Outlander I GEN Techniczne - ETACS - połączenie i programowanie
W@sio - 10-08-2022, 17:28 Temat postu: ETACS - połączenie i programowanie Drodzy moi,
Próbowałem w ASO (mają tylko podstawową wersję MUT-III), próbowałem z Grzesiopolem jego OpenPort 2.0 - i nie dało rady połączyć się z modułem ETACS.
Czy ktoś z Was może próbował? Jest szansa, że ktoś z lubelskiego może mi to ogarnąć? Ewentualnie jakieś wskazówki?
A teraz, dlaczego i po co próbuję - otóż znalazłem instrukcję jak uruchomić tempomat w Outku I gen, ale niestety sposób ten działa tylko w wersji 2.4... Jak być może słusznie podejrzewam, funkcja ta ukryta jest w ETACS i pewnie wymaga doprogramowania/aktywowania.
Wszystkie niezbędne podzespoły już nabyłem drogą kupna i teraz pozostaje tylko włączenie tej funkcji.
Koś coś?
grzesiopol - 10-08-2022, 22:28
Pioter a podłączyłeś wszystko? Co konkretnie kupowałeś, jakie elementy, może jutro popatrze w pracy jak będzie chwila.
W@sio - 10-08-2022, 22:34
Nie podpinałem Grzesiu, bo metoda zworki nie zadziałała, kupiłem w parexbudzie czujniki do sprzęgła i hamulca oraz manetkę, zostaje tylkozamontować wsystko
grzesiopol - 10-08-2022, 23:03
Z tego co patrze to raczej nie ma możliwości zmiany jak to ma miejsce w OII. W OII jest to na zasadzie (ETACS) komunikacji dwustronnej między poszczególnymi systemami coś w rodzaju cyfrowej wymiany danych. W twoim może to być na zasadzie analogowej czyli ETACS jest zaprogramowany fabrycznie, podpinasz urządzenie i ma działać.
Dwie rzeczy
1. podłączasz wszystko i ma działać, jeżeli ETACS jest programowany pod wszystkie auta jednakowo lub jeżeli nic ci nie brakuje.
2. podłączasz wszystko i zmieniasz ETACS na taki z auta z tempomatem. Reszta ustawień dla pozostałych urządzeń powinna się nie zmienić bo tak jak myśle tempomaty były wkładane w "wysokich" wersjach.
Popatrze jeszcze i odezwe się jak będę mądrzejszy
[ Dodano: 11-08-2022, 00:18 ]
Schematy prawde ci powiedzą. A i owszem tempomaty były założone w 2.4 ale zapomniałeś dodać, że w automatach.
Tempomat w Outlanderze w głównej mierze opiera sie na ECU A/T a właściwie ECU silnika dedykowanego do automata. i to on steruje wszystkimi funkcjami i odbiera sygnały z poszczególnych urządzeń jak włączniki stop, prędkość itp. Nie ma włącznika sprzęgła więc założenie samych gratów od tempomatu nic ci nie da bo musiałbyś robić przekładkę automatu.
Rozwiązanie:
1 poszukać bliźniaczego rozwiązania tempomatu z aut ze skrzynią manualną, przełożyć i zrobić z dwóch jeden
2. zakupić uniwersalny zestaw tempomatu.
Opieram to na znalezionym schemacie do Outlandera zawierającego takie elementy: Engine A/T ECU, stop switch, engine cotrol relay, output shaft speed sensor, inhibitor switch, auto-cruise control switch wraz z clock spring i electronic controlled throtlle valve i accelerator pedal position sensor.
To co kupiłeś nie wystarczy. Brakuje elementu najwazniejszego czyli ECU odbierającego sygnały z czujników i włączników i sterującego przepustnicą.
Tanio i łatwo nie będzie jak w Outku II gdzie wystarczy tylko coś małego dokupić i uruchomić w ETACSie.
W@sio - 11-08-2022, 09:06
grzesiopol napisał/a: | A i owszem tempomaty były założone w 2.4 ale zapomniałeś dodać, że w automatach. |
Tylko widzisz Grzesiu, w 2.4 ze skrzynią manualną to też działa, a przecież różni się ECU. Wydaje mi się, że obsługa tempomatu jest związana nie tyle z ECU co z ETACS, ale może mi się tylko wydaje. Poszukam w necie ETACS z 2.4, może w ten sposób się uda...
Bzyk_R1 - 11-08-2022, 09:54
Nie jestem do końca zadowolony z uniwersalnego zestawu tempomatu. Urządzenie jest dosyć nieprecyzyjne i działa z opóźnieniem. Ja myślałem o innym jeszcze rozwiązaniu. Jak wiecie Outlander ma przepustnice elektroniczną. Do niej sygnał idzie z TPSa sterowanego linką gazu. Wszelkie uniwersalne tempomaty działają na zasadzie różnych silniczków które mają za nas pociągać linkę gazu. A przecież wystarczy zmierzyć i sprawdzić sygnały jakie wysyła TPS do przepustnicy i je zastosować w osobnym urządzeniu które będzie naszym kontrolerem tempomatu. Może to brzmi nierealnie ale przecież ludzie w kosmos latają. Do tego można dołożyć proste czujniki na hamulec i sprzęgło które automatycznie wyłączały by nasz kontroler.
|
|
|