Pajero IV - [3.2 DID] Maglownica do wymiany gdzie regenerowac plus warsz
coval - 20-01-2023, 12:10 Temat postu: [3.2 DID] Maglownica do wymiany gdzie regenerowac plus warsz Cześć Panie i Panowie
Prośba i poradę bo muszę maglownicę wymienić w Pajero 2014 176tyś przebiegu
Regenerować tą z auta czy kupić nową, a jak kupić to jaką polecacie?
Najtańsza NTY ale podobno to niezbyt dobre jest.
Jak regenerować to gdzie? A jak kupić to której marki albo od kogo?
Plus polecony warsztat co ogarnie ten temat w Wawie i okolicach.
Planowałem serwis firmowy ale ceny jakieś chore mi zaproponowali.
Potrzebuję na pilnie to ogarnąć bo wyszło mi to na przeglądzie okresowym.
Z góry dziękuję
Coval
Krzyzak - 20-01-2023, 12:49
NTY to też będzie sprzęt regenerowany w tym przypadku. Bierz śmiało - jakość tych części jest różna, ale w swoich autach zamontowałem wiele ich części i zawsze bez problemu.
coval - 20-01-2023, 14:41 Temat postu: Maglownica Tak chyba zrobię a starą oddam do regeneracji w tzw międzyczasie
klapek - 20-01-2023, 15:46
A co się dzieje? Mam przejechane 400.000km i z maglownicą problem był tylko raz. Mianowicie skończył się uszczelniacz i wyciekł płyn. Było to jakieś 2 lata temu.
Wykręciłem maglownicę, wymieniłem uszczelniacze za "kilka dyszek" i cisza, spokój do dziś.
coval - 20-01-2023, 18:48 Temat postu: Maglownica no jakoś tak luzów dostała
Ato w lifcie 2 cale Lovells, nie mam pojęcia. Na przeglądzie wyszło i nie podbili mi przeglądu, że są luzy na przekładni kierowniczej.
Kupię NTY, a swoja oddam do "fachowej" regeneracji i potem znów wymienię a NTY będzie leżał na zapas
Krzyzak - 21-01-2023, 17:49
tam luz może być w wielu miejscach - pytanie gdzie akurat się pojawił, czy na ślimaku czy na wielowypuście na wejściu czy na samej listwie - to ostatnie łatwo naprawić, bo tam są takie tulejki teflonowe
ale jeśli jest luz na listwie, to najczęściej też ciekną uszczelniacze ciśnieniowe - to już po rozebraniu widać
zeshky - 09-02-2023, 14:17
Krzyzak napisał/a: | tam luz może być w wielu miejscach - pytanie gdzie akurat się pojawił, czy na ślimaku czy na wielowypuście na wejściu czy na samej listwie - to ostatnie łatwo naprawić, bo tam są takie tulejki teflonowe
ale jeśli jest luz na listwie, to najczęściej też ciekną uszczelniacze ciśnieniowe - to już po rozebraniu widać |
Hej dołączę się do dyskusji. U mnie mam też luz na maglownicy w P4, ale nic nie cieknie, a luz po sprawdzeniu jest tak jakby góra-dół zaraz przy końcach magla, gdzie się wkręca drążki.
Czy w tym przypadku te tulejki się wymienia?
Będę wdzięczny za podpowiedź
Krzyzak - 10-02-2023, 07:49
zeshky napisał/a: | Czy w tym przypadku te tulejki się wymienia? | tak, tam są teflonowe tulejki, ale trzeba wszystko pomierzyć, żeby - wstawiając nominalne - nie okazało się, że są za cienkie
[ Dodano: 10-02-2023, 08:20 ]
Przykładowy zestaw naprawczy:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-maglownicy-map3034k-musashi-japan-11178268640
widać też uszczelniacze wysokociśnieniowe i opaski zaciskowe, oringi
zeshky - 10-02-2023, 13:38
Da się to zrobić bez wyciągania magla? Jeśli tak to czy da się samemu z podstawowymi narzędziami, bez kanału zrobić?
I jeśli nie nominał to wtedy trzeba dorabiać czy są nadwymiarowe?
Krzyzak - 11-02-2023, 21:25
Nie da się zrobić bez wyciągania - przekładnię trzeba rozkręcić, zacząć od główki na którą przekazywany jest obrót ze sztycy kierownicy. Nie spotkałem się z nadwymiarami - może osoba robiąca regenerację dobiera inne tulejki albo zwyczajnie mówi, że już się nic nie da z tym zrobić (bo dorobienie nowej listwy może być nieopłacalne).
Ja 2x ściągałem przekładnię z poziomu podłogi - w Galancie i fordzie mondeo. Da się, trzeba tylko wysoko przód podnieść.
jaworek74 - 11-08-2023, 22:32
Podłacze sie do tematu,czy aby wyjac maglownice trzeba zdemontowac lewy wachacz i poluzowac przedni most?
U mnie za czorta nie chce wyjsc magiel.brakuje 3 mm pomiedzy glowka mostu a wzmcnieniem.
Macie jakies porady jak to ustrojstwo wyjac.juz mi rece opadaja...
xrvat - 06-11-2023, 12:48
jaworek74 napisał/a: | Podłacze sie do tematu,czy aby wyjac maglownice trzeba zdemontowac lewy wachacz i poluzowac przedni most?
U mnie za czorta nie chce wyjsc magiel.brakuje 3 mm pomiedzy glowka mostu a wzmcnieniem.
Macie jakies porady jak to ustrojstwo wyjac.juz mi rece opadaja...
|
Znalazłeś kolego rozwiązanie ? Dzisiaj i mnie to spotkało.
Pozdrawiam.
zbyszekm2 - 13-12-2023, 14:27
xrvat napisał/a: | jaworek74 napisał/a: | Podłacze sie do tematu,czy aby wyjac maglownice trzeba zdemontowac lewy wachacz i poluzowac przedni most?
U mnie za czorta nie chce wyjsc magiel.brakuje 3 mm pomiedzy glowka mostu a wzmcnieniem.
Macie jakies porady jak to ustrojstwo wyjac.juz mi rece opadaja...
|
Znalazłeś kolego rozwiązanie ? Dzisiaj i mnie to spotkało.
Pozdrawiam. |
Szczerze to jako warsztat regeneracji nie polecamy. Ale polecamy nowe Przekładnie. Takie jak z linku poniżej:
https://e-pajero.pl/szukaj?search_query=przekładnia&carEntity=151
coval - 08-01-2024, 09:53 Temat postu: Maglownica regeneracja U mnie skończyło się na serwisie na Heliotropów w Wawie i oni mają jakoiś zaprzyjaźniony warsztat co regeneruje.
Kupiłem oryginalną do Miśka do regeneracji a ta swoją zostawiłem sobie na zapas.
Na razie od roku smiga aż miło.
No poza tą akcją ze wzmacniaczem co opisałem w innym wątku
Coval
|
|
|