Outlander I Ogólne - Ukręcone śruby
scissor - 03-04-2023, 15:17 Temat postu: Ukręcone śruby Panowie, help!
W moim O1T pasek wielorowkowy zaczął spadać i się ciąć. Sprawdziłem o co kaman i okazało się, że jedna ze śrub jest ukręcona - ta, którą przykręcona jest łapa do której z kolej przykręcona pompa wspomagania. Zorientowałem się po wymianie paska. Gdy napinacz napiął pasek, nagle koła pasowe zbliżyły się do siebie!
Pojechałem do pobliskiego warsztatu, żeby to ogarnęli. Ogarnęli tak, że ukręcili drugą śrubę. No i teraz sprawa wygląda tak, że samochód stoi martwy. Próbowali spawać te śruby i odkręcać ale nic to nie dało - mam wrażenie, że przez to spawanie jeszcze utwardzili te śruby.
Pytanie, czy ktoś się z taką sytuacją spotkał i ma patent na wykręcenie tych śrub (one mają chyba ze 6cm długości)? Albo czy ktoś z Krakowa lub okolic zna jakiegoś speca, co taką sprawę ogarnie?
Zdjęcie
Bzyk_R1 - 03-04-2023, 15:49
Śruby nie wyglądają najgorzej. Dobre porządne wiertła i wykrętaki powinny dać radę. Jeżeli to nie pomoże to trzeba je rozwiercić całkiem i nagwintować otwory. Bardziej bym się martwił wyciekami wyżej.
jacek11 - 03-04-2023, 15:58
Nie wiem jakie tam jest podejście, ale ja bym to rozwiercił. 6cm. gwintu to tam nie ma. Może ze 3 cm. Rozsądny mechanik bez problemu znajdzie sposób na taki kłopocik.
scissor - 03-04-2023, 16:06
Z wyciekami to następna robota. Ogólnie tam jest rzeźnia z syfem na silniku - trzeba go umyć, żeby określić co się tam dzieje, bo pasek był spryskany jakimś "antypiskiem" i jest tego pełno wszędzie.
[ Dodano: 03-04-2023, 16:12 ]
Kiepski jest tam dostęp i grozi mi wyciąganie silnika. Da się rozebrać przód tak, żeby się dostać do tego?
kuba!!! - 03-04-2023, 20:34
Ja to widzę tak
1 umyć i odtłuścić porządnie to miejsce.
2 jak się da podejść migomatem to dostawać twardą śrubę np.8.8
3 podgrzać palnikiem miejsce wokół śruby (nie śrubę)
4 jak będzie świeciło odkręcamy
Zawsze można spróbować wykretakiem zamiast migomatem lecz myślę że migomat będzie tu lepszym rozwiązaniem
Bzyk_R1 - 03-04-2023, 20:53
scissor, spróbujcie popuścić łapy z tej strony, silnik dość łatwo się podnosi z tej strony i wtedy masz dostęp od strony komory. Trzeba odkręcic zbiornik wspomagania i tps.a wraz z kołowrotkiem linki i te bajery od strony rozrządu.
Krzyzak - 04-04-2023, 10:25
są jeszcze wiertarki kątowe i w domowych warunkach na pewno bym próbował to rozwiercić np. wiertłem 5mm i potem gwintownik 6mm żeby zniszczyć resztki starej śruby
jak nie pójdzie to wiertło 6.8 i gwintownik 8 na gotowo (strzelam, że to śruba 8 a jak nie to analogicznie z 10 na wiertło 8.5) - tylko trzeba pamiętać, że fabrycznie jest drobny zwój (np. 10x1.25)
|
|
|