To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - AFR O1T

Tiamat - 08-10-2023, 18:13
Temat postu: AFR O1T
Dzisiaj polatałem trochę z sondą w tyłku i wniosek jest taki, że mój O1T jest przylany. Przy WOT im wyższe obroty tym bardziej bogato. Żeby to zobrazować, na przykładzie 3 biegu od 2400rpm do 7500rpm AFR zmienia się z okolic 12.7 do 10.2. Wydaje się, że powinien przy WOT trzymać okolice 11.5 - 11. I teraz, czy seryjnie O1T jest przylane? Jakie macie doświadczenia w tym temacie?
Turbocbr - 08-10-2023, 22:23

Hejka. Seryjny Outlander jest bardzo przylany, po zrobieniu nowej mapy silnika pali tyle samo lub mniej a mocy masz sporo więcej. Ogólnie po tzw chipie to inne auto. :D
Bzyk_R1 - 08-10-2023, 23:41

Producent robi tak żeby użytkownicy nie zrobili krzywdy samochodom. Prosty eko chips zmniejszający skład paliwa da Ci mapę Airtreka czyli okolice 240hp i 340nm bez zmiany czegokolwiek w aucie.
Tiamat - 09-10-2023, 13:28

Ale trzeba przyznać, że spory ten fabryczny margines " bezpieczeństwa"....

ps. może gdyby nie był zalany w trupa, to trochę inaczej by tą górą jechał.

Bzyk_R1 - 09-10-2023, 19:16

Paradoksalnie góra nie jest specjalnie dolana bo niestety pompa paliwa jest taka sama jak w wolnossącym, lekkie podniesienie mocy i brakuje zupy powyżej 5000rpm.
Tiamat - 09-10-2023, 20:49

No właśnie z obserwacji Innovate LM 2 wynika, że góra jest mocno zalana. Szczególnie od 6000rpm AFR na poziomie 10.3-10.2. Tam jest sporo do poprawy, sporo do ugrania.
Bzyk_R1 - 10-10-2023, 10:05

No dobrze ale ile tam masz doładowania? 0,5? 0,4 bara? Ile tam masz przepływu? Jak seria dolatuje w tych rejonach pod 170hp i 200nm to już maks.
Tiamat - 10-10-2023, 11:25

Niestety nie mam jeszcze wykresu, żeby skonfrontować to co piszesz z pomiarem, a zegar boost'u jest kolejny na zakupowej liście. Nie mniej jednak skoro przyjmiemy, że od 6000rpm jest 0.5 bara, to tym bardziej nie ma uzasadnienia, żeby tak go zalewać. Mocy nie ma, boost'u nie ma, ale za to jest mnóstwo paliwa :roll: Parafrazując - może i nie jest mocny, ale za to dużo pali :P

ps. czy ktoś może wrzucić wykres zdrowego O1T? na potrzeby dyskusji :lol:

Turbocbr - 11-10-2023, 21:52


wykres seria na 0.6bara tryb awaryjny :shock: . seria dmucha 0.9 dlatego niut taki mały

Tiamat - 12-10-2023, 09:13

:shock:

[ Dodano: 20-11-2023, 10:39 ]

Turbocbr - 20-11-2023, 21:17

Tiamat, Praktycznie identyczny wykres jak mój na 0.6bara
Tiamat - 20-11-2023, 21:47

Muszę w takim razie zamontować wskaźnik boost. Moc na górze jest i wcale nie leci na łeb po 6000rpm, mimo, że mocno przylany. Ciekawe przy jakim doładowaniu robi taką górę.
Ps. skoro seryjny robi 200/300 na 0.9 bara to jak zrobiłeś to na 0.6 bara?

[ Dodano: 21-11-2023, 10:57 ]
Bzyk_R1 napisał/a:
Jak seria dolatuje w tych rejonach pod 170hp i 200nm to już maks.


Wychodzi na to, że seria w tych rejonach dolatuje sporo wyżej :P

Bzyk_R1 - 21-11-2023, 19:17

Tiamat, za "moich" czasów wykresy wyglądały z goła inaczej i to wszystkie Turbiacze tak rysowały.


Tiamat - 24-11-2023, 09:26

Bzyk_R1 ale nawet za Twoich czasów było więcej niż 170KM przy 6000 :p
Pamiętaj, że gramy w jednej drużynie ( przymknę oko na sprawę nalepki 4WD :) ).
Wskaźnik boost w drodze, więc wrócimy jeszcze do zweryfikowania, czy

Bzyk_R1 napisał/a:
ile tam masz doładowania? 0,5? 0,4 bara?


tyle mam tam doładowania.

ps. jakie masz obecnie wartości AFR?

Bzyk_R1 - 24-11-2023, 21:43

Wszyscy Outlanderowcy są w mojej drużynie...

Zaczynam stechio by płynnie zejść na 13 gdy zaczyna się zabawa i powoli do odciny powolutku schodzę i kończę na 10.9 AFR.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group