To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Losowa praca na ssaniu, specyficzna praca silnika

karrwas - 22-12-2022, 21:04
Temat postu: Losowa praca na ssaniu, specyficzna praca silnika
Witajcie,
Od dłuższego czasu mój Lancer 1.8 DI-D 150km 4n13 zachowuje się następująco.
Średnio raz na 250km w losowym momencie trasy załącza jakby ssanie, czyli trzyma obroty jałowe na poziomie 900, kiedy normalnie jest to jakieś 800 i na postoju 600. W tym dziwnym trybie jest ciągłe jałowe 900.

Podczas takiego trybu cały czas coś spala - nawet jak jedzie na biegu bez gazu, przez co spalanie wzrasta (opieram się na wskazaniach spalania). Sam silnik też pracuje zupełnie inaczej, dźwięk jest dużo mniej elegancki i zakres mocy się zmienia. Takie zachowanie rozpoczyna się zawsze od cyknięcia w skrzynce z bezpiecznikami przy lewym kolanie, stąd moje podejrzenia o błędne sygnały na przekaźnikach i błędnym sterowaniu silnika. Do tego doszły nieuzasadnione podbicia obrotów na rozgrzanym silniku "krokami" 600-700, 700-800 i tak do 900 i zaraz potem znowu 600 tak jak być powinno i spokój - nie jest to załączanie się klimatyzacji. Oleju mam wrażenie, że przybyło przez ostatnie 9k kilometrów. Płynu chłodniczego nie ubywa.

DPF wyczyszczony, sadzy zero, jedynie czujnik ciśnienia spalin wariuje, wtryski lały ale już nie leją i są wyregulowane. Kolektor wydechowy uszczelniony. Jeden z mechaników stwierdził że spaliny pachną jakby nie dopalało się paliwo. Po uszczelnieniu kolektora wydechowego niedawno pojawiło sięostrzeżenie o EGR, jeszcze nic z tym nie zrobiłem - mocy mu nie brakuje.

Będę wdzięczny za opinię i pomoc.

Bizi78 - 22-12-2022, 21:38

Pewnie następuje wypalanie DPF, sprawdź czy grzeją się wtedy lusterka.
Co do przybywania oleju to też sprawa wypalania.
Przynajmniej tak mi się wydaje 8) .

Po czyszczeniu dpf-u miałeś podpinany komp serwisowy?

karrwas - 22-12-2022, 21:54

Bizi78, po czyszczeniu i reszcie rzeczy które opisałem, prześledziliśmy w komputerze historię wypaleń i za każdym razem ją dokańczał, co 400km. Co by wskazywało na to, że dziwne zachowanie miśka to coś innego niż wypalanie bo załącza je częściej.

Tak to pokazywał tak jak pisałem, 0g sadzy, tylko ciśnienie spalin wariowało i pokazywało chyba na zmianę 1.5 i 2, ale nie chcę skłamać.

Bizi78 - 23-12-2022, 09:26

Co do kompa, to w niektórych markach musisz zakodować, że DPF został wymieniony lub wyczyszczony.
karrwas - 23-12-2022, 09:48

Adaptacji ECU nie pozwoliło zrobić. Mechanik tez ją odradzał ponieważ lejące wtryski były zrobione jakiś krótki czas po praniu DPFa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group