Outlander III GEN Techniczne - Autopoziomowanie lamp Full LED nie działa O3 2019
szary11 - 20-10-2022, 15:46 Temat postu: Autopoziomowanie lamp Full LED nie działa O3 2019 Po rozłączeniu akumulatora (prawdopodobnie, bo być może wcześniej coś się zadziało) przestało mi działać autopoziomowanie reflektorów. Jadąc z obciążeniem świecę ludziom po oczach. Byłem na pobliskiej stacji kontroli pojazdów i w położeniu nominalnym ustawienie lamp jest prawidłowe. Czujniki na wahaczach wyglądają na nietknięte, kostki zapięte. Lampy świecą prawidłowo.
Co mogę zrobić/sprawdzić przed wizytą w ASO? Dopiero w przyszłym tygodniu będę miał jak tam wskoczyć.
Czy układ posiada dodatkowy bezpiecznik? W instrukcji nie znalazłem żadnego opisanego tak, by powiązać z regulacją. Może do jakiegoś układu jest wpięty?
Miał ktoś podobny problem?
[ Dodano: 22-11-2022, 23:53 ]
Potomnym: padł mi moduł komfortu etax/etacs (nie jestem pewny pisowni). Zostanie wymieniony na gwarancji, jednak zamówienie nieco trwa, teoretycznie do grudnia.
ASO deko coś poprawiło, regulacja działa z opóźnieniem. Na równych drogach jedzie się normalnie, na wyboistych zdarza się, że ktoś mi mignie.
[ Dodano: 11-03-2023, 09:54 ]
Sprawa się ciągnęła i niedawno dopiero dobiegła końca.
Wymiana komputera nie pomogła, nadal był problem. Ale zdiagnozowano dzięki nowemu dokładnie problem - tkwił w prawej lampie. Więc aby rozwiązać problem poziomowania został wymieniony komputer i prawa lampa.
Wszystko działa teraz jak należy.
Rander - 11-03-2023, 11:09 Temat postu: Re: Autopoziomowanie lamp Full LED nie działa O3 2019
szary11 napisał/a: | (...)
Wymiana komputera nie pomogła, nadal był problem. Ale zdiagnozowano dzięki nowemu dokładnie problem - tkwił w prawej lampie. Więc aby rozwiązać problem poziomowania został wymieniony komputer i prawa lampa.
Wszystko działa teraz jak należy. |
Następny dowód na to, że zatrudniają idiotów nie mających pojęcia o sprzęcie, który mają niby naprawiać.
szary11 - 11-03-2023, 11:26 Temat postu: Re: Autopoziomowanie lamp Full LED nie działa O3 2019
Rander napisał/a: |
Następny dowód na to, że zatrudniają idiotów nie mających pojęcia o sprzęcie, który mają niby naprawiać. |
To chyba niezupełnie tak.
W ASO mają procedury producenta. Naprawa była gwarancyjna. I ponoć nie człowiek tam decyduje co ma robić, a to co mają wpisane w procedurach i ścieżce usuwania usterki. Tu najpierw czujniki, później komp, a następnie lampy. Miejsca na inwencje nie ma. Kto pracuje w korpo pewnie to zrozumie.
mohinder - 11-03-2023, 14:33
Procedury procedurami ale już od dawna w serwisach pracują nie mechanicy tylko wymieniacze. Wymieńmy to wymieńmy tamto a Ty zapłać. Niestety tak się porobiło.
szary11 - 11-03-2023, 15:53
mohinder napisał/a: | Procedury procedurami ale już od dawna w serwisach pracują nie mechanicy tylko wymieniacze. Wymieńmy to wymieńmy tamto a Ty zapłać. Niestety tak się porobiło. |
To prawda. Tylko co taki pracownik w ASO ma do gadania? Ma się trzymać ścieżki i tyle.
rajan - 13-03-2023, 21:38
mohinder napisał/a: | Procedury procedurami ale już od dawna w serwisach pracują nie mechanicy tylko wymieniacze. Wymieńmy to wymieńmy tamto a Ty zapłać. Niestety tak się porobiło. |
Też mnie to denerwuje, ale:
1) Roboczogodzina kosztuje - zapłaciłbyś 1000 zł albo i 2000 zł za szukanie/diagnozę i 100 zł za naprawę?
2) Wymiana na nowe to gwarancja i dla Ciebie i dla nich. Jakby coś naprawiali i za chwilę przestało działać to miałbyś do nich pretensje i wróciłbyś na naprawę (i patrz punkt 1. - roboczogodzina kosztuje)
mohinder - 13-03-2023, 22:40
Nie, chciałbym żeby zdiagnozowali i wymienili to co trzeba a nie to co im się zdaje.
szary11 - 14-03-2023, 00:36
mohinder napisał/a: | Nie, chciałbym żeby zdiagnozowali i wymienili to co trzeba a nie to co im się zdaje. |
Ale w moim przypadku nie robili tego co im się zdaje tylko tak jak mówi procedura.
I z mojego punktu widzenia wolę nowe części niż naprawiane stare.
Rander - 15-03-2023, 00:19
szary11 napisał/a: | mohinder napisał/a: | Nie, chciałbym żeby zdiagnozowali i wymienili to co trzeba a nie to co im się zdaje. |
Ale w moim przypadku nie robili tego co im się zdaje tylko tak jak mówi procedura.
I z mojego punktu widzenia wolę nowe części niż naprawiane stare. |
To się ciesz, że matołki wymienili komputer w ramach gwarancji.
Bo inaczej, to należałoby od nich żądać montażu starego sprawnego komputera oraz zwrotu opłaty za montaż. Albo przynajmniej zwrotu za komputer i montaż, bo jeszcze przy ponownym montażu mogliby coś innego uszkodzić.
Ja owszem, pracowałem też w korporacjach. Dość często zdarzało się myśleć i iść niezgodnie ze specyfikacją, natomiast zgodnie z doświadczeniem i zdrowym rozsądkiem. Jeśli naprawa odmiennym tokiem została udokumentowana i uzasadniona, to następowały zmiany w procedurach.
mohinder - 15-03-2023, 09:04
Z pracy właśnie w korporacji wiem, że czesto procedury sa pisane przez ludzi którzy nawet nie do końca wiedza o czym piszą. W moim przypadku na przykład nigdy nie brali udziału w naprawie czy remoncie.
|
|
|