ASX Techniczne - system eCall a badanie techniczne na stacji diagnostycznej
Kulos50 - 04-11-2022, 16:08 Temat postu: system eCall a badanie techniczne na stacji diagnostycznej Witam, czy posiadanie w Asx system ecall? Niby od marca 2018 roku każde auto musi mieć taki przycisk w aucie. Ja mam mojego Asx z 2019r a tego przycisku nie mam.
Z racji tego że weszły nowe przepisy i diagnosta musi sprawdzić czy taki system jest w aucie wyprodukowanym po marcu 2018 , tzn że auto nie przejdzie mi przeglądu bo powinienem mieć system ecall a go nie mam? Jakieś jaja.
apikus - 04-11-2022, 20:42
Ale to chodziło homologację od 1.04.2018, a ASX był homologowany wcześniej.
Kulos50 - 05-11-2022, 07:08
apikus napisał/a: | Ale to chodziło homologację od 1.04.2018, a ASX był homologowany wcześniej. |
Jesteś pewny? Skąd takie info?
Myślałem że chodzi o homologację każdego egzemplarza auta, w tym przypadku mojego w 2019 a nie o to że ASX jest produkowany chyba od 2010roku.
apikus - 05-11-2022, 09:27
Homologacja nie jest wykonywana na konkretny egzemplarz. Do homologacji jest wykonywane wiele testów, w tym zniszczeniowych.
Poczytaj w necie:
https://www.prawodrogowe....ll-obowiazujacy
joujoujou - 05-11-2022, 09:38
Z tego co sobie poczytałem wynika że system działa automatycznie, zatem nie wymaga obecności żadnego przycisku. Jeśli się jednak mylę, proszę o skorygowanie.
krzychu - 05-11-2022, 17:19
Przycisk zazwyczaj jest do manualnego skorzystania z pomocy. Ale bankowo to nie było wymagane od 2018 roku. Nawet facelifting często nie wymagają ponownej homologacji.
|
|
|