To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Szarpie przy przyspieszaniu, przy stałej pred skaczą obroty

katanisk9 - 14-05-2024, 09:39
Temat postu: Szarpie przy przyspieszaniu, przy stałej pred skaczą obroty
Witam.

Mitsubishi Outlander 3, 2.0L, 110KW, automat, LPG.

W marcu była wymiana filtrów i oleju. Siedem dni temu była wymiana filtrów gazu i przy tejże wymianie zauważyliśmy że rura od filtra powietrza do silnika była rozłączona i dostawało się tam powietrze bez filtra. Notabene zrobiłem wtedy 622km zamiast standardowych 540km na jednym baku. Czyli potencjalnie półtorej miesiąca było jeżdżone bez filtra.

Dwa dni temu silnik zaczął nierówno pracować. Objawiało się to tym że przy stałej prędkości (czy to normalnie czy to na tempomacie) co chwile zwiększał obroty z 1500 na 2000 i później wracał na 1500 obrotów. Dzisiaj auto zaczęło szarpać przy przyspieszaniu plus dalej jest ten efekt że przy stałej prędkości zwiększa obroty na chwile.

Co robić i jak żyć? Ogarnę to w 3 tygodnie przed wyjazdem do chorwacji czy szukać innego środka transportu?

Pozdrawiam

[ Dodano: 14-05-2024, 14:52 ]
Przy mocnym przyspieszaniu raczej nie ma tego problemu tylko przy spokojnym normalnym rozpędzaniu się.

[ Dodano: 14-05-2024, 14:54 ]
Aha no i problem jest na benzynie jak i na LPG.

Krzyzak - 14-05-2024, 20:46

Może coś z nastawnikiem przepustnicy? Albo z czujnikiem pedału przyśpieszenia/czujnikiem położenia przepustnicy. Najlepiej podpiąć pod MUTa i sprawdzić na żywo jakie wartości widzi ECU.
katanisk9 - 14-05-2024, 21:10

Krzyzak napisał/a:
Może coś z nastawnikiem przepustnicy? Albo z czujnikiem pedału przyśpieszenia/czujnikiem położenia przepustnicy. Najlepiej podpiąć pod MUTa i sprawdzić na żywo jakie wartości widzi ECU.


Jak patrzyłem to za pomocą ICar Pro OBD II i Car Scanner mogę sprawdzić to ECU. Jakie powinny być wartości?

[ Dodano: 14-05-2024, 21:32 ]





Byłem się przejechać teraz i popatrzyłem na monitor ECU i było szarpanie w jednym momencie. Na zdjęciach widać liczba przerw zapłonu 1 na cylindrze 3.

Czy to będzie wina wtryskiwaczy przez jeżdżenie bez filtra?

acent - 15-05-2024, 07:23

Skoro na obu paliwach, to proponuje wyczyścić przepustnicę. Tak jak wcześniej sugerowano. Zakładam, że świece też już mają przejechane.
katanisk9 - 15-05-2024, 07:28

acent napisał/a:
Skoro na obu paliwach, to proponuje wyczyścić przepustnicę. Tak jak wcześniej sugerowano. Zakładam, że świece też już mają przejechane.



Świece były wymieniane niedawno na nowe irydowe.

Krzyzak - 15-05-2024, 08:00

katanisk9 napisał/a:
Jakie powinny być wartości?
przede wszystkim powinno to chodzić płynnie - musisz podejrzeć dane z czujnika położenia przepustnicy (TPS) - zapewne będzie pokazane zmieniające się napięcie, zatem nie powinno być żadnych przerw/skoków itp.
nie wiem jak sprawdzić uniwersalnym skanerem dane z pedału gazu, ale skoro problem występuje tylko przy lekkim naciśnięciu to może jakieś elementy się zabrudziły/wytarły - to jest zapewne (w uproszczeniu) potencjometr i ślizgi jeżdżą po ścieżkach - z wiekiem się to wszystko zużywa

katanisk9 - 16-05-2024, 19:42

Byłem u mechanika, przepustnica itp wszystko sprawne. Wyrok wydano na skrzynie biegów. Ślizganie się skrzyni.

Jakie rady Panowie? :salute:

[ Dodano: 16-05-2024, 19:54 ]
@krzyzak czy możesz polecić może jakiś serwis od skrzyni w małopolsce?

Krzyzak - 17-05-2024, 07:57

Nie znam takiego serwisu. Mieszkam w woj. pomorskim i nawet tutaj jak się wejdzie na mapy google i poszuka serwisów skrzyń to opinie potrafią być tak skrajne, że na ich podstawie żadnego byś nie wybrał. Ciekawostka, że przeważają 1 i 5 - czyli albo ktoś bardzo zadowolony albo odwrotnie. I obu jest mniej więcej tyle samo...
W internecie kiedyś oglądałem jakiś film pana Balkan, odwiedzał warsztat naprawiający automaty i mechanik wydawał się bardzo rozgarnięty.
To jeden z takich odcinków:
https://www.youtube.com/watch?v=ga8BRLZmN8Q



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group