Outlander II GEN Techniczne - [II 2.4 MIVEC] SERVICE REQUIRED - kontrolka akumulatora i bł
Kejrol - 30-09-2022, 19:49 Temat postu: [II 2.4 MIVEC] SERVICE REQUIRED - kontrolka akumulatora i bł Cześć!
Mam problem z nowo zakupionym Mitsubishi Outlander 2009 rok w wersji 2.4 CVT.
Kupiłem go 1 września, tydzień później założyłem gaz i tak jeździłem.
Przebieg 134kkm, wymieniłem oleje, akumulator bo padł po założeniu gazu.
Dziś w granicy przejechanego 1000km tym autem, chwile obok domu wyskoczył błąd
"SERVICE REQUIRED" a przy tym kontrolka Akumulatora i wyłączył mi całkowicie wspomaganie kierownicy.
Samochód ma WEBASTO które dziś pierwszy raz próbowałem użyć (w godzinach porannych) - jedyny skutek użycia webasto to było "tykanie" w środku samochodu i brak innych rzeczy. Webasto wyłączyłem i tyle.
Co to może być za problem? Jak go sprawdzić?
Guzik "Info" nie funkcjonuje przy tym błędzie i nie pokazuje co należy sprawdzić.
Mam OBDII (ELM 327 na bluetooth) z Megane III, ale nie do końca wiem jakie oprogramowanie do tego użyć i czy w ogóle da się coś z tym zrobić. Zdjęcie błędu dołączam poniżej.
Kojarzy ktoś jak mogę zdiagnozować błąd?
[EDIT]
Dodam jeszcze, że wyskoczył błąd CHECK HEAT (coś takeigo), nie było płynu chłodniczego w zbiorniku, pojechałem (innym autem) do sklepu, zakupiłem i dolałem.
Temperatura wskazywała 108*C. Mam cichą nadzieję, że to tylko "przegrzanie" i wystudzenie się silnika i dolanie płynu naprawi problem i rano będzie po problemie, aczkolwiek na przyszłość chciałbym wiedzieć co się wydarzyło.
Bizi78 - 30-09-2022, 21:21
Sprawdź najpierw voltomierzem jakie masz ładowanie akumulatora, bo może altek padł.
rozalk - 01-10-2022, 10:03
A pasek wielorowkowy jest na swoim miejscu ?? Może się zerwał.
waran73 - 01-10-2022, 12:35
Witaj kolego..nie wiem czy pamietasz ile bylo plynu w zbiorniku zaraz po zalozeniu instalacji,ale jesli 1000km pozniej zbiornik jest pusty a temperatura poskoczyla to znaczy ze nie tylko w zbiorniku nie bylo plynu ale tez ze bylo go malo w chlodnicy i reszcie systemu.108C to jeszcze nie tragedia..jesli pojezdzisz pare-nascie kilometrow to system wciagnie sobie plyn ze zbiornika i w zbiorniku znowu bedzie go malo lub wogole.znowu trzeba bedzie dolac...i starannie obserwowac czy plyn nie znika lub gdzie znika..wycieki z instalacji lpg...z webasto etc..
Kejrol - 01-10-2022, 21:18
Cześć, dzieki za odpowiedzi. Plynu było lekko ponizej minimum.
Co do paska - dzis byleem na wyjeździe innym samochodem, jutro rano będę sprawdzać, brat mi taka samą diagnozę wystawil. Zobaczymy co i jak
[ Dodano: 02-10-2022, 07:36 ]
Dziękuję Panowie... Nie wiem jakim cudem nie zauważyłem paska na dnie silnika... Chyba w złości i stresie tam nie zajrzałem. Tak to pasek zerwany
Marvw - 02-10-2022, 08:57
To tykanie to pracująca pompka od webasto, po napompowaniu paliwa paliwa powinno sie rozpalić.
Kejrol - 02-10-2022, 17:33
Marvw napisał/a: | To tykanie to pracująca pompka od webasto, po napompowaniu paliwa paliwa powinno sie rozpalić. |
Czy okolo 20 minut i powinno działać?
Marvw - 02-10-2022, 19:04
Jeśli było długo nie używane to potrzebuje trochę czasu, także w samym Webasto powinno być słyszalny wirnik.
Kejrol - 10-10-2022, 21:24
Marvw napisał/a: | Jeśli było długo nie używane to potrzebuje trochę czasu, także w samym Webasto powinno być słyszalny wirnik. |
Po rejestracji widzę że mieszkasz niedaleko, jakbyś był czasem w Stargardzie daj znać, chętnie bym zobaczył jak to chodzi u Ciebie.
Pasek założony, auto chodzi super. Jutro drugie podejście do webasto - zostawie go na całe 20 minut żeby zobaczyć czy się rozpali webasto. Nagram film, może z dźwięku coś ktoś będzie w stanie stwierdzić
|
|
|