Outlander II Ogólne - Outlander 2.2 did 2010. Kilka pytań po zakupie.
Ag1968 - 03-04-2023, 22:04 Temat postu: Outlander 2.2 did 2010. Kilka pytań po zakupie. Witam . Jakkolwiek nowy użytkownik pozdrawiam wszystkich na forum.
Nabyłem Outlandera 2.2 did 2010 rok. W mojej ocenie jest w bdb stanie mechanicznym .
Zastanawiają mnie jedynie 2 sprawy.
O ile stan nadwozia i blacharki jest bez zarzutu to tylna cześć podwozia sanki/kolyska mają mocno rdzawy nalot. Podobnie śruby mocujące ww elementy są rude. Nie jest to jakiś dramat ale zastanawiam się nad czyszczeniem tego i konserwacją. . Na progach podłużnicach podłodze od spodu sytuacja jest znacznie lepsza tam nie ma problemu i jest jeszcze poprzednia konserwacja.
W najgorszym stanie uchwyt i koło zapasowe. Czy to normalne w tym modelu? Co z tym robić?
Druga sprawa skrzynia automat ct-stt. Działa Ok ale brak histori ostatnich wymian oleju.
Krzyzak - 04-04-2023, 09:32
tak - rdza w autach japońskich jest normą
Ag1968 - 06-04-2023, 07:37
Jak wyłączyć poduszkę powietrzna pasażera ? Można wozić fotelik
Z przodu w OT
Bizi78 - 06-04-2023, 08:49
Wyłącznik jest w schowku pasażera.
Polecam zajrzeć do instrukcji obsługi auta, np. tutaj masz w pdf-ie dla rocznika 2010.
https://www.mitsubishi.pl...bd/OGXO10E1.pdf
Strona 2-34 i 2-35.
apg2312 - 06-04-2023, 12:18
Ag1968 napisał/a: |
Druga sprawa skrzynia automat ct-stt. Działa Ok ale brak histori ostatnich wymian oleju. |
No i jaki problem ??
Zmień olej, i po sprawie. Będzie wiedział, co masz i kiedy zmienione.
Ba, dobrym zwyczajem po kupnie używanego samochodu jest wymiana kompletnego rozrządu i WSZYSTKICH płynów eksploatacyjnych. Wtedy po prostu wiesz, na czym stoisz...
Ag1968 - 06-04-2023, 17:53
Dzięki za info dotyczące poduszki. Co do rozrządu i oleju w silniku to czywistoscia są wymiany. Niestety co do skrzyni są już różne podejścia. Ogólnie w moich poprzednich samochodach Volvo np. Mechanicy odradzali wymianę jeżeli olej nie był regularnie zmieniany wcześniej.
Volvo no twierdziło że oleju się nie wymienia. I czasami gdy ktoś si decydował na wymianę przy 200tys robiły się problemy
Tomasz87 - 06-04-2023, 18:03
Ag1968 napisał/a: |
Volvo no twierdziło że oleju się nie wymienia.
|
Zwyczajnie podziękuje takim mechaniorom i więcej ich nie odwiedzaj.
Ag1968 - 06-04-2023, 18:35
Serwisach aso tak twierdził.
[ Dodano: 06-04-2023, 18:38 ]
A wyczytałem jeszcze ze przy wymianie akumulatora trzeba stosować podtrzymanie bo inaczej można stracić parametry skrzyni i silnika. To prawda?
[ Dodano: 07-04-2023, 10:49 ]
Czytałem jeszcze coś o DPF. Że należy dolewać płynu do zbiornika? Autko TK jakoś sygnalizauje czy trzeba jechać do serwisu?
apg2312 - 07-04-2023, 11:54
Ag1968 napisał/a: | Volvo no twierdziło że oleju się nie wymienia. |
Ależ oczywiście, że tak twierdzi, i nie tylko Volvo. W którymś w poprzednich moich aut w instrukcji obsługi pisało jak byk : "Oleju w skrzyni biegów nie wymienia się"
Tylko...zastanów się, dlaczego ?? Nie wiesz ?? To podpowiem. W bogatszych krajach auta od dłuższego już zresztą czasu auta są projektowane na ok. 10 lat życia i przebieg 200-250 tyś km. Potem pojazd ma iść na złom, a właściciel ma kupić sobie nowe auto. I tyle olej w skrzyni biegów powinien (chociaż nie musi) wytrzymać.
Tylko życie pokazało, że nic sobie nie robi z ambitnych planów inżynierów i ekonomistów )
Cytat: | Producenci samochodów w instrukcjach obsługi lub książkach serwisowych nie zawsze poruszają tę kwestię, tłumacząc, że środek smarny powinien wystarczyć na całe „życie” przekładni. Stosowane przez firmy motoryzacyjne formułki można jednak różnie interpretować: czasami „cały okres eksploatacji samochodu” nie odnosi się do faktycznego czasu eksploatacji, a np. do końca gwarancji.
|
Ag1968 napisał/a: | gdy ktoś si decydował na wymianę przy 200tys robiły się problem |
Dziwisz się ?? Tylko problem był nie przez to, że doszło do wymiany, tylko że tak późno.
Cytat: | Odnośnie skrzyń automatycznych, pierwszą wymianę oleju warto przeprowadzić przy przebiegu 60-80 tys. km i potem przejść na tryb zmiany środka smarnego co 40-60 tys. km. W przypadku przekładni o przeciętnej reputacji (np. M32 w Oplach czy Powershift w Fordach) warto jeszcze skrócić terminy wymian oleju, by jak najdłużej utrzymać je w sprawności.
|
Cytaty ze strony :
https://www.wyborkierowco...i-biegow-koszt/
Krzyzak - 07-04-2023, 13:51
apg2312 napisał/a: | czy Powershift w Fordach | tu już nic nie pomoże - rozłóż taką skrzynię i sprawdź ile tam jest plastiku, to będzie jasne dlaczego
apg2312 - 07-04-2023, 15:44
Krzyzak napisał/a: | tu już nic nie pomoże - rozłóż taką skrzynię |
Nie rozłożę, z bardzo prostego powodu. Za mało jest w Polsce alkoholu, narkotyków, dopalaczy - w całej Polsce, powtarzam, żebym aż tak się ogłupił, i kupił auto na literę "F" lub francuskie. A przypominam nieśmiało, że Opel jest od ładnych kilku lat francuska marką Finlandia, Filipiny i Fidżi aut na szczęście nie produkują
A jak chcesz polemizować z autorem artykułu, z którego wziąłem cytaty, to link do niego podałem
Ag1968 - 07-04-2023, 18:54
Dobra fajna dyskusja . Ale załóżmy że 200tys bez wymiany zrobiła. To co wymieniać czy nie? Co myślicie?
Ogólnie sądzę że jakaś wymiana była. W książce jest adnotacja o serwisach 80 i 100 tys.wiec chyba aso w Niemczech zrobiło co przewidzial producent
[ Dodano: 07-04-2023, 18:54 ]
Napiszcie mincosbo tym DPF w tym aucie
Moody - 10-04-2023, 10:19
Ja bym się nie zastanawiał co do wymiany. W serwisówce jest opis więc to przewidują.
Ponoć Mitsu zaleca to co 100000km ale doradza się standard czyli 60000km.
Obejrzyj okolice skrzyni może jest jakaś zawieszka z informacją.
Masz w papierach adres tego serwisu to napisz maila z zapytaniem o tą czynność.
Gdyby byli oporni i takie info tylko osobiście to dopytaj ogólnie czy standardowo wymieniają to przy przeglądzie na 100 tys.km.
Warto spróbować.
Jak mimo wszystko chcesz wierzyć w teorie mechaników to wymień chociaż filtr oleju (jest poza skrzynią więc łatwo).
Ta skrzynia nazywa się TC-SST. Produkcja Getrag.
PS
Jeżeli też jesteś uczulony na francuskie produkty to wiedz, że najprawdopodobniej masz francuski silnik
Ag1968 - 10-04-2023, 11:05
Wiem że mam francuski silnik.
[ Dodano: 10-04-2023, 11:11 ]
Taki teraz świat jest . Ja chciałem szwedzki silnik. Ale kupiłem japończyka z francuzem pod maską, bo nie ma co kupić. Chciałem xc90 za 35 tys są w ofercie gnioty ponad 300 tys z wypierdzianymi fotelami i niedziałającym awd. A tu jest młodziej ładniej i mniejszy nalot. A co będzie dalej z tym francuzem pod maską to zobaczymy. Podobno złe to nie jest
Krzyzak - 10-04-2023, 21:17
Ag1968 napisał/a: | z wypierdzianymi fotelami | to chyba taka przypadłość volvo - też parę egzemplarzy oglądałem i skóry na fotelach zniszczone okrutnie...
|
|
|