[97-04]Galant EAxA/W - Czujnik ABS tył, czy ktoś zna nr części?
danpel - 09-12-2023, 19:43 Temat postu: Czujnik ABS tył, czy ktoś zna nr części? Ktoś czujnik wkleił do obudowy. Musiałem go przecinakami wybijać po kawałku. Nic z niego nie zostało, nawet nie mam jak wizualnie porównać z ofertami w sklepie. Niech ktoś podrzuci nr katalogowy albo jakiś link do sklepu.
Bizi78 - 09-12-2023, 19:59
Lewy MR334879.
Prawy MR334880.
Polecam korzystać z katalogu:
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi
danpel - 09-12-2023, 20:11
Dzięki.
Uzywam tego katalogu ale jakoś się nie mogłem dogrzebać do tego czujnika.
Widzę że niedostępny w handlu.
Hugo - 10-12-2023, 10:23
danpel, nikt go raczej nie wkleił, niestety czujniki ABSu w tym aucie są wymienne tylko w teorii, w praktyce zapiekają się na amen w zwrotnicy i przy próbie demontażu uszkadzają się. Nowe czujniki jeszcze niedawno były dostępne, tylko oryginalne, koszt ponad 1000 zł za sztukę. Na którą stronę potrzebujesz czujnik?
Krzyzak - 10-12-2023, 14:57
Jak pisałem - ja zastosowałem czujnik z Lancera CS/CY - firma NTY robi je za 40-50zł. Montowałem do przedliftowej zwrotnicy (z tarczą 276/24), wtyczka pasuje tylko kabel trochę krótszy, ale da się go poprowadzić tak aby nie było problemu gdy zawieszenie pracuje góra-dół.
danpel - 10-12-2023, 22:14
Hugo napisał/a: | danpel, nikt go raczej nie wkleił, niestety czujniki ABSu w tym aucie są wymienne tylko w teorii, w praktyce zapiekają się na amen w zwrotnicy i przy próbie demontażu uszkadzają się. Nowe czujniki jeszcze niedawno były dostępne, tylko oryginalne, koszt ponad 1000 zł za sztukę. Na którą stronę potrzebujesz czujnik? |
Ciężko uwierzyć że coś się tak może zapiec ale kto wie.
Na razie robię lewą stronę i ten czujnik rozwaliłem ale w planach jest też prawa strona.
Na razie albo będę jeździł bez czujnika bo po co ABS w zimie albo jak kolega pisze z czegoś innego podpasuję.
Krzyzak - 11-12-2023, 06:51
Cytat: | Ciężko uwierzyć że coś się tak może zapiec ale kto wie. | Czujnik na zewnątrz ma metalową obudowę - po latach i dzięki rdzy stanowi ze zwrotnicą jedność. Da się wyjąć, ale w kawałkach, bo miękki środek się podda a wtedy udaje się zdjąć tę blaszkę.
Hugo - 11-12-2023, 08:28
danpel, zdziwił byś się jak się niektóre połączenia w tym aucie potrafią zapiec, że nawet prasa o nacisku 100 ton tego nie ruszy.
Krzyzak - 12-12-2023, 07:05
Anegdota - kolega miał problem z EA5, gdy był w Hiszpanii, łożysko padło. Próbował wyprasować półoś na prasie 1000t (jego syn ma tam serwis maszyn rolniczych). Prasa na pewno nie doszła do max możliwości a już zgniotła otwór na zawleczkę w przegubie... Nie udało się tego rozłączyć.
Hugo - 12-12-2023, 15:37
Krzyzak, gdyby podgrzali piastę dookoła wieloklinu (jednocześnie w miarę możliwości nie nagrzewając i chłodząc wieloklin przegubu) to wyskoczyło po stuknięciu młotkiem.
kipp3r - 12-12-2023, 15:40
nagrzewac nie nagrzewając etc itp jak czytam to już słyszę tą muzyczkę z sąsiadów
Hugo - 13-12-2023, 21:29
kipp3r, jeśli tego nie rozumiesz to trudno
Marcino - 14-12-2023, 17:19
Czujnik idzie wyjąć.... rozcinając zwrotnicę
|
|
|