To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Błąd p1169 OT 3 2.0 PHEV

Krystianinvox - 27-12-2023, 18:46
Temat postu: Błąd p1169 OT 3 2.0 PHEV
Witam wszystkich . Panie i panowie od jakiegoś czasu jestem posiadaczem OT3PHEV i ostatnio po odpaleniu silnik szarpał i nie równo pracował . Jest też LPG stagg więc po podpięciu jest błąd wypadanie zapłonu cyl 4 . Wymieniłem wszystkie cewki i świece . Cewki Delphi świece irydowe NGK. Bez zmian nic nie pomogło. Jak auto pochodziło chwilę odpalone to po zgaszeniu i odpaleniu wszytko już było ok i można było jechać w dowolne miejsce . Od wczoraj niestety już nic nie pomaga cały czas wyłącza cyl4 . Przekładanie cewek i świecy nic nie zmienia . Dodatkowo pojawił się błąd P 1169 .
Sprawdzone wszystkie bezpieczniki . Macie jakieś pomysły ??
Pozdrawiam

tościk - 27-12-2023, 19:28

Krystianinvox napisał/a:
po odpaleniu silnik szarpał i nie równo pracował . Jest też LPG stagg więc po podpięciu jest błąd wypadanie zapłonu cyl 4

A instalacja LPG była sprawdzona? Może wtryskiwacz na 4 cylindrze się skasztanił i przelewa albo popuszcza. Odpal auto, jak się przełączy na gaz, to zakręć zawór na butli i niech sie wypali to co jest w instalacji. Jak się przełączy na benzynę, to zgaś i zostaw niech się wystudzi (bo z opisu rozumiem, że problem raczej na zimnym silniku występuje). Jak na samej benzynie będzie pracować dobrze, to winowajcą będzie LPG.

Krystianinvox - 27-12-2023, 20:52

tościk napisał/a:
Krystianinvox napisał/a:
po odpaleniu silnik szarpał i nie równo pracował . Jest też LPG stagg więc po podpięciu jest błąd wypadanie zapłonu cyl 4

A instalacja LPG była sprawdzona? Może wtryskiwacz na 4 cylindrze się skasztanił i przelewa albo popuszcza. Odpal auto, jak się przełączy na gaz, to zakręć zawór na butli i niech sie wypali to co jest w instalacji. Jak się przełączy na benzynę, to zgaś i zostaw niech się wystudzi (bo z opisu rozumiem, że problem raczej na zimnym silniku występuje). Jak na samej benzynie będzie pracować dobrze, to winowajcą będzie LPG.

Sprawdzone . LPG rozłączone gaz zakręcony bezpiecznik wyjęty, nawet rozłączone wtyczki wtryskiwaczy .

MiG25 - 28-12-2023, 10:06

A wtryskiwacze paliwa zamieniałeś miejscami ? (Bo rozumiem , że tylko wtczki wryskiwaczy ale gazu rozłączałeś).
Bo wychodzi z tego , jakby 4cyl. paliwa nie dostawał ( przez co też wysokie ciśnienie paliwa na szynie jest).

To masz - 28-12-2023, 16:38

W tym silniku regulacja zaworów jest hydrauliczna czy manualna?
Jeśli manualna to zacząłbym od sprawdzenia luzów.

Krystianinvox - 28-12-2023, 17:25

MiG25 napisał/a:
A wtryskiwacze paliwa zamieniałeś miejscami ? (Bo rozumiem , że tylko wtczki wryskiwaczy ale gazu rozłączałeś).
Bo wychodzi z tego , jakby 4cyl. paliwa nie dostawał ( przez co też wysokie ciśnienie paliwa na szynie jest).

Dziekinza podpowiedz . Jutro zamienię wtryskiwacze miejscami i zobaczymy co pokaże .

[ Dodano: 28-12-2023, 17:27 ]
To masz napisał/a:
W tym silniku regulacja zaworów jest hydrauliczna czy manualna?
Jeśli manualna to zacząłbym od sprawdzenia luzów.

Regulacja hydrauliczną . Mam przejechane 12000 od wymiany . 5w30

honda2 - 29-12-2023, 08:52

[ Dodano: 28-12-2023, 17:27 ]
To masz napisał/a:
W tym silniku regulacja zaworów jest hydrauliczna czy manualna?
Jeśli manualna to zacząłbym od sprawdzenia luzów.

Regulacja hydrauliczną . Mam przejechane 12000 od wymiany . 5w30[/quote]

Regulacja jest na szklankach (w razie konieczności można szlifować).

waran73 - 30-12-2023, 15:29

Witam. Też mam pheva na lpg, ale przygodę z gazem zacząłem od sprawdzenia luzów zaworowych. W silniku 4B11 luz jest regulowany poprzez tzw szklanki- Na gazie trzeba sprawdzać luz tak co +- 40 000km i jak jest na którymś zaworze ciasno-trzeba rozbierać rozrząd i szlifować szklankę/ki tyle ile trzeba.

[ Dodano: 30-12-2023, 15:30 ]
W tych silnikach 4b regulacji hydraulicznej nie ma!

Krystianinvox - 30-12-2023, 17:07

waran73 napisał/a:
Witam. Też mam pheva na lpg, ale przygodę z gazem zacząłem od sprawdzenia luzów zaworowych. W silniku 4B11 luz jest regulowany poprzez tzw szklanki- Na gazie trzeba sprawdzać luz tak co +- 40 000km i jak jest na którymś zaworze ciasno-trzeba rozbierać rozrząd i szlifować szklankę/ki tyle ile trzeba.

[ Dodano: 30-12-2023, 15:30 ]
W tych silnikach 4b regulacji hydraulicznej nie ma!

Jak sprawdziłeś te luzy to jakie miałeś wyniki ??
Było ciasno na którymś ?
Pytam bo przy hydraulicznej regulacji to mało prawdopodobne .

To masz - 30-12-2023, 18:17

Krystianinvox napisał/a:
Pytam bo przy hydraulicznej regulacji to mało prawdopodobne .

Nawet bardzo mało prawdopodobne tylko co z tego jeśli koledzy piszą, że omawiany silnik ma regulację manualną?

Krystianinvox - 30-12-2023, 19:47

To masz napisał/a:
Krystianinvox napisał/a:
Pytam bo przy hydraulicznej regulacji to mało prawdopodobne .

Nawet bardzo mało prawdopodobne tylko co z tego jeśli koledzy piszą, że omawiany silnik ma regulację manualną?

Nie zgadzam się . Ten ma na pewno hydrauliczną .

[ Dodano: 30-12-2023, 19:51 ]
Pogrzebałem trochę ,wymieniłem listwę z wtryskiwaczami nic nie pomogło . Wymieniloem kolejną już cewkę i o dziwo silnik zaczął równo pracować . Ale po zabawach w odpalanie i testowanie silnik był już ciepły. Na zimnym silniku ponownie szarpie na wolnych obrotach i czasami przy gwałtownym przyspieszaniu .

[ Dodano: 30-12-2023, 19:53 ]
Co ważne błąd p 1169 dotyczy tzw. Tylnego silnika . Czyli napędu PHEV .
„Przemiennik częstotliwości AC , Falownik P1169

waran73 - 31-12-2023, 15:17

słuchaj szanowny kolego: owszem możesz się nie zgadzać..a nawet możesz zaprotestować ! ale nie zmieni to faktu że silniki 2.0 i 2.4 w benzyniakach O3 ( 4J11 i 4J12) to owszem recznie na śrubki z uzyciem jakiegoś tajemniczego przyrządu.. ale silniki w O3 PHEV (4B11 i 4B12) są niestety regulowane przez ,,szklanki".. W moim przed załozeniem gazu półtora roku wstecz,było dobrze. Latem sprawdzę znowu. Gdyby u ciebie było ciasno gdzieś- szukaj człowieka co to ogarnie..jak już to ogarnie--jesli instalacja była załozona i wyregulowana przez fachowca-50 tysi km spokoju powinno być na pewno..
MiG25 - 01-01-2024, 10:21

Instrukcja sprawdzania luzów zaworowych dla 4J11 : http://mmc-manuals.ru/man...19/index_M1.htm

Trzaba kliknąć po lewej stronie w 11A-ENGINE MECHANICAL , a następnie ON-VEHICLE SERVICE , i na końcu VALVE CLEARANCE CHECK AND ADJUSTMENT

Sam wg niej sprawdzałem po kupnie.
Obrócić wał korbowy da się nawet bez zdejmowania koła , tylko trzeba je skręcić maksymalnie w prawo , i osłonach plastikowych będzie dodatkowa osłona na spinkę ,pod którą jest dostęp do koła pasowego.

Krystianinvox - 01-01-2024, 15:40

MiG25 napisał/a:
Instrukcja sprawdzania luzów zaworowych dla 4J11 : http://mmc-manuals.ru/man...19/index_M1.htm

Trzaba kliknąć po lewej stronie w 11A-ENGINE MECHANICAL , a następnie ON-VEHICLE SERVICE , i na końcu VALVE CLEARANCE CHECK AND ADJUSTMENT

Sam wg niej sprawdzałem po kupnie.
Obrócić wał korbowy da się nawet bez zdejmowania koła , tylko trzeba je skręcić maksymalnie w prawo , i osłonach plastikowych będzie dodatkowa osłona na spinkę ,pod którą jest dostęp do koła pasowego.


Dzięki za manual .

To masz - 02-01-2024, 00:18

Jeśli udało się szczęsliwie wyjaśnić sprawę to wracam do swojej propozycji z przed kilku dni :lol:
Cytat:
Jeśli manualna to zacząłbym od sprawdzenia luzów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group