To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - PIV stanęło...

klapek - 19-06-2023, 09:36
Temat postu: PIV stanęło...
Nienagannie służył przez 6 poprzednich lat, jestem drugim właścicielem od nowości. Na liczniku 398 tyś km.
Wtryskiwacze i rozrząd wymienione na nowe przy przebiegu 200 tyś km.

Do końca nie okazywał żadnych objawów, nie kopcił, odpalał perfekcyjnie, ale (uwaga) dwa razy pojawiła się procedura wypalania PDF w krótkim czasie tj. w odstępnie 2-3 miesięcy.

Nagle na wyjeździe z ronda, zasłabł i zaczął chodzić na 1-2 cylindry... Do tego doszło metaliczne stukanie. W pierwszej chwili myślałem że urwał się zawór, ale po zdjęciu pokrywy wszystko wygląda super. Zwaliłem kolektor ssący - klapki całe, nieurwane.
Wtryski do sprawdzenia - dwa leją, dwa do regulacji. ale zaobserwowane opiłki wewnątrz.

Dziś wykręcam pompę, niech sprawdzą i wyczyszczą, ewentualnie regeneracja.
Podnoszę też głowicę, bo i tak nowy rozrząd dam, jak już tyle rozebrane. Obejrzę porządnie tłoki, bo kamera, którą posiadam ma 9mm a potrzebna jest max 7mm.

hlukasz - 22-06-2023, 09:10

400 tyś km to i tak bardzo ładny przebieg. Daj koniecznie znać co ostatecznie wyszło, bo taka niespodziewana awaria może być problematyczna jak się będzie akurat na wyprawie - lepiej sprawdzić to zawczasu.

Ciekawa sprawa z tym DPF, ja swoim Pajero zrobiłem na razie 50tyś km (aktualnie ma 280tyś) i jeszcze ani razu mi się lampka nie zapaliła. Wydaje mi się, że DPF jest, puszka wygląda na nieruszaną, przy uruchomieniu lampka na chwilę się zapala, więc przepalona też nie jest :) Jak to wyglądało u Ciebie zanim wyskoczyła Ci ta procedura dwa razy w krótkim czasie?

klapek - 24-07-2023, 10:48

Nic nie pisałem, bo siedzieliśmy w Czarnogórze. :p

Dlaczego Pajero stanęło? Otóż posypała się pompa CR. Też powtarzałem, że w PIV nie ma prawa, a jednak...

Zbiornik się nie łuszczył, filtr paliwa czysty.
Turbina też ładna, bez luzów i śladów wycieków

Dla pewności dałem głowicę na frezowanie gniazd na CNC, zawory dotarte, założone nowe uszczelniacze.
Nowy rozrząd + ślizgi i dolne koło zębate, pompa wody, wtryskiwacze i pompa po regeneracji, głowica perfecto.
Teraz jeszcze listwa na czyszczenie ultradźwiękowe i czas składać, bo już zaczyna Mi brakować tego autka.


ciąg dalszy przygód...


Po złożeniu Pajero odpaliło idealnie, trzyma super równo obroty i nic tylko cieszyć się ale niestety, radości nie ma..

W okolicy 3tyś obrotów, silnik zaczyna gubić swoją równą pracę i nie ma mocy.
Sprawdzony EGR, sprawdzona przepływka i nic. Zapakowałem go na "autolawetę", odstawiłem do serwisu Inter-Diesel Wojenkowski w Iławie, gdzie była regeneracja pompy i wtryskiwaczy. Panowie sprawdzili parametry i wszystko działa podręcznikowo. W tym miejscu chciałbym polecić firmę, gdyż w stosunku do klienta, są bardzo mili i konkretni.

Zgodzili się szukać dalej przyczyny, mimo że to już wybiega poza ich "teren działania".
Czekam na dalszy rozwój sytuacji.


edit:

"Misiek" zapierdziela jak wściekły ;)
Przypadek lub nie, ale okazało się że po remoncie elektrozawór ciśnienia turbiny nie do końca był szczelny i nie przesuwał listwy w pełnym zakresie.
Elektrozawór wymieniony, auto ciśnie jak szatan.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group