To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Parownik LPG

LordFlasheart - 11-01-2023, 19:40
Temat postu: Parownik LPG
Wiem, że zrobiłem błąd kupując MO2 z instalacją LPG, założona przez jakiegoś druciarza u mniemiaszków.

Teraz jest problem ze wszystkim, a dokładnie z częściami zamiennymi i serwisem.

Mam taki parownik e-g@s RG10 67R-010496
Chciałbym zrobić, pewnie mnie to nie minie, w najbliższym czasie wymianę membrany w parowniku.
Ale nie ma zestawu kit dla tego czegoś.
A że nie ma serwisu, który mógłby zregenerować ten parownik i ustawić centralkę to aby nie ponosić dodatkowych kosztów. Chciałem sam zrobić regenerację aby nie grzebać w sterowniku.
Szukałem zamiennika u innych producentów, ale nic takiego nie ma lub nie wyszukało mi. Są jakieś używki, ale pewnie moja jest w lepszym stanie niż wyciągnięte z rozbitego samochodu.

Można wymienić parownik na inny ale serwis nie ustawi mi nic w centralce, bo nie mają interfejsu.
Zawsze i to ostateczność to nowa instalacja robiona w Polsce. Dwa lata temu to było 2k PLN. Teraz pewnie więcej "kilogramów"

No i moje pytanie.

Czy ktoś z Was robił może regenerację takiego parownika i może mi podesłać link lub model kit'a dla ww. reduktora?!

apg2312 - 12-01-2023, 00:09

LordFlasheart napisał/a:
Zawsze i to ostateczność to nowa instalacja robiona w Polsce. Dwa lata temu to było 2k PLN

Bo ja wiem, czy to ostateczność, czy po prostu najrozsądniejsze rozwiązanie ??
Butla Ci zostanie (chyba, ze kończy się legalizacja), instalacja też, wymienić musiałbyś wtryski, reduktor, sterownik, więc koszt nie powinien być jakiś zabójczy. A przynajmniej będziesz wiedział, co masz, i skończą się problemy z serwisem.
To znaczy, Twoje auto, Twoja kasa, zrobisz, jak uważasz, tyle, ze w jakiejś dłuższej skali czasowej koszt prowizorycznego łatania wszystkiego jak znam życie będzie dużo wyższy, jak zrobienie czegoś porządnie, raz, a dobrze.

Krzyzak - 12-01-2023, 07:24

Przychylam się do tego rozwiązania - polskie centralki (ja polecam LPGTech) są na bardzo wysokim poziomie. Do tego polskie wtryski od Alex, reduktor KME. Biorąc pod uwagę, że instalację powinno się sprawdzić tak co pół roku - chociażby dlatego, że zmieniają się parametry paliwa w okresie zima/lato - to warto. Cały komplet części to nieco ponad 1000zł brutto.
LordFlasheart - 17-04-2023, 11:41

e-g@s skończyło życie. Założone w 2010 czyli trochę popracowało, ale moglem tylko wymieniać filtry i nic więcej. Zakończyło, życie i nikt nie chce się bawić z tym systemem.
Prawie dwa lata przejeździłem i nie było problemu do czasu awarii.
Nie ma co kupować samochodu z instalacją zakładaną u mniemiaszków, lepiej założyć nową w Polszcze.

Mam propozycję od gazownika [poniżej]. Koś wyrazi swoja opinię?
1. sterownik Tech-324 OBD
lub
AG centrum BlackBox [w googlach pokazuje się nazwa Zenit Black Box]
2. wtryski Tech-Yeti Herkules
3. reduktor Tomesetto At09 nordic

Może jest ktoś na forum z Opoczna, macie jakieś doświadczenie i wyrobioną opinię o firmie KARBO AutoGaz system ul. Szkolna??????

nemmooo - 17-04-2023, 15:59

Ja w jednym ze swoich aut miałem polski wynalazek typu DT-System, poprzedni właściciel założył, nie przyoszczędził bo w 2017 zapłacił za to 3400. Sterownik umarł po rozładowaniu się akumulatora. W Krakowie w zeszłym roku wymieniałem na staga i koszt centralki plus reduktor 1800 w M-gas przy zakopiańskiej.
Krzyzak - 18-04-2023, 06:47

Tech-324 - świetna centralna z niej na pewno będziesz zadowolony. Co do reszty niestety nie mam wiedzy aby się wypowiedzieć.
acent - 18-04-2023, 13:24

https://projekt-tech.pl/ptegas-interfejs-lpg-e-gs-egas-p-68.html
https://projekt-tech.pl/programy-do-lpg-pm-23.html
https://ccy.pl/pl/download-left/category/320-egas

LordFlasheart - 29-05-2023, 11:51

Dw lata temu jak kupiłem MO2 gazownik w Farszfce powiedział mi, że 2500 przeróbka.
Postanowiłem jeździć do awarii LPG. Filtry wymieniałem i było w miarę dobrze. Dość późno przełączał się samochód na LPG, ale to nie problem.
Teraz problem z reduktor i taki sam można kupić w Italii z przesyłką to było jakieś 300 oiro albo i więcej.
Zadzwoniłem do gazownika tego samego i za nowy układ do MO2 zaśpiewał 4000 już za przeróbkę nie pytałem. U tego gościa robiłem LPG w dwóch poprzednich samochodach i byłem bardzo zadowolony.
Znalazłem innego gazownika i za przeróbkę zainkasował 1500. Graty, które zamontował na allegro trzeba zapłacić jakieś 800 brutto.
Teraz MO2 jest nie po poznania lub Poznania ;-)
Kończymy temat reduktora i instalacji marki e-g@s.
Koleś powiedział mi, że jak będę miał problem to poprawi LPG on-line. trzeba tylko podłączyć się interfejsem z centralką i laptop aby miał TeamViewer z internetem.
I TO JEST SERWIS ;-)

Krzyzak - 29-05-2023, 12:44

LordFlasheart napisał/a:
zainkasował 1500. Graty, które zamontował na allegro trzeba zapłacić jakieś 800 brutto
tak mniej więcej to wygląda - cena instalacji to koszt sprzętu x2 (przy czym warsztat ma te graty taniej niż cena detaliczna dla przeciętnego Kowalskiego)
Marcino - 29-05-2023, 12:56

Krzyzak napisał/a:
LordFlasheart napisał/a:
zainkasował 1500. Graty, które zamontował na allegro trzeba zapłacić jakieś 800 brutto
tak mniej więcej to wygląda - cena instalacji to koszt sprzętu x2 (przy czym warsztat ma te graty taniej niż cena detaliczna dla przeciętnego Kowalskiego)

Godziny pracy fachowca kosztują. podatki musi płącić, warsztat utrzymać, nie można powiedzieć ze zawsze biorą materiał x2..

Bzyk_R1 - 29-05-2023, 13:40

LordFlasheart napisał/a:
I TO JEST SERWIS


Ja bym nazwał to technologią raczej bo takie strojenie lpg online to nic dobrego. Co prawda oscylogram i błędy można przeczytać, popatrzeć na parametry ale nie możemy zobaczyć co się dzieje w czasie rzeczywistym pod pełnym obciążeniem i w niesprzyjających warunkach.

Krzyzak - 30-05-2023, 07:35

Marcino napisał/a:
Godziny pracy fachowca kosztują. podatki musi płącić, warsztat utrzymać, nie można powiedzieć ze zawsze biorą materiał x2..
miałem nie komentować, bo mój wpis tylko określił proporcje cenowe, ale muszę pierwszą część - tacy to fachowcy, że potem poprawiać trzeba...
u mnie ten z Tczewa połączył sygnał obrotów z danymi z wtryskiwaczy co skutkowało "zanikiem sygnału obrotów" przy hamowaniu silnikiem, gdzie wtryski są odłączane..
nie chciało mu się podpiąć kabelka do czujnika wałka rozrządu, gdzie przewód idzie tuż obok centralki... zawsze to kilka minut pracy mniej

Bzyk_R1 - 30-05-2023, 07:43

Krzyzak, u mnie było to samo, z tym że skutek był taki że auto pod pełnym obciążeniem kiedy wtryskiwacze zaczęły zapętlać to sygnał zanikał i wywalało na benzynę. Jeden kabelek, doskonale opisany w instrukcji wystarczyło doprowadzić do cewki lub czujnika wałka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group