To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mój space runner II 2,4GDI 00'

Schneller - 28-01-2023, 22:09
Temat postu: Mój space runner II 2,4GDI 00'
Nie wiem czy zakładanie tematu samochodu na forum nie jest staromodne ale witam tak czy inaczej, póki fora żyją. Tymczasem mój nowy zakup, pierwsze Mitsubishi zaraz po nieudanym romansie z Subaru Foresterem S Turbo..

No to teraz mam Space Runnera 2,4 GDI manual z 2000 r.

Jak na razie wszystko w porządku, jeździ, skręca, hamuje. Coś tam do zrobienia jest, trudno żeby nie, zaraz będziemy ogarniać zaraz z pierwszym u mnie serwisie olejowym, skoro już przy tym jesteśmy to jaki olej producent rekomendował?

Czasem przygasa ale pasek piszczy, być może ładowanie w każdym razie moim zdaniem usterka niewielkie, potem z racji zawodu ogarnę go detailingowo i będzie fajnie ✌️

Kupiłem to auto nic nie wiedząc o tym modelu i wcześniej go nie znając więc wszelkie informacje, podpowiedzi i tipy chętnie przeczytam.

Szczególnie ciekawy jestem czym konkretnie jest system GDI w tych silnikach i dlaczego zapala się zielona kontrolka GDI ECO?

Zawsze byłem fanem modyfikacji, tutaj też już mną ochotę coś naszponcić😈 jak wygląda z nimi temat tuningu, czym się najlepiej pobawić w celu przyrostu mocy? To jest 4g64 nawet wcześniej nie będąc w temacie mitsu słyszałem tym motorze, był chociażby w eclipse więc na powinno być mnóstwo aftermarketowych gratów pod ten silnik. W przeciwieństwie do takich rzeczy jak bardziej sportowe amory czy springi, coś z czegoś pasuje? Strasznie mało informacji zwłaszcza o II genie jest, tym chętniej się czegoś byc może tu dowiem, pozdrawiam forumowiczów 😁✌️

Ps. Jak wstawić foto? Imagashack?

Bizi78 - 28-01-2023, 22:19

Nasze auta pokazujemy w dziale nasze miśki.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=21
Jak coś to daj znać, to przeniosę.
Co do fotek to poprzez hostingi typu imageshack, fotosik, itp.

Schneller - 28-01-2023, 22:21

Wtopa, jasne przenieś jeśli możesz
Schneller - 29-01-2023, 12:40

Zdążyłem na razie przepolerować lampy, przy okazji wymienić żarówki😉


jacek11 - 29-01-2023, 13:16

Coś fotki nie działają.
Muszę Cię zmartwić. Tych aut jest raczej mało, więc też chyba nikt ich nie modyfikował. Zapewne będziesz pionierem w tej dziedzinie. Silnik, to dosyć kłopotliwa jednostka, z racji zastosowanego układu zasilania. To jest właśnie to GDI, o które się pytałeś. Prosto tłumacząc, jest to wtrysk bezpośredni. Złej jakości paliwo psuje ten układ. Będziesz musiał o niego dbać :)
Natomiast jeśli auto posiada jeszcze oryginalny katalizator, to jest to cenna rzecz.
Życzę bezawaryjności. Niech cieszy właściciela.

Hugo - 29-01-2023, 13:36

Do tego silnika zalecany olej to w pełni syntetyczny olej 10W30, w fabryce lano Motorex Profile GDI. Radzę stosować najwyższej jakości olej, bo silnik z racji wtrysku bezpośredniego, zabije się od wewnątrz nagarem (szczególnie układ dolotowy).

Co do tuningu to w Eclipse był silnik 2,4 o tym oznaczeniu, ale miał wtrysk pośredni, więc to trochę inna bajka. Tak czy inaczej małym, a nawet dużym kosztem nic wielkiego z tego silnika nie wyciągniesz. Co do przygasania to może być zabrudzona przepustnica, jak wyżej, zabita nagarem, ale po jej czyszczeniu może być jeszcze gorzej.

Schneller - 10-02-2023, 23:55

Dzięki, zamówiłem 6l motorexa, filtr bosha i płukankę. dodatki do paliwa? Coś do przeczyszczenia układu? Dlaczego po czyszczeniu przepustnicy może być gorzej?

Kata nima, kupiłem z komisu tam pewnie zniknął. Nie pytam ile, nie będę się [Edit] tym bardziej że pogoniłem niedawno katy z forestera za 2,700

Szkoda że foty mi coś nie wchodzą bo nabyłem dla niego nowe buty w postaci kozackich 17stek Dotza i fajny nowy końcowy tłumik-co zabawne wrzuciłem na niego 3letnia ceramikę 😂😂 na felgi nie miałem czasu, tam wrzuciłem tylko zimowy wosk 😂✌️ sama karoseria jeszcze bez korekty ale w wolnej chwili w zasadzie na początku posmarowałem zymölem carbon. Możecie panowie zawód zgadywać 😉

Wracając jeszcze do mechaniki, szukam końcówki drążka kierowniczego, widzę że na popularnych stronach jest problem z częściami do tego modelu w drugiej generacji, podpowiedzie proszę gdzie mogę szukać lub z jakiego modelu mitsu są kompatybilne elementy zawieszenia..

Bizi78 - 11-02-2023, 00:16

Co do końcówki drążka kierowniczego to szukaj po numer OE MB912519.
Oczywiście najlepiej sprawdzić numer po vinie auta.

Schneller - 11-02-2023, 20:35

Znalazłem coś, zamówiłem komplet na obie strony👍

Podałbyś numery do innych części głównie przedniego zawieszenia lub podałbyś źródło żebym mógł sobie wyszukiwać?

Zdjęć mi na telefonie nie wyświetla ale temat poczytałem, gratuluję, fajnie gdyby mój 2gen też okazał się bezawaryjny po ogarnięciu kilku zaniedbanych przez wcześniejszych właścicieli tematów 😉

Bizi78 - 11-02-2023, 22:55

Po vinie możesz szukać numery OE tutaj.
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi

Schneller - 09-04-2023, 12:13

Cześć, wracam bo ogarnąłem parę tematów typu końcówki drążków, sworznie wachaczy, łączniki stab. Czyli praktycznie cały przód, niestety jeszcze same amory zostały.
Dalej serwis olejowy na oleju motorexa, pospawali mi także łącznik elastyczny oraz wymienili piszczący pasek klinowy (jako ciekawostkę, mechanik twierdził że musiał delikatnie silnik opuścić żeby do owego paska się dostać.

Od siebie dorzuciłem na początek filtr grzybkowy dla lepszego oddechu, taka modyfikacja choć tania i prosta zawsze przynosiła mi korzyści w autach poprzez odczuwalnie lepszą reakcję na gaz, również w tym wypadku więc polecam.

No ale idąc do meritum szukam speca z okolic Warszawy który zna TE silniki lub chociaż z tego typu zasilaniem tudzież zna się na Mitsubishi z tamtych lat, ktoś kogoś ma do polecenia?
Również chętnie "zamienię słowo" z kimś znającym temat GDI czyli np może coś więcej powiedzieć na temat wymiany"czapki" z 4g63 i innych patentów

Bizi78 - 09-04-2023, 12:33

Serwis Mitsumaniaków w stolicy.
Namiary znajdziesz na FB lub google.

Krzyzak - 09-04-2023, 21:37

Schneller napisał/a:
coś więcej powiedzieć na temat wymiany"czapki" z 4g63
a to się da? - GDI ma zupełnie inną głowicę, podwójną... raczej z 2.0 pasować nie będzie
Schneller - 10-04-2023, 10:51

Coś gdzieś przeczytałem takiego także nie wiem na ile w tym rzeczywistości.

Chodzi o serwis japońskich na Oliwskiej? Wczoraj dogrzebałem się do tego adresu, miałem zamiar się kontaktować po świętach

Bizi78 - 10-04-2023, 11:38

Obecnie warsztat jest chyba na Staniewickiej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group