To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Silniki z automatyczną kompensację luzu zaworowego

benypb - 16-08-2023, 19:57
Temat postu: Silniki z automatyczną kompensację luzu zaworowego
Cześć

Jestem tu nowy na forum, wybaczcie jezeli nieudolnie szukałem odpowiedzi na moje pytanie :-)

Mam zamiar zakupić outlandera III generacji z silnikiem 2.0 MIVEC i założyć do niego LPG, jednakże nie mogę znaleźć potwierdzenia, że te silniki posiadają automatyczną kompensację luzu zaworowego, bo z tego co czytam to część silników jest regulowana na szklankach, mi zależy na bezobsługowej eksploatacji silnika bez regulacji.

znalazłem coś takiego na necie:
"Stosowany w modelach Mitsubishi ASX i Lancer 16-zaworowy silnik 1.6 MIVEC o zmiennych fazach rozrządu ma hydrauliczne popychacze, dzięki czemu znakomicie nadaje się do zastosowania instalacji LPG, podobnie jak bliźniacze jednostki napędowe 2.0 i 2.4 MIVEC, które Mitsubishi stosuje w Outlanderze."

Czy to prawda, rozjaśnijcie mi temat które silniki mają a które nie mają automatycznej kompensacji luzu zaworowego.

W@sio - 16-08-2023, 20:07

W IiI generacji Outlandera żaden silnik benzynowy nie ma hydraulicznych regulatorów luzu zaworowego. W 4B11 regulacja odbywa się poprzez wymianę szklanek, w 4j11 poprzez śrubki regulacyjne. Ostatnim silnikiem z hydro w Outlanderze był bodaj 4g63 dostępny tylko w I generacji Outlandera
benypb - 16-08-2023, 20:10

W@sio napisał/a:
W IiI generacji Outlandera żaden silnik nenzynowy nie ma hydraulicznych regulatorów luzu zaworowego


Dziękuję za odpowiedź, a jeżeli można spytać czy jakiekolwiek silniki z rodziny mitsubishi posiadają taką automatyczną kompensację luzu zaworowego ?

W@sio - 16-08-2023, 20:14

Obecnie wszystkie silniki benzynowe są na manualnym kasowaniu luzu zaworowego
benypb - 16-08-2023, 20:53

W@sio napisał/a:
Obecnie wszystkie silniki benzynowe są na manualnym kasowaniu luzu zaworowego


Dziękuję za informację.

W@sio - 16-08-2023, 21:23

Żaden problem!
acent - 21-08-2023, 21:26

1.6 PSA, 1.3 Renult/Mercedes i cała gama Das Auto.
To masz - 22-08-2023, 09:02
Temat postu: Re: Silniki z automatyczną kompensację luzu zaworowego
benypb napisał/a:
mi zależy na bezobsługowej eksploatacji silnika bez regulacji.

Po zakupie oddasz do regulacji i będziesz jeździł 2-3 lata. Chyba nie jest to aż taki problem?

benypb - 28-08-2023, 22:28
Temat postu: Re: Silniki z automatyczną kompensację luzu zaworowego
To masz napisał/a:
benypb napisał/a:
mi zależy na bezobsługowej eksploatacji silnika bez regulacji.

Po zakupie oddasz do regulacji i będziesz jeździł 2-3 lata. Chyba nie jest to aż taki problem?


Niby nie, ciężko mi się przestawić z silnika w Astra G 1.8 który bezawaryjnie i bez żadnej regulacji przejeździłem 420 tyś i nadal bije km.
Jak masz coś dobrego i przyzwyczaisz się do tego to szukasz coś o podobnym standardzie :D

benicjusz - 29-08-2023, 15:32
Temat postu: Re: Silniki z automatyczną kompensację luzu zaworowego
benypb napisał/a:
przyzwyczaisz się do tego to szukasz coś o podobnym standardzie :D


Oczywiście to moja wina bo błędnie założyłem, że ma - skoro moje najstarsze auto, mające ponad 25 lat, posiadało hydrauliczną kasacje luzu to w O3 również to będzie, no nie będzie ;) .

benypb - 29-08-2023, 17:49
Temat postu: Re: Silniki z automatyczną kompensację luzu zaworowego
benicjusz napisał/a:
benypb napisał/a:
przyzwyczaisz się do tego to szukasz coś o podobnym standardzie :D


Oczywiście to moja wina bo błędnie założyłem, że ma - skoro moje najstarsze auto, mające ponad 25 lat, posiadało hydrauliczną kasacje luzu to w O3 również to będzie, no nie będzie ;) .


Nie rozumiem twojego uszczypliwego tonu. Forum jest od wymiany doświadczeń, doradztwie, takie jest jego założenie. Pozdrawiam serdecznie.

To masz - 29-08-2023, 21:46

W autach występuje szereg dziwnych i zaskakujących usterek, więc wyregulowanie zaworów będzie najmniejszym problemem. Jest to czynność, której już jesteś świadomy i jej wykonanie zaplanujesz, a nie zostaniesz przez nią zaskoczony. Nie przekreślałbym auta z tego powodu, bo silnik jest ogólnie prosty i bezawaryjny.
W dieslu jest znacznie więcej pracy przy tej czynności, którą warsztaty wyceniają na 500- 700 zł, więc strzelam, że w benzynie można zmieścić się w kwocie 300- 500 zł.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group