To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.6] Asx, sprzęgło i dzwiek który znika po jego wcisnieciu

Liliana18 - 30-11-2022, 07:46
Temat postu: [1.6] Asx, sprzęgło i dzwiek który znika po jego wcisnieciu
Dzień dobry
Mam Mitsubishi ASX 1.6 2011
Parę miesięcy temu było wymieniane sprzęgło, cały komplet.
Po jakimś czasie pojawiły siw dźwięki,jakby piszczenie które ustawały Po wciśnięciu sprzęgła.
Pojechałam na rekalmacje, kilka dni później pisk znowu się pojawił. Myślę, że mechanik po prostu posmarował czymś żebym się odczepiła. Pojechałam do innego mechanika i ten stwierdził, że sprzęgło musu być wadliwe i ociera o łożysko. Wróciłam do mechanika, który wymieniał mi sprzęgło na kolejną reklamacje. Auto stało u niego dwa tygodnie. Niby sprzęgło znowu wymienił na nowe innej firmy i wszystko miało być ok. Dziś rano znowu słyszę ten dźwięk a auto odebrałam jakieś 2 tyg temu🤦‍♀️
Czy ktoś z was się orientuję co to może być? Nie chce mu się wierzyć, że kolejne sprzęgło jest wadliwe.
Ten dźwięk to takie piszczenie jakby tarcie metalu o metal. Zanika kiedy wcisnę sprzeglo.
Czyżby to łożysko? Ale to też było wymieniane.

pitt63 - 01-12-2022, 09:09

Coś ten mechanik czaruje. Łożysko ociera o sprzęgło!? Łożysko oporowe, zwane również wyciskowym, przy każdym wciśnięciu sprzęgła "ociera" o docisk sprzęgła. Gdyby była to wina tego łożyska to właśnie w tym momencie byłoby je najgłośniej słychać. Owszem może ono też hałasować, gdy sprzęgła nie używamy przy pracującym silniku. Wówczas może to być też piszczenie. Moim zdaniem mechanik niezbyt solidnie wykonał swoją robotę i tam gdzie trzeba nie użył grama smaru. Trzeba go zastosować na wałku skrzyni biegów i miejscach gdzie pracuje łapa sprzęgła. Bez osłuchania jednak to są tylko domysły.
Liliana18 - 01-12-2022, 14:04

https://drive.google.com/drive/folders/1LqCU1MStiQzGzkxENW8-v3OiMQqYPJ96

Tu masz link do filmiku jak piszczy. Piszczenie zaczyna się chwile po tym jak odpalę auto. Jak wcisnę sprzeglo piszczenie ustępuje
Już raz niby smarował smarem przy pierwszej reklamacji, przy drugiej miał poprawiać łapę sprzęgła. Przy 3 reklamacji wymienił sprzęgło na nowe innej firmy i piszczenie wróciło 😪
Już nawet nie chce 4 raz jechać do niego.

pitt63 - 01-12-2022, 15:55

Jasne. Miałem to samo i była to łapa sprzęgła. Na "ślepo" użyłem jakiegoś WD40 i przestało piszczeć. Ja bym się tym jednak nie przejmował.
Liliana18 - 02-12-2022, 14:27

Wiesz jakie uciążliwe jest to piszczenie. Ja je nawet w kabinie słyszę jak radio jest wyłączone.
Wstyd mi przed sąsiadami bo piszcze gorzej niż sąsiadka która krzyczy na męża :cry: :oops: :oops:
Spróbuję z tym WD 40 widocznie nie ma innego wyjścia

miras713 - 05-08-2023, 21:10

Czy to jest następna z przypadłości tego samochodu, ja mam to samo piszczenie, muśnięcie pedału sprzęgła eliminuje ten dźwięk. Nadmienię że sprzęgło działa prawidłowo, o co w tym wszystkim chodzi, skąd ten irytujący dźwięk, jakaś wada fabryczna czy jak? Japońska technologia w dupę mać.
zbigniew77 - 06-08-2023, 08:43

Pitt63 ma rację skoro piszczy to nie ma smaru i pracuje na sucho .Zapewne jest zbyt mały odstęp od tzw. słoneczka i łożyska wyciskowego.Łożysko i słoneczko delikatnie trą o siebie na sucho i wytwarzają pisk tak cienki jak ,,styropianem po szybie"Można to zniwelować odsuwając łożysko od słoneczka ...mechanik powinien wiedzieć jak to zrobić .. zwiększyć luz między łożyskiem wyciskowym i słoneczkiem .. czyli delikatnie zwiększyć skok jałowy pedału sprzęgła tak aby łożysko cofało się do tyłu w stosunku do słoneczka .Po za tym nie liczcie na to że producent nasmarował sumiennie nowe łożysko wyciskowe. Ostatnio kupując łożysko napinacza paska napędu noży do Traktorka-kosiarki sprawdziłem profilaktycznie z ciekawości ile jest smaru....o zgrozo ..jedna kropelka , gdybym nie uzupełnił sam zapewne do końca sezonu by to łożysko nie wytrzymało. I o to producentowi chodzi .. przyjdź i kup następne łożysko za 2 tygodnie :P Stara zasada .. kto smaruje ten jedzie. Pitt63 Powiedz tylko kolegom jak i z której strony dojść do tego sprzęgła aby prysnąć WD40 .A co do pisków to jeszcze nie słyszeliście pisku wentylatora gdy tulejka pod wentylatorem zaciekła wodą... :badgrin: włączasz wentylator a tu....pisk jak byś włączył wiertarkę :badgrin: ..wewnątrz auta nie słychać radia ..to jest dopiero pisk :D Oj wasza sąsiadka krzycząca na męża raczej nie ma tu szans :x
Krzyzak - 06-08-2023, 18:32

zbigniew77 napisał/a:
jak i z której strony dojść do tego sprzęgła aby prysnąć WD40
łapa sprzęgła chodzi w takiej gumie uszczelniającej - można ją wyjąć i jest spora dziura wtedy
chyba, że zamiast się przesuwać, to się tam obraca wałek - wtedy jest dużo mniejsza... można próbować zdjąć rozrusznik i tamtędy, ew czasem od spodu jest osłona używana gdy przykręcamy konwerter automatu
metod sporo, pewnie każda równie dobra

pitt63 - 06-08-2023, 18:45

Wywołany przez Zbyszka do odpowiedzi informuję, że ja do posmarowania elementów sprzęgła użyłem WD40, jak już pisałem ale można również innego podobnego środka. Na dyszę założyłem cienką rurkę będącą przy opakowaniu tego specyfiku i wsunąłem po łapie sprzęgła najdalej jak się dało i wtedy wpuściłem trochę smarowidła. Trafiłem bo do dzisiaj spokój z piszczeniem. Nie przesadzajcie jednak z tym smarowaniem, pewnie wiecie dlaczego.
miras713 - 06-08-2023, 19:32

Jeśli macie chęć to jest ciekawy opis działań na ten temat na ruskim forum Mitsubishi. Ciekawe rzeczy tam ruskie opisują odnośnie napraw i przeróbek Asx-ów. Zawsze tam zaglądam jak mnie coś interesuje, oczywiście poprzez tłumacza googla, chyba że ktoś jeszcze pamięta język wrogów z podstawówki. Link z w/w tematu:

https://www.mitsubishi-as...t=8672&start=15

Krzyzak - 07-08-2023, 08:04

To korzystając z tego co podałeś - guma na łapie sprzęgła oznaczona jest nr 3, trzeba zdjąć i będzie widać co i jak.
Jak słusznie tam napisali - trzpień wysprzęglika też warto nasmarować - to jest nr 1.

miras713 - 07-08-2023, 12:18

Tak jest, wszystkie te miejsca warto utrzymywać w czystości i przesmarować od dzwona wielkiego. Zbiera się tam mnóstwo syfu a tym bardziej w środku (pył zużywającej się okładziny sprzęgła). Lecz jeśli te zabiegi nie pomogą odnośnie piszczenia to niestety pozostaje wymiana łożyska i słoneczka czyli de facto wymiana całego sprzęgła.
pitt63 - 07-08-2023, 15:28

miras713 napisał/a:
Jeśli macie chęć to jest ciekawy opis działań na ten temat na ruskim forum Mitsubishi. Ciekawe rzeczy tam ruskie opisują odnośnie napraw i przeróbek Asx-ów. Zawsze tam zaglądam jak mnie coś interesuje, oczywiście poprzez tłumacza googla, chyba że ktoś jeszcze pamięta język wrogów z podstawówki. Link z w/w tematu:

https://www.mitsubishi-as...t=8672&start=15

:badgrin: Wtedy to byli nasi "przyjaciele". A tak na marginesie to również na YT ruskie się uzewnętrzniają odnośnie napraw ASX-ów. Niekiedy nie mogę wyjść z podziwy, że przy użyciu takich narzędzi i takimi dziadowskimi metodami naprawiaja takie auta.

miras713 - 07-08-2023, 22:09

Sankcje nałożone na tych sk-nów bolą, naprawiają dziadowskimi metodami bo hajcu nie maja na serwis i na części, zresztą tak samo jak i my, gdyby nas było stać na serwis mitsubishi i jazdę do niego z byle pierdołą to nie byłoby tego forum.
zbigniew77 - 04-12-2023, 22:47

Mam takie pytanie..czy w ASX reguluje się okresowo sprzęgło wraz z zużywaniem się tarczy sprzęgłowej?
Czy istnieje w ASX takie coś jak regulacja sprzęgła?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group