To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] automat `97 - nowy posiadacz.

Anonymous - 29-04-2007, 05:49
Temat postu: [Cari 1.8] automat `97 - nowy posiadacz.
Prośba moja dotyczy info o tego typu skrzyniach (auto) :roll: Nie wiem nic na ten temat więc każda informacja jest dla mnie na wage złota. :o
saphire - 29-04-2007, 07:14

Skrzynia ma oznaczenie F4A42 czyli INVECS-II. Olej w skrzyni (ATF Dextron II lub III) zmieniasz co 90tys wraz z filtrem (w ASO wymiana ta kosztuje 500zł). Jak nie będziesz wymieniał oleju terminowo (przy ostrej jeździe nawet częściej) to zarżniesz skrzynię. Ewentualny opis samodzielnej wymiany oleju (którą na forum kiedyś opisał Bartek) w takim automacie jest tutaj: wymiana oleju w Invecs-II

Do jazdy po mieście ustawiasz na 3 a w trasie na D (jak drive czyli 4rka). Jak chcesz wyłączyć silnik to najpierw ręczny potem skrzynia na P (jak park) i dopiero wyłączenie silnika. Nie zapominaj o tym bo jak nie będziesz dawał skrzyni na P przed wyłączeniem silnika to ciśnienie oleju w skrzyni będzie ja sukcesywnie niszczyć - P powoduje że automat odpuszcza ciśnienie oleju i włącza zapadkę blokującą przednie koła.

Skrzynia jest adaptacyjna - czyli uczy się twojego stylu jazdy. Jak będziesz jechał z góry i zaczniesz przyhamowywać to sama wyczai że chcesz silnikiem hamować i zredukuje - tym mocniej im częściej będziesz przyhamowywał.

Jak chcesz wyprzedzać ostro i zależy ci na redukcji to gaz do dechy aż poczujesz pstryknięcie włącznika pod pedałem - tzw. kickdown - i juz skrzynia robi redukcję (o ile może). Samo mocne wduszenie gazu ale bez kickdown tez może spowodować redukcję jeśli komp skrzyni uzna że tak trzeba.

Przełącznik LOCK to blokada biegu startowego na zimę. Przykładowo jest ślisko albo głęboki śnieg i nie możesz ruszyć z L (low - jedynka) bo koła się ślizgają no to dajesz na 2 i włączasz LOCK - komp skrzyni będzie próbował ruszać delikatnie z 2jki. Jak już ruszysz to wyłącz LOCK by nie jeździć na nim ponad 50km/h

Tu masz jeszcze trochę o tym miodnym automacie INVECS II

ryso - 29-04-2007, 19:38

Cześć, równie dobrze, możesz gasić silnik, przy ustawieniu lewarka w pozycji " N ", jest to łatwiejsze, niż wajchować do " P ".

Pozdrowienia :)

saphire - 30-04-2007, 08:02

Chyba nie do końca - na N skrzynia wchodzi na luz ale nie odpuszcza ciśnień ze skrzyni.
Anonymous - 30-04-2007, 20:29

serdeczne dzięki!!!..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group