To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Gdzie te konie???

Neko - 10-09-2022, 17:48
Temat postu: Gdzie te konie???
Witam. Przeszukałem forum i internety, wiem że jest taki problem u innych, jednak wszystko jest mało precyzyjnie opisane. Mianowicie mój pacjent potrafi złapać muła przy przyspieszaniu, tak jak by w ogóle nie miał boost'u. Występuje to tak na przemian, czasem jest ok a czasem jedzie jak NA odprężone heh. Poczytałem i pomyślałem że złe paliwo - verva z jakiejś franczyzowej stacji, więc zalałem Shella 100, jednak problem się powtarza i to coraz częściej.
Lubię te turbiaki jednak mnie to wkurza.....jak auto nie może jechać normalnie. Czy naprawdę trzeba kupować fabrycznego złoma żeby nie stresować się samochodem...Check'a nie wyrzuciło, na postoju normalnie na obroty wchodzi, tylko pod obciążeniem tak ma. Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.

Bzyk_R1 - 10-09-2022, 20:14

Ale w czym dokładnie jest problem?
Neko - 10-09-2022, 21:19

Problem jest taki że raz jedzie jak turbo a drugi raz jak N/A. Wiem że tak na odległość to wróżenie z fusów, ale było kilka worków, które nie dały jednoznacznej odpowiedzi.
Turbocbr - 11-09-2022, 22:54

Neko, u mnie kiedyś padł solenoid sterujący WG turbosprężarki , objawy były takie same , aczkolwiek radzę zamontować wskaźnik doładowania . rozumiem że lpg nie ma ?


Neko - 12-09-2022, 09:52

Tak, LPG nie ma, czysta benzyna. Muszę poszukać tej cewki. Dzięki Turbocbr.8


Może takie głupie pytanie, ale gdzie w tym aucie znajdę ten zaworek. Bo na pierwszy rzut oka pod pokrywą nie rzuca się w oczy. Jeszcze raz z góry dziękuję za pomoc.

Bzyk_R1 - 12-09-2022, 22:54

Po prawej stronie pokrywy zaworów pod rurą idącą od IC do przepustnicy. Głęboko pod stertą kabli i przewodów musisz się dobrze przyjrzeć.
Neko - 13-09-2022, 20:04

Bzyk_R1 napisał/a:
Po prawej stronie pokrywy zaworów pod rurą idącą od IC do przepustnicy. Głęboko pod stertą kabli i przewodów musisz się dobrze przyjrzeć.


Dziękuję i przepraszam że piszę jak dziecko, to moje pierwsze od dawna auto z rzędową poprzeczną czwórką.
Zawór znalazłem i podmieniłem na jakiegoś fiatowskiego solenoida, oczywiście wtyczka zdrutowana hehe. Wziąłem na testy i było czuć ogromną różnicę na plus, jednak przy mocniejszym przyspieszeniu na 2 biegu coś mocno szarpnęło a mi prawie stanęło serce heh. Jednak auto nie zgasło i check się nie zapalił, choć przy zapłonowej choince zawsze się na chwilkę zapala.
Wróciłem powoli do domu i zrobiłem diagnostykę. Pokazało mi błąd P0033 - obwód zaworu sterowania turbiną o_0. Błąd skasowałem, i zajrzałem pod maskę, okazało się że jeden z moich drutowanych pinów wypadł. Zabezpieczyłem to wszystko będę obserwował. Coś z moim oem solenojdem naprawdę było nie tak. Krzysztof, mówiłeś w filmikach, że korekta krótkoterminowa powinna wynosić ok. 10% na biegu jałowym, a co to może oznaczać jak u mnie pokazuje ok. 2% a 10% jak auto się toczy na jedynce?
To auto jednak ma duszę, duszę kobiety którą chciało by się bez przerwy, no... wiadomo....przytulać, a która ma swoje małe fochy i kombinuj co ona ma na myśli...

[ Dodano: 14-09-2022, 21:41 ]
Niestety, z tym drugim zaworem jest przeładowanie, a w serii nie ma bov'a. Zamówiłem manometr i szukałem tego zaworu nr, ale nawet w Warszawie u mitsumaniakow tego nie mają. Nie chcę wydawać kasy na kolejne "druty". Jeżeli ktoś ma do sprzedania taki zawór lub ma namiary to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.

Bzyk_R1 - 15-09-2022, 00:17

Założyłeś niewłaściwy zawór i auto dostało overboosta co spowodowało szarpnięcie. Fabrycznie komp odcina paliwo gdy doładowanie w serii osiąga ponad 1.2 bara. Gratulacje, właśnie wygrałeś 6000 zł bo tyle +/- kosztuje 2 silnik, gdyby coś poszło nie tak i auto by dłużej pojechało.

Myślę że powinieneś założyć stary oryginalny zawór i kliknąć nowy na ali jeżeli nie można go dostać w ASO, chociaż wątpię bo niedawno ktoś ze znajomych taki zamawiał. Mr212636 pamietaj. Jeżeli chcesz jeszcze pokombinować to ponoć dobrze spisują się zaworki z jakiegoś BMW i z grupy VAGa ale w tej chwili nie mam numeru tych części.

Vendo - 15-09-2022, 18:33

Nie chcę się koledze wcinać w temat ale mam jedno pytanie Bzyk_R1
Napisałeś, że komp odcina paliwo jak doładowanie przekroczy 1.2 bara, a czy jest jeszcze jakieś ograniczenie po przepływomierzu? Np. w moim Volvo jest tak, że gdy przekraczam 200g/s to sterownik przymyka przepustnicę.

Bzyk_R1 - 15-09-2022, 19:58

Vendo, nie jestem tego pewien ale błąd przepływomierza również daje takie obiawy. Outlander nie ma sondy szerokopasmowej więc "liczy" sobie z prostego algorytmu mając dane z MAFu, czasów wtrysków oraz czujnika doładowania. Nie wiem czy sterownik Outlandera również obcina po przekroczeniu wartości g/s zadanej w programie. Wiem że po strojeniu przepływy są o wiele większe niż w serii.
Turbocbr - 19-09-2022, 23:01

silnik outlandera turbo pracuję na przepływomierzu , auto niema Map Sensora Bzyk_R1, chyba ze ktoś ma komputer standalone i dodatkową biżuterię :mrgreen:
Bzyk_R1 - 20-09-2022, 09:43

Turbocbr, a gdzie ja napisałem że ma Map sensor?
Turbocbr - 20-09-2022, 11:37

Cytat:
oraz czujnika doładowania

Bzyk_R1 - 20-09-2022, 20:41

Krzysztof podpinałeś kiedyś ELMa do Outlandera? To chyba pytanie retoryczne...jest tam taka wartość wskazań jak boost? Czy też doładowanie? Wpisz sobie taki numer części jeszcze z Outlandera

MR204853

Ot to cały czujnik chociaż nie do końca to poprawna nazwa dla niego.

Neko - 21-09-2022, 16:24

Witam ponownie. Założyłem oryginalny zaworek 420zl ASO. Szczerze to jest jak by lepiej, ale nie to co przy tym poprzednim. Dziwne jest to że jak dodaje gazu tak powiedzmy płynnie i nie do końca to auto fajnie przyspiesza, natomiast przy konkretnym bucie jest dziwnie, tak jak by faktycznie był problem z paliwem. Kupiłem manometr, tylko że na jego montaż potrzeba będzie całej soboty, a w mojej branż czasu brak heh( pozdrawiam ludzi pod patronatem Św. Floriana) może ma ktoś jakiś pomysły, co by jeszcze przejrzeć?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group