To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Kod błędu alternatora p2501

alsat1 - 21-11-2022, 09:35
Temat postu: Kod błędu alternatora p2501
Witam.
Posiadam mitsubishi Outlander z 2009 2.0 Did.
Mieszkam w UK.
Auto ogólnie chodzi ok, serwisowany co roku, olej, filtry itd.
Jakieś 3 miesiące temu padł w nim Alternator, odpadło to kółko co na nim jest pasek. Sworzeń zjechany, mechanik mobilny wymienił na nowy zamówiony łącznie z paskiem wg rejestracji było zamawiane, auto chodzi ok, laduje itd ale pokazuje błąd p2501 na sofcie autocad i na desce pisze service required i na czerowno pali się lampka akumulatora.
Dodam że napięcie na aku przy odpalonym silniku jest chyba jakieś 14,6V.
Nie jestem biegły w autach.
Wg błędu niby to jest jakiś generator lamp i jest za duże napięcie.
Wyczytałem że może to być coś z regulatorem napięcia i chyba jest on wewnątrz alternatora czyli nie jest do końca kompatybilny alternator?
Auto pali normalnie jeździ ok.
Ktoś miał taki przypadek?
Szukam pomocy gdzie może tkwić problem. Jak wykasować ten błąd.
Pozdrawiam

Bizi78 - 21-11-2022, 21:20

Wg. manuala może być:
-uszkodzona wiązka
-uszkodzony altek
-uszkodzone ECU

alsat1 napisał/a:
Dodam że napięcie na aku przy odpalonym silniku jest chyba jakieś 14,6V.

Sprawdź voltomierzem przez parę minut czy napięcie nie skacze za mocno.

Moody - 25-11-2022, 20:16
Temat postu: Re: Kod błędu alternatora p2501
alsat1 napisał/a:
Witam.
Posiadam mitsubishi Outlander z 2009 2.0 Did.
Mieszkam w UK.
Auto ogólnie chodzi ok, serwisowany co roku, olej, filtry itd.
Jakieś 3 miesiące temu padł w nim Alternator, odpadło to kółko co na nim jest pasek. Sworzeń zjechany, mechanik mobilny wymienił na nowy zamówiony łącznie z paskiem wg rejestracji było zamawiane, auto chodzi ok, laduje itd ale pokazuje błąd p2501 na sofcie autocad i na desce pisze service required i na czerowno pali się lampka akumulatora.
Dodam że napięcie na aku przy odpalonym silniku jest chyba jakieś 14,6V.
Nie jestem biegły w autach.
Wg błędu niby to jest jakiś generator lamp i jest za duże napięcie.
Wyczytałem że może to być coś z regulatorem napięcia i chyba jest on wewnątrz alternatora czyli nie jest do końca kompatybilny alternator?
Auto pali normalnie jeździ ok.
Ktoś miał taki przypadek?
Szukam pomocy gdzie może tkwić problem. Jak wykasować ten błąd.
Pozdrawiam

Alternator sam w sobie jest autonomiczny - nie potrzebuje ECU.
Jednak obecnie zwykle wyposaża się go w dodatkowe sygnałowe wejście i wyjście do ECU.
Kiedyś lampka była sterowana "czysto" elektrycznie (gasła gdy potencjały aku i generatora się wyrównywały).
Obecnie brany jest jeszcze ten sygnał wyjściowy z generatora a sama lampka jest sterowana przez ECU.
Napięcie, o którym piszesz świadczy, że alternator pracuje. Zacznij od sprawdzenia tego połączenia sygnałowego.

PS
Piszesz, że rolka spadła z alternatora? Cała rolka czy tylko ta ułożyskowana zewn obręcz?
Pytam, bo mnie to trochę przeraża bo ostatnio ją wymieniałem. Mam klucz dynamo ale nie taki, którym da się to dokręcić.
Zrobiłem to bez tego klucza ręcznie na ile mi siły wystarczyło (bez przedłużek aby nie zniszczyć T50 na wale) i jeszcze potem "dobiłem" udarowym do kół.
No ale po tym Twoim zdarzeniu straciłem pewność siebie ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group