To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] Maglownica do wymiany gdzie regenerowac plus warsz

coval - 20-01-2023, 12:10
Temat postu: [3.2 DID] Maglownica do wymiany gdzie regenerowac plus warsz
Cześć Panie i Panowie

Prośba i poradę bo muszę maglownicę wymienić w Pajero 2014 176tyś przebiegu
Regenerować tą z auta czy kupić nową, a jak kupić to jaką polecacie?
Najtańsza NTY ale podobno to niezbyt dobre jest.

Jak regenerować to gdzie? A jak kupić to której marki albo od kogo?

Plus polecony warsztat co ogarnie ten temat w Wawie i okolicach.
Planowałem serwis firmowy ale ceny jakieś chore mi zaproponowali.

Potrzebuję na pilnie to ogarnąć bo wyszło mi to na przeglądzie okresowym.

Z góry dziękuję
Coval

Krzyzak - 20-01-2023, 12:49

NTY to też będzie sprzęt regenerowany w tym przypadku. Bierz śmiało - jakość tych części jest różna, ale w swoich autach zamontowałem wiele ich części i zawsze bez problemu.
coval - 20-01-2023, 14:41
Temat postu: Maglownica
Tak chyba zrobię a starą oddam do regeneracji w tzw międzyczasie
klapek - 20-01-2023, 15:46

A co się dzieje? Mam przejechane 400.000km i z maglownicą problem był tylko raz. Mianowicie skończył się uszczelniacz i wyciekł płyn. Było to jakieś 2 lata temu.
Wykręciłem maglownicę, wymieniłem uszczelniacze za "kilka dyszek" i cisza, spokój do dziś.

coval - 20-01-2023, 18:48
Temat postu: Maglownica
no jakoś tak luzów dostała :-(
Ato w lifcie 2 cale Lovells, nie mam pojęcia. Na przeglądzie wyszło i nie podbili mi przeglądu, że są luzy na przekładni kierowniczej.
Kupię NTY, a swoja oddam do "fachowej" regeneracji i potem znów wymienię a NTY będzie leżał na zapas :-)

Krzyzak - 21-01-2023, 17:49

tam luz może być w wielu miejscach - pytanie gdzie akurat się pojawił, czy na ślimaku czy na wielowypuście na wejściu czy na samej listwie - to ostatnie łatwo naprawić, bo tam są takie tulejki teflonowe
ale jeśli jest luz na listwie, to najczęściej też ciekną uszczelniacze ciśnieniowe - to już po rozebraniu widać

zeshky - 09-02-2023, 14:17

Krzyzak napisał/a:
tam luz może być w wielu miejscach - pytanie gdzie akurat się pojawił, czy na ślimaku czy na wielowypuście na wejściu czy na samej listwie - to ostatnie łatwo naprawić, bo tam są takie tulejki teflonowe
ale jeśli jest luz na listwie, to najczęściej też ciekną uszczelniacze ciśnieniowe - to już po rozebraniu widać


Hej dołączę się do dyskusji. U mnie mam też luz na maglownicy w P4, ale nic nie cieknie, a luz po sprawdzeniu jest tak jakby góra-dół zaraz przy końcach magla, gdzie się wkręca drążki.
Czy w tym przypadku te tulejki się wymienia?
Będę wdzięczny za podpowiedź

Krzyzak - 10-02-2023, 07:49

zeshky napisał/a:
Czy w tym przypadku te tulejki się wymienia?
tak, tam są teflonowe tulejki, ale trzeba wszystko pomierzyć, żeby - wstawiając nominalne - nie okazało się, że są za cienkie

[ Dodano: 10-02-2023, 08:20 ]
Przykładowy zestaw naprawczy:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-maglownicy-map3034k-musashi-japan-11178268640
widać też uszczelniacze wysokociśnieniowe i opaski zaciskowe, oringi

zeshky - 10-02-2023, 13:38

Krzyzak napisał/a:
zeshky napisał/a:
Czy w tym przypadku te tulejki się wymienia?
tak, tam są teflonowe tulejki, ale trzeba wszystko pomierzyć, żeby - wstawiając nominalne - nie okazało się, że są za cienkie

[ Dodano: 10-02-2023, 08:20 ]
Przykładowy zestaw naprawczy:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-maglownicy-map3034k-musashi-japan-11178268640
widać też uszczelniacze wysokociśnieniowe i opaski zaciskowe, oringi


Da się to zrobić bez wyciągania magla? Jeśli tak to czy da się samemu z podstawowymi narzędziami, bez kanału zrobić?
I jeśli nie nominał to wtedy trzeba dorabiać czy są nadwymiarowe?

Krzyzak - 11-02-2023, 21:25

Nie da się zrobić bez wyciągania - przekładnię trzeba rozkręcić, zacząć od główki na którą przekazywany jest obrót ze sztycy kierownicy. Nie spotkałem się z nadwymiarami - może osoba robiąca regenerację dobiera inne tulejki albo zwyczajnie mówi, że już się nic nie da z tym zrobić (bo dorobienie nowej listwy może być nieopłacalne).
Ja 2x ściągałem przekładnię z poziomu podłogi - w Galancie i fordzie mondeo. Da się, trzeba tylko wysoko przód podnieść.

jaworek74 - 11-08-2023, 22:32

Podłacze sie do tematu,czy aby wyjac maglownice trzeba zdemontowac lewy wachacz i poluzowac przedni most?
U mnie za czorta nie chce wyjsc magiel.brakuje 3 mm pomiedzy glowka mostu a wzmcnieniem.
Macie jakies porady jak to ustrojstwo wyjac.juz mi rece opadaja... :?

xrvat - 06-11-2023, 12:48

jaworek74 napisał/a:
Podłacze sie do tematu,czy aby wyjac maglownice trzeba zdemontowac lewy wachacz i poluzowac przedni most?
U mnie za czorta nie chce wyjsc magiel.brakuje 3 mm pomiedzy glowka mostu a wzmcnieniem.
Macie jakies porady jak to ustrojstwo wyjac.juz mi rece opadaja...


Znalazłeś kolego rozwiązanie ? Dzisiaj i mnie to spotkało.

Pozdrawiam.

zbyszekm2 - 13-12-2023, 14:27

xrvat napisał/a:
jaworek74 napisał/a:
Podłacze sie do tematu,czy aby wyjac maglownice trzeba zdemontowac lewy wachacz i poluzowac przedni most?
U mnie za czorta nie chce wyjsc magiel.brakuje 3 mm pomiedzy glowka mostu a wzmcnieniem.
Macie jakies porady jak to ustrojstwo wyjac.juz mi rece opadaja...


Znalazłeś kolego rozwiązanie ? Dzisiaj i mnie to spotkało.

Pozdrawiam.


Szczerze to jako warsztat regeneracji nie polecamy. Ale polecamy nowe Przekładnie. Takie jak z linku poniżej:
https://e-pajero.pl/szukaj?search_query=przekładnia&carEntity=151

coval - 08-01-2024, 09:53
Temat postu: Maglownica regeneracja
U mnie skończyło się na serwisie na Heliotropów w Wawie i oni mają jakoiś zaprzyjaźniony warsztat co regeneruje.
Kupiłem oryginalną do Miśka do regeneracji a ta swoją zostawiłem sobie na zapas.
Na razie od roku smiga aż miło.

No poza tą akcją ze wzmacniaczem co opisałem w innym wątku

Coval



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group