czas "sprawdzenia/wyeliminowania go jako przyczyny)
7. Ogólnie nie wkręca powyżej 4tys obrotów ale czasem podczas jazdy samo jej przejdzie i drze jak wsciekła ale po zgaszeniu znów to samo
8.przeplywomierz sprawdzony i ok
9. Podmieniłem czujnik w regulatorze pompy WC z innego sprawnego silnika i te same objawy
ALE DOSZEDŁEM DO TEGO ŻE - gdy silnik jest odpalony (i nie wkreca sie na obroty) odepne na chwile kostke z czujnika w regulatorze pompy WC i po chwili zapne spowrotem (silnik nie zdąży zgasnąć) to silnik chodzi jak nowy bez żadnych usterek/błędów- tak jak wczesniej - ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nadal szwankuje z ograniczeniem max do 4tyś obr ... nooo czarna magia...
Ktoś ma jakis pomysł ?
Filtr powietrza nowy ...zastanawialem sie jeszcze nad wymianą pompy paliwa w baku (filtr w pompie) ale noo jesli na odpalonym silniku odepne i założe wtyczke od czujnika regulatora pompy WC wszystko chodzi i drze jak szalona bez zadnych szarpań i błędów....
Carisma 1.8 GDI 2000r polift
Aha dodam że przed wymianą rozrządu kąt wyprzedzenia zapłonu byl 8* a teraz jest 5* ..... silnik 290tyś km

plecho1 - 07-08-2022, 19:41

A sprawdzałeś błędy metodą błyskową? Starsze miśki czyli benzyniaki sprzed 2001 i diesle starsze niż 2004 są dość wredne w diagnostyce i niewiele kompów je ogarnia a takie objawy wskazują na tryb awaryjny a ten bez powodu nie występuje i raczej te komputery podpinane wszystkiego nie pokazały. Najlepiej po prostu wymrugać błędy https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981&postdays=0&postorder=asc&start=0
fh1216 - 09-08-2022, 14:01

Wymieniłem filterek pompy WC (mimo że pół roku temu wymieniałem i tez ORI ) zresetowałem komputer i jak ręką odjął :) narazie jest OK ;)
Łukaszek - 26-06-2024, 18:51

Witam czy posiada ktoś do sprzedania magnes który znajduje się w przepustnicy Carisma GDI 122KM rok2002


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group