To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Pajero 3.2 170PS 2008r dławi się i dymi

dsz1985 - 23-02-2023, 18:12
Temat postu: Pajero 3.2 170PS 2008r dławi się i dymi
witam.
auto mam 3 miesiąc a więc czas zacząć usterki... Pajero 2008. 3.2

parę dni temu zaczął się trochę dławić, ustępowało to po rozgrzaniu (minimalnie dymił na czarno)
na chwilę obecną autem nie da rady normalnie jeździć od 2 dni nie chce praktycznie wejść na obroty. do 2 tysięcy ledwo dochodzi i dymi na biało niebiesko. przy gaszeniu trzęsie lekko budą. po odpaleniu chodzi równiutko praktycznie nie dymi. dopiero jak zaczynam dodawać gazu
miałem błąd egr. (p2413)rzeczywiście było wszystko tam zawalone, odkreciłem całość razem z przepustnicą i wyczyściłem do błysku, błąd zniknał natomiast objawy jak były tak są dalej.
Na car scaner nie pokazuje aktualnie żadnych błędów
Dane chwilowe na biegu jałowym:
błąd EGR 99%
cisnienie na listwie wtryskowej 32560 kpa
co ciekawe przepustnica nie reaguje na gaz - cały czas pokazuje wartość 100%

filtr paliwa świeży.
ogolnie poprzedni właściciel wymieniał co 12tysi wszystkie, zbiornik wymieniał na plastikowy kilka lat temu.

Z rurki bagnetu nie dymi, z pod korka również. jeśli chodzi o korek to po odkreceniu ciapnie pare kropelek oleju poza silnik.

jutro mam chwile czasu nie wiem czy nie odkrecić pływaka w zbiorniku i zobaczyć czy nie ma tam syfu.

przebieg 290tysi

Ewentualnie czy ktoś może polecić jakiś dobry warsztat w okolicach Wrocław/Oława/Brzeg i bliskie okolice Wrocławia

klapek - 24-02-2023, 08:42

Przy jakim przebiegu, były wymienione wtryskiwacze i turbina?
Sugeruję wykręcić je (wtryski) i zawieźć do sprawdzenia.

Podobna mina stała kiedyś w Elblągu. Po zagrzaniu i mocnym deptaniu, czarny dym przysłaniał jezdnię.

dsz1985 - 24-02-2023, 13:27

Odkręciłem jeszcze raz egr, jeszcze raz wyczyscilem, rozurszalem porządnie grzybek domykajacy i pościło. Auto odżyło.
Ogolnie w zaworze egr bylo ciut oleju po wczorajszym czyszczeniu. Czy to normalne czy bardzie powinna byc tam sadza?

Btw. To nie ta mina. Ja mam wywalony dpf. Przy ostrzejszym przyspieszeniu cos tam lekko przydymi na czarno ale nie jest tak, zeby podczas normalnej jazdy ciągle dymiło

klapek - 24-02-2023, 15:17

Dlaczego wywalony DPF..?
Mój przy przebiegu 395tyś km ma się całkiem dobrze.
Twój ma ~100tyś km mniej.

dsz1985 - 24-02-2023, 18:31

Poprzednik to zrobil nie ja. Niby przy przebiegu 200tkm
Siwy2934 - 25-02-2023, 19:56

U mnie jest całkiem podobnie mam identyczne parametry odczytywane przez jakiś program wpięty pod obd2 i silnik zachowiluje się tak samo ale tylko czasami. Ta jedzie normalnie a raz zachowuje się tak jak opisuje kolegą wyżej. Czy ktoś spotkał się z podobnymi problemami?

U mnie 2008 rok 170KM 290tys przebiegu. Nic nie grzebane oprócz rozrządu. Muszę sprawdzić EGR. Wymieniałem czujnik ciśnienia doładowania i przepływomierz. Muszę sprawdzić EGR zobaczę czy to coś pomoże

dsz1985 - 26-02-2023, 19:21

U mnie czyszczenie egr pomoglo. Tzn dwukrotne czyszczenie. Ważne zeby dobrze rozruszac zawor domykajacy.
Ja jutro bede czyscil dodatkowo ta chlodnice egr.
Z ciekawości tez podlacze kompa i zobacze jak teraz wygladaja te parametry.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group