To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Outlander 2.2 did 2010. Kilka pytań po zakupie.

Ag1968 - 03-04-2023, 22:04
Temat postu: Outlander 2.2 did 2010. Kilka pytań po zakupie.
Witam . Jakkolwiek nowy użytkownik pozdrawiam wszystkich na forum.
Nabyłem Outlandera 2.2 did 2010 rok. W mojej ocenie jest w bdb stanie mechanicznym .
Zastanawiają mnie jedynie 2 sprawy.

O ile stan nadwozia i blacharki jest bez zarzutu to tylna cześć podwozia sanki/kolyska mają mocno rdzawy nalot. Podobnie śruby mocujące ww elementy są rude. Nie jest to jakiś dramat ale zastanawiam się nad czyszczeniem tego i konserwacją. . Na progach podłużnicach podłodze od spodu sytuacja jest znacznie lepsza tam nie ma problemu i jest jeszcze poprzednia konserwacja.

W najgorszym stanie uchwyt i koło zapasowe. Czy to normalne w tym modelu? Co z tym robić?

Druga sprawa skrzynia automat ct-stt. Działa Ok ale brak histori ostatnich wymian oleju.

Krzyzak - 04-04-2023, 09:32

tak - rdza w autach japońskich jest normą :)
Ag1968 - 06-04-2023, 07:37

Jak wyłączyć poduszkę powietrzna pasażera ? Można wozić fotelik
Z przodu w OT

Bizi78 - 06-04-2023, 08:49

Wyłącznik jest w schowku pasażera.
Polecam zajrzeć do instrukcji obsługi auta, np. tutaj masz w pdf-ie dla rocznika 2010.
https://www.mitsubishi.pl...bd/OGXO10E1.pdf
Strona 2-34 i 2-35.

apg2312 - 06-04-2023, 12:18

Ag1968 napisał/a:

Druga sprawa skrzynia automat ct-stt. Działa Ok ale brak histori ostatnich wymian oleju.

No i jaki problem ??
Zmień olej, i po sprawie. Będzie wiedział, co masz i kiedy zmienione.
Ba, dobrym zwyczajem po kupnie używanego samochodu jest wymiana kompletnego rozrządu i WSZYSTKICH płynów eksploatacyjnych. Wtedy po prostu wiesz, na czym stoisz...

Ag1968 - 06-04-2023, 17:53

Dzięki za info dotyczące poduszki. Co do rozrządu i oleju w silniku to czywistoscia są wymiany. Niestety co do skrzyni są już różne podejścia. Ogólnie w moich poprzednich samochodach Volvo np. Mechanicy odradzali wymianę jeżeli olej nie był regularnie zmieniany wcześniej.

Volvo no twierdziło że oleju się nie wymienia. I czasami gdy ktoś si decydował na wymianę przy 200tys robiły się problemy

Tomasz87 - 06-04-2023, 18:03

Ag1968 napisał/a:

Volvo no twierdziło że oleju się nie wymienia.


Zwyczajnie podziękuje takim mechaniorom i więcej ich nie odwiedzaj.

Ag1968 - 06-04-2023, 18:35

Serwisach aso tak twierdził.

[ Dodano: 06-04-2023, 18:38 ]
A wyczytałem jeszcze ze przy wymianie akumulatora trzeba stosować podtrzymanie bo inaczej można stracić parametry skrzyni i silnika. To prawda?

[ Dodano: 07-04-2023, 10:49 ]
Czytałem jeszcze coś o DPF. Że należy dolewać płynu do zbiornika? Autko TK jakoś sygnalizauje czy trzeba jechać do serwisu?

apg2312 - 07-04-2023, 11:54

Ag1968 napisał/a:
Volvo no twierdziło że oleju się nie wymienia.

Ależ oczywiście, że tak twierdzi, i nie tylko Volvo. W którymś w poprzednich moich aut w instrukcji obsługi pisało jak byk : "Oleju w skrzyni biegów nie wymienia się"
Tylko...zastanów się, dlaczego ?? Nie wiesz ?? To podpowiem. W bogatszych krajach auta od dłuższego już zresztą czasu auta są projektowane na ok. 10 lat życia i przebieg 200-250 tyś km. Potem pojazd ma iść na złom, a właściciel ma kupić sobie nowe auto. I tyle olej w skrzyni biegów powinien (chociaż nie musi) wytrzymać.
Tylko życie pokazało, że nic sobie nie robi z ambitnych planów inżynierów i ekonomistów ;) )
Cytat:
Producenci samochodów w instrukcjach obsługi lub książkach serwisowych nie zawsze poruszają tę kwestię, tłumacząc, że środek smarny powinien wystarczyć na całe „życie” przekładni. Stosowane przez firmy motoryzacyjne formułki można jednak różnie interpretować: czasami „cały okres eksploatacji samochodu” nie odnosi się do faktycznego czasu eksploatacji, a np. do końca gwarancji.

Ag1968 napisał/a:
gdy ktoś si decydował na wymianę przy 200tys robiły się problem

Dziwisz się ?? Tylko problem był nie przez to, że doszło do wymiany, tylko że tak późno.
Cytat:
Odnośnie skrzyń automatycznych, pierwszą wymianę oleju warto przeprowadzić przy przebiegu 60-80 tys. km i potem przejść na tryb zmiany środka smarnego co 40-60 tys. km. W przypadku przekładni o przeciętnej reputacji (np. M32 w Oplach czy Powershift w Fordach) warto jeszcze skrócić terminy wymian oleju, by jak najdłużej utrzymać je w sprawności.


Cytaty ze strony :
https://www.wyborkierowco...i-biegow-koszt/

Krzyzak - 07-04-2023, 13:51

apg2312 napisał/a:
czy Powershift w Fordach
tu już nic nie pomoże - rozłóż taką skrzynię i sprawdź ile tam jest plastiku, to będzie jasne dlaczego ;)
apg2312 - 07-04-2023, 15:44

Krzyzak napisał/a:
tu już nic nie pomoże - rozłóż taką skrzynię

Nie rozłożę, z bardzo prostego powodu. Za mało jest w Polsce alkoholu, narkotyków, dopalaczy - w całej Polsce, powtarzam, żebym aż tak się ogłupił, i kupił auto na literę "F" lub francuskie. A przypominam nieśmiało, że Opel jest od ładnych kilku lat francuska marką ;) Finlandia, Filipiny i Fidżi aut na szczęście nie produkują ;)
A jak chcesz polemizować z autorem artykułu, z którego wziąłem cytaty, to link do niego podałem ;)

Ag1968 - 07-04-2023, 18:54

Dobra fajna dyskusja . Ale załóżmy że 200tys bez wymiany zrobiła. To co wymieniać czy nie? Co myślicie?

Ogólnie sądzę że jakaś wymiana była. W książce jest adnotacja o serwisach 80 i 100 tys.wiec chyba aso w Niemczech zrobiło co przewidzial producent

[ Dodano: 07-04-2023, 18:54 ]
Napiszcie mincosbo tym DPF w tym aucie

Moody - 10-04-2023, 10:19

Ja bym się nie zastanawiał co do wymiany. W serwisówce jest opis więc to przewidują.
Ponoć Mitsu zaleca to co 100000km ale doradza się standard czyli 60000km.
Obejrzyj okolice skrzyni może jest jakaś zawieszka z informacją.

Masz w papierach adres tego serwisu to napisz maila z zapytaniem o tą czynność.
Gdyby byli oporni i takie info tylko osobiście to dopytaj ogólnie czy standardowo wymieniają to przy przeglądzie na 100 tys.km.
Warto spróbować.

Jak mimo wszystko chcesz wierzyć w teorie mechaników to wymień chociaż filtr oleju (jest poza skrzynią więc łatwo).

Ta skrzynia nazywa się TC-SST. Produkcja Getrag.

PS
Jeżeli też jesteś uczulony na francuskie produkty to wiedz, że najprawdopodobniej masz francuski silnik :)

Ag1968 - 10-04-2023, 11:05

Wiem że mam francuski silnik.

[ Dodano: 10-04-2023, 11:11 ]
Taki teraz świat jest . Ja chciałem szwedzki silnik. Ale kupiłem japończyka z francuzem pod maską, bo nie ma co kupić. Chciałem xc90 za 35 tys są w ofercie gnioty ponad 300 tys z wypierdzianymi fotelami i niedziałającym awd. A tu jest młodziej ładniej i mniejszy nalot. A co będzie dalej z tym francuzem pod maską to zobaczymy. Podobno złe to nie jest

Krzyzak - 10-04-2023, 21:17

Ag1968 napisał/a:
z wypierdzianymi fotelami
to chyba taka przypadłość volvo - też parę egzemplarzy oglądałem i skóry na fotelach zniszczone okrutnie...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group