ASX Techniczne - Mój ASX i sprawy serwisowe.
Pawex65 - 27-07-2023, 10:32 Temat postu: Mój ASX i sprawy serwisowe. Witam.
Od tygodnia jestem właścicielem takiego cuda jak w profilu (Kanadyjczyk) rocznik 2017
Obecny przebiego to 140.000
silnik 4B11, skrzynia W1CJC
Dzięki informacjom z forum i odnośnikom do stron zew. dotarłem się do wielu potrzebnych danych.
Znalazłem jakie oleje, jakie filtry itp. Będę też wymieniał oleje w w tylnym dyferencjale i w skrzyni rozdzielczej itp.
Odpuszczam skrzynie CVT- dynamiczna wymiana przy ok 120.000 i płyn hamulcowy - nowe tarcze i klocki + płyn przy też ok 120.000
A moje rozterki to:
1)Problem często występuje przy wpisywaniu modelu i silnika bo..nie ma go w spisie i nie bardzo wiem do czego się odnosić czy do ASX 1.6b czy Outlandera 2.0b? np. lista przeglądów a jest trochę inna do ASX 1.6 niż do Outlandera
2) OPONY, samochód jest na całoroczne jakiś dziwnych NORDEX, chyba najtańszych jakie były
215x70x16
i zastanawiam się czy - kupować lato i zima czy całoroczne?
"fabrycznie" ma 215x70x16 a jak zmienię na 215x65x16 ? to jakoś wpłynie na samochód?
te 70 to jakiś jednorożec, wszyscy słyszeli nikt nie widział, a cena z kosmosu, 65 jest większy wybór i cena trochę niższa. Czy poza "oszukiwaniem" przy prędkości i przebiegu jeszcze jakoś wpływa? Na takich oponach też wypuszczali z fabryki.
Mieszkam na terenie podgórskim ale prawie codziennie muszę dojechać do Karpacza (pewnie wiele osób zna)
komplet całorocznych to ok 2-2.2tys. a sezony to ok 3.3-3.5tys. za 2 kpl. więc różnica nie mała.
Dzięki za wszystkie sugestie dot. tego nietypowego autka
zbigniew77 - 27-07-2023, 14:54
Jeśli chodzi o opony to pod tym adresem dobierzesz sobie opony.To kalkulator doboru opon.
https://www.oponeo.pl/zamienniki-opon
Ponieważ obaj mieszkamy w rejonach Polski gdzie jeszcze w zimie jest śnieg a często jest go dużo to powiem tak...ja bym nie ryzykował i kupił letnie i zimowe. Nie mam nic przeciw wielosezonowym oponom ale w naszych warunkach raczej się nie sprawdzają. Jak taka opona trochę się zużyje to już na śniegu przestaje spełniać swoje zadanie. Niby masz dobrą oponę ale..nie pojedziesz.Ja mam 2 kpl letnie i zimowe.Aktualne opony zimowe-
TOYO SNOWPROX S954 215/70/16 a Aktualne opony letnie YOKOHAMA Geolandar 215/70/R16.
Jeśli chodzi o twoje auto to nie jest ono jakimś ewenementem u mnie na parkingu stoi takie 3 szt
i wszystkie czarne i wszystkie na Ukraińskich numerach.
Pawex65 - 27-07-2023, 16:53
Nie typowe miałem na myśli bardziej silnik i jak doczytałem skrzynia biegów.
Niby CVT ale w rozkodowanym vin`ie znalazłem S-CVT CAN i nie wiem czy to tylko nazwa czy jakaś modyfikacja. Naczytałem się o tej skrzyni przed kupnem i całkowicie inaczej chodzi niż opisywane.
Dla mnie działa jak normalna dsg z wyczuwalną zmianą biegów, ale bez szarpnięć , płynne zmienianie. Nie mam "L".
opony, szukam 3 dzień czegoś logicznego do 400zeta i ciężko 2 kpl to 3.200 co najmniej
I też chodzi mi o tą różnicę między 70 a 65
PS. skrzynia tak rozkodowana: 2000 - M-LINE(4WD),S-CVT CAN
endriu59 - 27-07-2023, 18:16 Temat postu: opony Kupiłem Hondę na całorocznych oponach i na ASX też takie założę ,aby nie kierunkowe były bo asymetryczne w każdej chwili na inną stronę wsadzisz .
zbigniew77 - 27-07-2023, 20:10
Wyższy profil opony przekłada się na większy komfort jazdy i skuteczniejsze tłumienie nierówności.Niski profil może pozytywnie wpływać na zachowanie samochodu na suchej nawierzchni — zarówno w czasie hamowania, jak i na zakrętach. Niższe auto lepiej trzyma się drogi. Oznacza także większą sztywność, która jest szczególnie cenną cechą w przypadku dynamicznej jazdy po krętych drogach.Co do niskiego profilu to widziałem auto osobowe na oponach o niskim profilu gdzie kierowca chciał zawrócić ale z powodu niewielkiej ilości miejsca nieopatrzne wjechał przodem samochodu w śnieg i to na płaskim terenie. Niestety po mocniejszym wciśnięciu gazu opony wygrzebały śnieg przy cofaniu a auto przodem zawisło na ubitej płaskiej pokrywie śniegu.Po prostu środkową przednią częścią podwozia zawisło i oparło się o śnieg.Ale ASX jest w miarę z dużym prześwitem i raczej to mu nie grozi.Teraz zdecyduj i wybierz czy jeździsz dużo po nierównościach czy czy raczej szybko i dynamicznie po krętych drogach.
Co do wskazań i przekłamań licznika to przeczytaj sobie to
https://autokult.pl/zmiana-kol-na-wieksze-sprawdzamy-jakie-sa-roznice,6809466001114753a
Ale zwróć uwagę że tutaj testowi poddano opony 185/65 R15 i 215/45 R17 a ty rozważasz opony w rozmiarach 215/65/16 i 215/70/16 a wiec w twoim przypadku wartości będą raczej pomijalnie małe zarówno co do błędów w wskazaniach szybkości przez licznik jak i zużycia paliwa.
Pawex65 - 27-07-2023, 20:54
O!, czyli mogę spokojnie szukać 215x65x16, tylko minimalne przekłamania będą. Bałem się coś więcej w tym samochodzie. Jeżdżę spokojnie i mało ok 8k rocznie jeden dwa wyjazdy gdzieś dalej i tyle.
Dzięki
zbigniew77 - 27-07-2023, 21:07
Opony w rozmiarach 215/65/16 i 215/70/16 należą w przypadku ASX do tzw zamienników czyli rozmiaru opon homologowanych dla danego modelu które można stosować zamiennie co gwarantuje, że w praktyce nic się nie zmieni. Nic to znaczy wartości są tak niewielkie i minimalne ,że niezauważalne bo jak stwierdzić że nasz licznik pokazuje 3km więcej chyba tylko pomiarem GPS zamontowanym w aucie.Ale jak chcesz znać faktyczną prędkość swojego auta to wystarczy kupić i zamontować kamerkę z GPS i wówczas ona wskaże ci rzeczywistą prędkość auta niezależną od licznika chyba ,że masz już takie coś zamontowane.
https://www.auto-swiat.pl...qekv7hn#slajd-1
A teraz ciekawostka z przymrużeniem oka kupujesz nowy kpl opon i one się ścierają a ich obwód po 4 latach zmniejszy się o 5mm -7mm i co ??? jedziesz sprawdzać licznik czy dobrze wskazuje prędkość przecież na skutek zużycia - starcia zmniejszył się obwód opony to już nie jest nowa opona o profilu 215/70/16 tylko opona 215/67/16
Pawex65 - 28-07-2023, 08:15
No tak, racja. Tak to jest jak człowiek nigdy się nie zastanawiał nad takimi problemami
Kupił co wymyślił teraz mam uniroyal r3 w Oplu bo na mokre chciałem, 6 lat jeżdżę a tu nowy samochód, duży, ciężki i czerwone lampki w głowie
PS. Dostałem też info co to za skrzynia, cvt z dedykowanymi biegami (6, które albo automat zmienia albo mogę sam), a nie taki "jednostajny wyjec" jak to opisują.
|
|
|