Outlander III GEN Techniczne - Ściąga w prawo
spirosun - 02-07-2023, 20:58 Temat postu: Ściąga w prawo Hej,
Zmagam się takim problem że auto sciąga w prawo na trasie, jest to wyczuwalne od okolo 80km/h. W tym tyg. Był u mechanika na sprawdzeniu i tak: zawieszenie bez luzów, hamulce przejrzane, nasmarowane, nic nie trze , geometria sprawdzona i zrobiona minimalna korekta. itp. opony mam nowe (tj 6 miesiecy ale przebieg moze 1000km.), Ciśnienie w oponach 2.4 każda opona. Gdzie szukać usterki? Pomyślalem że jeszcze pojadę na test drogowy kół ale nie m żadnego bicia tylko sciąganie. Zastanawiam sie co dalej sprawdzić...
Bizi78 - 02-07-2023, 21:15
Ja bym wrzucił koła na wyważarke, bo może jakiś ciężarek odpadł lub opona ma jakąś wadę.
apg2312 - 02-07-2023, 21:21
Ja bym zaczął jednak od zamiany kół - tył na przód. Bo to, że opony nowe (zakładam, że dobrze założone i wyważone) to niekoniecznie musi oznaczać, że są dobre.
No i to możesz zrobić sam, bezkosztowo praktycznie.
Tak z ciekawości - kojarzysz jakiś konkretny moment, kiedy to ściąganie się zaczęło ?? Np. wymiana opon, jakieś prace przy zawieszeniu, układzie kierowniczym lub hamulcowym, jakaś konkretna dziura czy wysoki krawężnik ??
spirosun - 02-07-2023, 21:54
Wlaśnie nie kojarze takiego momentu, zmieniałem opony na nowe wlasnie w grudniu a wcześniej raczej wszystko było ok wiec mozliwe ze to opony, zmienie tył na przod plus dam do dobrego wyważenia na maszynie hunter i moze się problem ustąpi. Dzięki za sugestię!
apg2312 - 02-07-2023, 22:06
spirosun napisał/a: | moze się problem ustąp |
Na to bym nie liczył, po prostu jak na przedzie założysz koła z tyłu, i stwierdzisz, że przestało ściągać, to masz winowajcę.
Ale to samej opony nie naprawi, jak jest wadliwa, to dalej ją będzie zżerać. Nie będziesz tego czuł na kierownicy, fakt, ale będzie cierpieć zawieszenie z tyłu.
Dobry, doświadczony oponiarz powinien to stwierdzić.
Stalowy - 02-07-2023, 22:56
Możesz chcieć rzucić okiem jeszcze do tego wątku:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1662064#1662064
z mojej strony:
Cytat: | U mnie udało się ostatecznie temat dość mocno "skorygować", 2 wizyty w niezależnych warsztatach i dwie w ASO. O dziwo w drugim ASO, gdzie potraktowali temat poważnie, udało się. Trafiłem na dobrego mechanika, który stwierdził, że będzie ustawiał do skutku, aż efekt będzie zadowalający, chyba z 4h to zajęło, ustawienie + pomiar, jazda testowa i tak parę razy. Mój wniosek jest taki, że te samochody są dość kapryśne w tym względzie, każde pochylenie nawierzchni, boczny wiatr, nierówność, to jest wyrywanie kierownicy z rąk i jedzie jak chce |
apg2312 - 03-07-2023, 01:02
spirosun napisał/a: | zmieniałem opony na nowe wlasnie w grudniu |
Domyślam się, że uniwersalne, wielosezonowe ?? Bo chyba nie jeździsz na zimówkach a w grudniu letnich byś raczej nie zakładał
Jakieś chińskie wynalazki, czy jakieś markowe opony ??
spirosun - 03-07-2023, 11:33
Hankook Kinergy 4s2, czyli takie średnie bym powiedział ani chinskie ani premium. W grudniu zmieniałem z zajechanych letnich.
apg2312 - 03-07-2023, 15:37
spirosun napisał/a: | takie średnie bym powiedział ani chinskie ani premium |
Tak, marka jest z Południowej Korei, i większość opinii o nich jest raczej pozytywna. No ale jakiś bubel zawsze może się przecież zdarzyć, nawet najlepszym
Chociaż 1 komentarz na Oponeo jest...hmmm...ciut zaskakujący
Cytat: | Ostatnio kupione były koreańskie. Teraz made in china ???? |
spirosun - 03-07-2023, 17:02
Bylem wlasnie u specjalisty od opon i ogólnie dla niego istnieją tylko Michelin ale do rzeczy. Koła przełożone z przodu na tył plus sprawdzenie ponownie wywazenia i wszystko bylo, opona nie ma stwierdzonych uszkodzeń aczkolwiek żeby to potwierdzić to trzeba zrobić oponie test drogowy czyli ją sztucznie dociążyć na specjalniej maszynie i wtedy można zrobić jej optymalizację na feldze. Nie udalo sie tego zrobić bo tylko kilka serwisow to ma w Warszawie. Taki test ulatwia drogę reklamacji opony. Aktualnie po krotkim tescie ma obwodnicy po zmianie kół faktycznie problem ustąpił lub zostal zamaskowany jak kto woli. W wolnej chwili wybiorę się na test ten jednej opony ale obawiam sie ze reklamacja bedzie uciążliwa bo zostanę bez opony 😅
apg2312 - 04-07-2023, 09:44
spirosun napisał/a: | obawiam sie ze reklamacja bedzie uciążliwa bo zostanę bez opony 😅 |
Jak masz normalne, pełnowymiarowe koło zapasowe, to możesz kupić piata oponę. Założysz za oponę oddaną do reklamacji. A tą, jak uwzględnią, założysz na zapas, będziesz miał 5 takich samych kół. A jak nie uwzględnią, to i tak masz cztery, i możesz jeździć, a na zapas założysz cokolwiek.
Tu taka uwaga - opona na zapasie chociaż raczej rzadko jest używana, to też się starzeje, i od czasu do czasu warto ją też wymienić
Niestety, jak masz tylko koło dojazdowe, to taki myk się nie uda, a tym bardziej, jak w ogóle nie masz zapasu, a łatkę w sprayu.
spirosun napisał/a: | specjalisty od opon i ogólnie dla niego istnieją tylko Michelin |
Podoba mi się ten gość Chociaż ciut przesadza
Ale najważniejsze, że już wiesz na czym stoisz
Krzyzak - 04-07-2023, 10:01
spirosun napisał/a: | Hankook Kinergy 4s2, czyli takie średnie bym powiedział ani chinskie ani premium. W grudniu zmieniałem z zajechanych letnich. |
jesienią 2022 założyłem je do mercedesa, ale tam jest spora guma 255/50/19 - generalnie to jak powiedział pan oponiarz "obecnie to jedyne opony, gdzie nie mieliśmy ani jednej reklamacji"
To masz - 09-07-2023, 14:59
Niestety, nowe opony to często badziew i ściąga na nich od pierwszego założenia. Nieprawidłowa opona założona na tył również potrafi ściągać czasami mocniej niż na przedniej osi.
W akcie desperacji, wyłącznie w ramach testu zamieniłem prawe koło z lewym, wbrew kierunkowi na oponie i mocne skręcanie w prawo zamieniłem na mocne skręcanie w lewo, ale już wiedziałem że winne są opony. Przekładanie osiami nie przynosiło efektu. Tak było na zimowych, a teraz na letnich jest ok.
|
|
|