To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Proszę chociaż o sugestię

LordFlasheart - 02-01-2023, 12:37
Temat postu: Proszę chociaż o sugestię
M. Outlander 2.0 benzyna z LPG [zainstalowany od nowości przez mniemiaszków]
Uruchamiam na benzynie
Od jakiegoś czasu, aby uruchomić silnik muszę startować rozrusznikiem jakieś 5-6 sekund.
Odpala i wszystko jest cacy ;-)
Przy uruchamianiu jak popracuję pedałem gazu, to zapali trochę szybciej o jakieś 1-2 sek.
Kiedy zgaszę silnik nawet zaraz po uruchomieniu [jeszcze jest zimny bo pracował 2-3 sekundy] to ponowne uruchomienie odbywa się od pierwszego "strzału" rozrusznika.
Kiedy wyłączę silnik działający na benzynie i będę chciał go uruchomić od nowa po kilku godzinach to akcja jest taka sama 5-6 sek i odpali.
I ciekawostka!!!
W grudniu były mrozy i silnik odpalał na mrozach od pierwszego zakręcenia rozrusznika a teraz jak jest ciepło [styczeń] to znowu kręcę kilka sekund, aby uruchomić silnik.
Nie jest to problem zbyt wielki, bo silnik pracuje równo i nie ma z nim problemu, ale chciało by się aby wszystko było doskonałe w Misiu.
Jeśli ktoś ma sugestię lub jakieś przypuszczenia to proszę o informację.

Krzyzak - 02-01-2023, 13:18

Dawno temu miałem podobnie w innym aucie i winne były wtryskiwacze - zalewały silnik i na gorąco (lub latem) trzeba było kręcić dłużej. W zimie odpalał na przysłowiowy dotyk.
Wymieniłem wtryski na inne i po problemie.

tościk - 02-01-2023, 21:12

LordFlasheart napisał/a:
Jeśli ktoś ma sugestię lub jakieś przypuszczenia to proszę o informację.

Prawdopodobnie wtryskiwacze LPG jak podpowiada Krzyzak.
Prosty test - w trakcie pracy na LPG zakręć zawór na butli, jak wypali wszystko i przełączy na benzynę to zgaś i zostaw na noc. Jak rano odpali bez problemu, to do gazownika na diagnostykę wtryskiwaczy i reduktora (bo ten też może przepuszczać).

Bzyk_R1 - 02-01-2023, 21:24

Panowie objawy sugerują raczej problemy z EVAPem. Tutaj nie ma jeszcze pracy na lpg, a wszystko wraca do normy nawet po kilku sekundach pracy silnika. Bardzo to przypomina objawy z pierwszej generacji Outlandera.

Moja sugestia: zatankuj zbiornik benzyny pod korek i dodatkowo odpowietrz tym cyckiem przy samym wlewie żeby pozbyć się powietrza. Jeżeli będzie dobrze to znaczy że trafiony, jeżeli nie to trzeba zrobić pomysł kolegi tościk, I wypalić cały lpg z układu przed zgaszeniem.

Krzyzak - 03-01-2023, 08:15

tościk napisał/a:
Prawdopodobnie wtryskiwacze LPG
ja miałem na myśli wtryski benzynowe, ale co do zasady wtryski LPG mogą dawać ten sam efekt
waran73 - 03-01-2023, 12:42

Witam..Upewniajac sie ze to outlander II z silnikiem 4B11-prawda..zaczalbym od najprostszej i najtanszej rzeczy--sprawdzenie luzow zaworowych..Moze juz sie zrobilo ,,ciasno"..na benzynie trzeba sprawdzac co 100Tys.a na gazie wiadomo-co 30-40tys..jesli nikt tego nie robil..to wiadomo co..auto jezdzi i jezdzi a luz sie zmienia..
Bzyk_R1 - 03-01-2023, 16:50

waran73, jeżeli chodzi o ścisłość to najprostsze i najtańsze czynności już zostały wymienione w postach wyżej, a później oczywiście luzy zaworowe jak najbardziej można skontrolować.
tościk - 07-01-2023, 18:19

Bzyk_R1 napisał/a:
Panowie objawy sugerują raczej problemy z EVAPem. Tutaj nie ma jeszcze pracy na lpg

Pracy na lpg może jeszcze nie ma, ale to nie znaczy, że układ lpg jest pusty. Taką pewność masz tylko jak zakręcisz zawór na butli i wypalisz resztki z instalacji.
Sam miałem identyczne objawy, jak mi wtryskiwacz lpg przepuszczał.
Ale myślę, że kolega LordFlasheart dostał od nas bardzo dobrą listę do sprawdzenia po kolei, więc chyba sobie poradzi :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group